malucca09 skriver:
Ja Malucca og jer er lige kommet hjem fra vagtlægen, og Malucca har melleørsbetændelse.
-Og det var faktisk ikke det jeg tog ud med. Det er nu 4 uge at Malucca snotter. Lyst snot der bare kommer ud i 11 taller, men her i weekenden begyndte hun så at hoste, men ikke sådan meget, mest når hun lå ned hvor jeg tænkte at det var nok "bare" snot.
Men lørdag begyndte hun også at pibe når hun træk vejret. Men synes det var bedre igår. Men idag var det helt galt igen.
Jeg har så prøvet at få fat i min læge, men der har været optaget eller så tog de den ikke derinde. Men omkring kl. 14.00 fik jeg langt om længe en tlf.-svare lægen havde fri idag. Ringede så til nr. de henvistet til. Men de ville ikke se hende, da hun ikke havde feber, så var der ingen infektion. Så jeg skulle ringe til egen lægen imorgen... nåh nåh
Men kl. 16.00 vågnede hun SKRIGENDE op, og så blev jeg altså enig med min mor som var her, at nu tog jeg altså tl vagtlægen.
Vagtlægen kunne ikke høre noget i luftvejene (virus) men hun havde mellemørsbetændelse. Så nu får hun pencillin. Prøvede så at give hende en HALV panodil i rumpen, hold nu kæft det er svært, at få den skåret lige på LANGS. L**** smuldre fuldstændig fra hinanden.
-Og lige får lidt siden brækkede hun sig. Pga hun hostede. Så ved ikke om den første pencillin-pille har fået effekt, lige sådan med panodillen, får den er ski nok blev skudt ud i det hun kastede op.
ØV bøv øv bøv.
Er mellemøresbetændelse ikke også en infektion????
ÅHHHH......den lille malucca. Hun er hårdt prøvet for tiden, hva'??
Når hun hoster så meget at hun kaster op
, så synes jeg altså at hun skal lyttes på igen i morgen. Det lyder som astmatisk bronkitis, som kræver behandling.
Mellemørebetændelse, kan både være bakterielt og virus betinget..............ved virus, hjælper penicillin ikke. En tommefingeregel er som regel.................at virus ikke giver feber, men den bakterielle gør.
Men under alle omstændigheder, så gør det skide hamrende ondt....
...........og hun skal endelig have panodil 125 mg. 3-4 gange dagligt. Hvis du putter lidt vaseline på stikpillen inden den skal ind, så glider den nemmere, og smuldrer ikke.
Jeg håber at din mor bliver hos dig, for det er aldrig rart at stå alene med et sygt spædbarn. God bedring med lille Baloo.
Mange knus Mette