Hvor meget vejede jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

mettenoah

MajaPiraya skriver:

Hej smukke kvinder  

Jeg er 31+2 uger henne og tænker meget over min vægt og hvordan den vil udvikle sig de kommende 9 uger +/-  Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer!

Jeg synes ikke at man kan sammenligne graviditeter og vægt, da der tit er stor forskel fra person til person og graviditet til graviditet. Nogle tager 30 kg på og taber det hele igen efter meget kort tid (uden at lave noget som helst!) imens nogle "kun" tager 10 kilo på, og må arbejde på at komme ned på normalvægten igen.

De "kloge" siger jo at en graviditet vejer x antal kg, at det hele er fordelt på baby, moderkage, forstervand, osv. Men jeg har svært ved at tro, at det er så firekantet, da der jo er nogle som tager mindre på end de rekomenderede antal kilo, og stadigvæk vejer mere end deres normalvægt efter de har født.  Så kan man jo ikke sige, at graviditeten vejer x kilo. Jeg har bare fået det indtryk, at der er alt for mange graviditeter som siger det modsatte!

Jeg er altså ikke en af dem der tror på, at man bare skal spise løs når man er gravid og så gå ud fra at det hele rasler af efter fødslen. Det sker måske for nogle, men langt fra alle.

Så spørgsmålet er: Hvor meget vejede jeres graviditet/er? Altså, hvad sagde vægten efter fødslen i forhold til startvægten?

Jeg har selv taget 8 kg på indtil videre, og babyen blev i sidste uge skønnet til 1700 gr., derudover burde fostervand, moderkage, ekstra blod, bryst o.s.v også have "skyld" i vægtøgningen, har nok også fået ekstra fedtdepoter, har ikke vand i kroppen.. Er spændt på at se hvor meget min graviditet vil veje..  

God weekend!

Jeg vejede før graviditet ca. 52kg og tog 21kg på ialt.
Det kunne virkelig mærkes i ben og lemmer, så det kan jeg ikke anbefale. Jeg spiste virkelig sundt, er vegetar og meget kostbevidst, men alligevel eksploderede jeg.
Så det er ikke altid noget man selv bestemmer.
Min søn vejede så også 4200g., men alligevel spiller hormonerne, væske osv. ind, tror jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

katjabt

i min første graviditet tog jeg 19 kilo på.. min 2 er nu 37+4 har jeg taget 8 kilo på...

Anmeld

11. november 2009

Mira0911

Jeg tog 18 kg på...

Anmeld

11. november 2009

Hanan <3

før jeg blev gravid vejede jeg 55 og nu 65 så har taget 10 kilo på og har minde end 7 uger tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.