Helle30 skriver:
Jeg synes egentlig også, der er sket en ændring i folks syn på dét der med at gå udenfor og ryge, efter at rygeloven er blevet indført. - Ihvertfald blandt de rygere, vi kender. Der er ikke rigtig nogen, der nævner det mere, når de holder noget (fest) i deres hjem. Det er bare blevet sådan, at man går udenfor og ryger - og der er ingen der mukker over det eller kommer med bemærkninger om det.
Det er da sikkert danskere, der stadig er lidt mugne over, at de ikke kan ryge, hvor det passer dem, men generelt synes jeg, stemningen er vendt.
Ved godt, det ikke lige var det, vi diskuterede. - Kom bare lige til at tænke over det, da jeg læste tråden igennem.
- Helle, der kalder sig festryger og egentlig også synes, det er skønt at komme op og strække benene lidt undervejs i en lang middag.
Giver dig helt ret, nu går rygere som regel bare udenfor for at ryge, næsten som en selvfølge, det er dejligt.
Jeg går så ret sjældent i byen, men var afsted for ½ år siden, og var på et værtshus, hvor man må ryge, og da der var gået et par timer var mine øjne røde og min hals snørrede sig bare sammen, det var rigtig ubehageligt. Mærkeligt når jeg selv har røget i mange år, og ikke har mærket gener der. Men jeg valgte så at tage hjem, for fik det bare så skidt af røgen.
Anmeld