Rygning indenfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2009

wamse

Jeg ville også lade rygerne ryge udenfor, for synes bare man kan lugte røgen længe efter ellers

Jeg har en terrasse, man kan ryge på, så man ikke skal gå ned foran opgangen, men indenfor ryger de ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Tak til alle for jeres svar

Jeg vil lige starte med at sige at mine børn ikke er hjemme den dag, og først kommer to dage efter, derfor havde jeg tænkt at jeg måske kunne nå at få røg-lugten ud af huset inden de kom hjem igen.

Men jeg har besluttet at rygning bliver udenfor, også den dag

Anmeld

7. november 2009

Vingummien

Rikke skriver:

Jeg vil lige starte med at sige at mine børn ikke er hjemme den dag, og først kommer to dage efter, derfor havde jeg tænkt at jeg måske kunne nå at få røg-lugten ud af huset inden de kom hjem igen.

Anmeld

7. november 2009

Pia.

Der er jeg møg hys... Ingen røg her .... lige meget hvad dag det er ... Den er ikke til at få væk igen... jeg har stofmøbler og gardiner m.m, så jeg vil ikke ha det inden for... -

Tænker tit på hvis folk have andre dårlige vaner om vi også ville lade dem komme inden døre for hyggens skyld... Og så de slap for at gå ud... Godt folk ikke går og hygge tisser lidt i krogene - Fordi de ikke gidder gå på toilettet for hyggens skyld - Nej bare fis....

Knus og god jule frokost...

Anmeld

7. november 2009

Pia.

Rikke skriver:

Det havde jeg ikke lige læst... God beslutning...

Anmeld

7. november 2009

Ansemusen

Hvis nu jeg ikke var gravid og barnet ikke var hjemme, men blev passet, og alle i selskabet røg, ville jeg sige okay. Røg selv til hygge/fester før jeg blev gravid. Her var normalt også røgfrit i lejligheden inden jeg blev gravid, men indimellem røg vi nogle weekendsmøger og når vi havde rygende gæster til hygge, sagde vi også okay. Men ville aldrig sige ja, hvis der kommer flere ikke rygere også med mindre de selvfølgelig har givet klart udtryk for at de er ligeglade! For nu hvor jeg er gravid mærker jeg virkelig hvor provokerende det er når folk ikke tager hensyn!! Bliver smadder forarget! Fx. ryger rigtig mange på min Mors side og jeg frygter, at de ikke vil gå ud i køkkenet for åbent vindue til julefrokjosten denne gang fordi jeg er gravid. Men så har jeg besluttet at vi ikke kommer. Mit barn skal ikke lide ved ikke at få ilt nok i den tid!

Anmeld

7. november 2009

Lullaby

Nope. For selvom man lufter ud dagen efter sidder de skadelige stoffer stadig i gardiner osv. Så det i Basta tror jeg og føj hvor var det bare klamt

Anmeld

7. november 2009

prettybutterfly

Jeg ville absolut IKKE tillade det! Og JA, lugten sidder i ALT bagefter! Så slemt er det heller ik at gå uden for!

Anmeld

7. november 2009

Helle30

Jeg synes egentlig også, der er sket en ændring i folks syn på dét der med at gå udenfor og ryge, efter at rygeloven er blevet indført. - Ihvertfald blandt de rygere, vi kender. Der er ikke rigtig nogen, der nævner det mere, når de holder noget (fest) i deres hjem. Det er bare blevet sådan, at man går udenfor og ryger - og der er ingen der mukker over det eller kommer med bemærkninger om det.

Det er da sikkert danskere, der stadig er lidt mugne over, at de ikke kan ryge, hvor det passer dem, men generelt synes jeg, stemningen er vendt.

Ved godt, det ikke lige var det, vi diskuterede. - Kom bare lige til at tænke over det, da jeg læste tråden igennem.

- Helle, der kalder sig festryger og egentlig også synes, det er skønt at komme op og strække benene lidt undervejs i en lang middag.

Anmeld

7. november 2009

4xGreve

Rikke skriver:

Jeg skal holde julefrokost om en måneds tid, og i den forbindelse kommer der 5 personer som ryger.

Normalt er vores hjem røgfrit, men nu overvejer jeg om jeg skal lade dem ryge indenfor denne dag. Det er jo koldt udenfor på denne årstid, og det er jo også hyggeligst at vi kan sidde sammen allesammen.

Hvis der bliver røget indenfor en enkelt dag, er det så muligt at få luftet så godt ud at røgen forsvinder? Eller vil den blive siddende i dyner, tæpper osv?

Jeg har også mulighed for at låne en luftrenser... vil den kunne tage al røgen?

Vores hjem er røg frit og sådan forbliver det, alle ved det inden de kommer og vi ændre ikke denne regl for nogen eller noget...

De partikler som røgen udskiller sætter sig jo i alt og er ikke sådan lige til at fjerne medmindre i gør hovedrent og alt bliver vasket...

Og de partikler er lige så skadelige som selve røgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.