Hvad giver i jeres børn i julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2009

grube1984

qp skriver:

Jeg synes jeg skiller mig lidt ud i mine tanker her mht gaver...   Min søn er jo lige blevet 1 år, han får NYT hele tiden og jeg har ikke gjort andet de sidste pr mdr end, at købe ting til ham.

Her taler vi legetøj og tøj - jeg vil gerne være tidlig på den med tøjet så jeg er sikker på, han har noget nyt når han gror ud af det han bruger nu.

I fredags fik han eks en ny bamse som han ikke ville slippe igen da vi var i "Ønskebørn" og i lørdags fik han sådan en bamsehund som han også syntes var fantastisk. Min søn får altså "gaver" konstant og hele tiden.

Jeg har derfor overvejet, at lave en "genkendelsesbog" til ham som består af en masse billeder som han kan relatere til og via bogen lærer, at sætte ord på. Bogen skal have 1 billede for en side - eks et billede af mig med teksten "mor" under billedet, et billede af hans sovebamse med teksten "bamse" og så mormor, morfar, onkel, vuggestuen osv osv.....

Jeg tænker, at han om mange år vil kunne få et indblik i sit liv som 1 årig! - og måske 2, 3 års alderen når vi når dertil. Det er da en feeeed ting, at have når man blir voksen...... Jeg ville jeg da ønske jeg havde sådan en som barn - nu.

Så jeg skal egentlig kun have fat i en lamineringsmaskine, forskelligt kartongpapir i farver og så skal jeg have sendt nogle billeder til print.

Ps. Jeg forstår ikke hvorfor gaverne skal koste 1000 kr +? Man bruger i forvejen så mange penge på de små unger idet de jo vokser hele tiden og skal have nyt tøj og nyt legetøj løbende der svarer til deres aldersstadie......  Så vil jeg hellere give de dyre gaver når mit barn bliver større og "kræver" ting der koster penge!

Det er en rigtig god ide.. Det har jeg også tænkt på, med sådan en mindebog.. Og som du siger, så er den sjov at have, når de blir ældre..

Vi vil gerne give vores dreng julegave/gaver.. Men som du siger, så får han nok masser af familien og i hans alder ( 5½ mdr til jul) forstår man intet alligevel af det med jul og gaver.. Men vi vil gerne give en gave eller to, så han kan lære glæden vi at modtage og give gaver.. og så al hyggen og det magiske ved julen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2009

Mormilla

Vi gir vores søn en 3 hjulet cykel som koster 400kr og så får han nok en lille ting mere Det jeg synes er sværest er at købe kalendergaver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.