Også sygt barn her :`(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2009

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

ÅHHHH......den lille malucca. Hun er hårdt prøvet for tiden, hva'?? Når hun hoster så meget at hun kaster op, så synes jeg altså at hun skal lyttes på igen i morgen. Det lyder som astmatisk bronkitis, som kræver behandling.

Mellemørebetændelse, kan både være bakterielt og virus betinget..............ved virus, hjælper penicillin ikke. En tommefingeregel er som regel.................at virus ikke giver feber, men den bakterielle gør.

Men under alle omstændigheder, så gør det skide hamrende ondt...............og hun skal endelig have panodil 125 mg. 3-4 gange dagligt. Hvis du putter lidt vaseline på stikpillen inden den skal ind, så glider den nemmere, og smuldrer ikke.

Jeg håber at din mor bliver hos dig, for det er aldrig rart at stå alene med et sygt spædbarn. God bedring med lille Baloo.

Mange knus Mette

Jeg tror også hun har feber nu. Da jeg tog den inden jeg kørte til vagtlægen, der sked hun 3 gange, så er den jo ret misvisende.

Damen på apoteket sagde hun max måtte få 2x75g. pr. døgn pga hende vægt. (Der var derfor jeg prøvede at skære den over, uden yderelige succes) og jeg smørre den med glidecreme, det samme som jeg putter på termometret. (Fik noget med hjem fra neo)

og nej min mor er taget hjem. -Men lige nu sover Malucca og så håber jeg det bliver sådan indtil imorgen, hun har sovet en time siden hun stod op kl. 07.00.

Men nåede at sende pakken til Jonas ; )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Klumpe-dumpe

Milka skriver:

jeg har lige haft en virkelig ubehagelig oplevelse, lilja kastede op i søvne (hun lå på ryggen) og det var bare et tilfælde jeg gik forbi og hørte hende gispe efter vejret. tænk hvis jeg ikke havde gjort det .....

sidder her og ryster over hele kroppen

Åh nej da

Malucca kastede jo op hverdag da hun var spæd. Og hun lå altid på ryggen, men jo hun gispede efter vejret. Men det gør vi jo også når vi har kastet op.

Bare for at berolige dig lidt.

Men jeg synes da du skal tage hende med ind og putte ved dig.

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Øv stakkels Malucca. Godt hun blev tjekket.
God bedring med hende!

Tak.

Følger mig så flov, for jeg havde faktisk slet ikke tænk på ørene, hun har pillet lidt i det ene, men troede bare det var fordi hun havde fundet dem

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

Feluca09 skriver:

Åhh nej dog... Stakkels lille malucca... Håber det snart går over..

go bedring.. knus

Tak.

Anmeld

9. november 2009

TbCp

malucca09 skriver:

Tak.

Følger mig så flov, for jeg havde faktisk slet ikke tænk på ørene, hun har pillet lidt i det ene, men troede bare det var fordi hun havde fundet dem

Jamen det er jo så skide svært når de ikke kan snakke. For hvordan pokker skal man vide hvad det lige er der er galt.
man gør jo sit bedste... du skal dælme ikke være flov over det....

Hilsen Tina (hvis datter igen igen puttede ting i næsen her til aften... denne gang en smarties )

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Åh ha bette pus, lyder som det Emil havde med virus på luft vejene.

Jov mellemøre betændelse er en slags infektion, vi har også prøvet at tage til vagtlæge pga noget helt andet og så havde han mellemøre betændelse. Du må guds skyld ikke give hende mere pencilin før næste gang hun skal have det igen, og panodillen må du godt give dobbelt dosis af til sove tid hvis du husker at modregne det i resten af dagen.

Uanset hvad du har fået af vide så når hun er færdig med medicin så ring til en ørelæge og sig at du gerne lige vil have at de kigger på hendes øre.. Taler desværre af erfaringer, fik selv af vide at vi ikke skulle gøre mere efter behandlingen men ringede nu alligevel og ca en måned efter skulle han jo have dræn. Så en god ide at høre en ørelæge ad og en til at tjekke dem.

God bedring med hende

Nej jeg kunne ikke finde på at give hende mere af hverken penc. eller panodil.

Penc. er sådan en pille der skal opløses i vand, og så får hun det i sin sutteflaske. (altså 30ml.vand og 1 ske mme) så måske nåede det at blive nede. Det var ca. 1-1½ efter hun fik flaske at hun kastede op.

Det er også stik piller hun får af panodil, hun kaster rigtig meget op at det flydende. Men pga. hendes lave vægt må hun kun få ½ 2 gange om dagen. Det var derfor jeg prøvede at skære den over. -Og det skal være på langs pga. virkestofferne deri, men altså tror hun ende med at få toppe (den spids ende)

Men jo jeg ringer og får en tid ved ørelægen imorgen til den dag hun er færdig med penc.

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

TbCp skriver:

Jamen det er jo så skide svært når de ikke kan snakke. For hvordan pokker skal man vide hvad det lige er der er galt.
man gør jo sit bedste... du skal dælme ikke være flov over det....

Hilsen Tina (hvis datter igen igen puttede ting i næsen her til aften... denne gang en smarties )

Thihi, ej undskyld men det er altså lidt sjovt (så længe der IKKE sker noget) at liva putter alt op i næsen. Gud ved hvad de tænker....

Hmmm arh måske jeg lige skal prøve at putte den "dims" op i næsen og se hvad der sker

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Fik forresten et godt råd af en på apoteket da Emil skulle have stik pille da han skulle have dræn, den er flad i den ene ende og rund i den anden, og det mest logiske er at den runde skal ind først, men er bedst med den flade for så ryger den ikke så nem ud igen,

Og jeg spurgte den gang at han skulle have den hvorfor jeg ikke kunne give ham alm panodil og fik svaret at det er fordi hvis de kaster op så virker det ikke, så stikpillen burde virke selvom hun har kastet op.

Jo det med den flade ende vidste jeg faktisk godt.

Men det jeg mente med den var røget ud, var hun slog en KÆMPE prut da hun kastede op. Hun lukker jo munden når hun kaster op, og så kommer det gennem næsen, og så kan man mærke det bare siger BANG i den anden ende også

Anmeld

9. november 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Jo det med den flade ende vidste jeg faktisk godt.

Men det jeg mente med den var røget ud, var hun slog en KÆMPE prut da hun kastede op. Hun lukker jo munden når hun kaster op, og så kommer det gennem næsen, og så kan man mærke det bare siger BANG i den anden ende også

Ej så må man godt grine selvom hun er syg

Anmeld

9. november 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Ej så må man godt grine selvom hun er syg

Ja det var da altså noget hun ikke gad sine kartoffler så det kun var mælk der kom retur gennem næsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.