Hvor meget vejede jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Skrubben88

Uha inden jeg blev gravid vejede jeg 53 kg. under graviditeten tog jeg 11 kg på. de sidste 3 uger af min graviditet synes min krop lige den trængte til noget væske for jeg tog ihvertfald yderligere 8 kg på og var totalt platfodet  Mine fødder revnede og jeg var opsvulmet i ansigtet og diverse andre steder.. alt i alt 72 kg..

Efter fødslen tabte jeg med det samme de 8 kg væske... og 1 mååned efter havde jeg tabt alt jeg havde taget på... men har så lige været på vægten igår og har sku taget 2 kg på... så vejer nu 55kg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Tina2

Jeg tog 25 kg på første gang. 1 uge efter fødslen havde jeg tabt 15 kg (havde meget vand i kroppen) og da min datter var knap 4 mdr havde jeg tabt alle 25 kg + 5 kg.

2. gang tog jeg 31 kg på, havde endnu mere vand i kroppen, men havde "kun" tabt 14 kg efter en uge. Da min søn var 9½ mdr havde jeg tabt alle 31 kg......

Kan mærke efter 2. graviditet at det er blevet sværere at tabe sig, ville så gerne lige af med 5 kg...... Men det er svært. Før var det så let som ingenting....

Anmeld

6. november 2009

guggle

Jeg har været meget syg under mine graviditeter og tabte mig meget, men tager så desværre hel vildt hurtigt på efter fødslen...Også selvom jeg lever på sundt kost :-) Kroppen suger til sig og overfylder alle depoter  Øv ØV!!!

Anmeld

6. november 2009

Betina88

Jeg vejede 87 kg , da jeg sidst blev vejet under graviditeten ..

Så nu efter jeg ha' født for 3 måneder siden vejer jeg nu 82 kg ..

Anmeld

7. november 2009

Tanja1

Jeg tog ca. 22 kg på i graviditeten, og ved ikke hvor meget jeg tabte ved fødslen, men ved 8 ugers undersøgelse havde jeg tabt 15 kg. Derefter har kiloerne gået ned stille og roligt, uden at jeg har gjort noget særligt (udover amning ), bare prøvet at leve sundt. Idag, hvor min søn er godt 8 mdr, mangler jeg stadigvæk at tabe et par kilo, selvom det ville nok være ok ikke helt at komme ned til hvor jeg startede.

Anmeld

8. november 2009

Ansemusen

Har alle r som har tabt det hele eller mere til gjort en indsats for det, eller er det mest amningens skyld? Bare så jeg ikke regner med, at jeg bare kan være heldig at kiloene ryger af (udover måske de 10 kilo som er selve graviditeten)!

Og jer der har tabt jer under selve graviditeten, har I fået fuldstændig sunde og raske børn? Tænker på dem der siger, at barnet får giftstoffer fra fedtet, når man taber sig.

Jeg er selv 13+3 og har taget 4,5 kilo på. Vægten er dog ikke øget så meget den sidste tid, så håber virkelig jeg kan holde vægtøgningen under 15 kilo!

Anmeld

8. november 2009

mariamiss6

Hejsa, jeg vejede 75 da jeg blev gravid, begge gange, og ved fødslen havde jeg taget mellem 8-10 kilo på....

Så jeg ville jo påstå min graviditet vejede det "anbefalede" altså ca. 10 kilo +/-

Da jeg fik den første røg jeg meget hurtigt på min normalvægt, ca 75 kilo, men synes min mave var lidt længe om at synke på plads.

Her efter nummer 2, der vejede jeg mig da han var 20 dage gammel, og der var jeg 8 kilo mindre end før jeg blev gravid.

Altså røg jeg fra 75 kilo før graviditet til ca. 67 kilo efter graviditet.

Jeg ammede nummer 2 i 7 uger, hvorefter han gik på fuld flaskemad. Så jeg tror ikke det skyldes amningen, så skulle jeg jo mene at jeg havde taget det hele på igen så snart jeg stoppede.

Nummer 2 er nu 11 måneder gammel, og jeg har stadig ikke taget de 8 ekstra tabte kilo på.
Jeg spiser som jeg altid har gjort, meget lidt men meget fedt. og hælder chokolade i mig hele tiden hvis jeg kan komme til det.

Så jeg ved ikke om man skal påstå min graviditet har vejet knapt 10 kilo eller om du ville sige den vejede 16 kilo.

Jeg havde ikke vand i kroppen, og blev ikke vildt stor eller noget andet der kunne give ekstra usynlig vægt.
Min mælk indeholdt næsten ingen næring, kun de første 3 uger måske, så jeg tror heller ikke rigtigt det kan siges at være amningen der er skyld i vægttabet, jeg er ret sikker på jeg har tabt mig under graviditeten, men bare ikke rigtig har lagt mærke til det, fordi jeg jo tog på efterhånden som jeg voksede.

her et billede fra jeg var 38+5 med nummer 2, jeg fødte 1 uge og 2 dage senere, på terminen, så jeg var nok ikke meget større ved fødslen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. november 2009

vatten

Jeg tog 8 kg på i alt i min graviditet, og da jeg havde født, vejede jeg 3kg mere end startvægt. Så baby+diverse har vejet 5kg i alt.

Anmeld

8. november 2009

karina1980

1 gang tog jeg 12 kg på alt ialt, da jeg havde født havde jeg tabt 8 kg, jeg tabte aldrig resten, hvilkede passede mig fint, dengang

2 gang tog jeg 18 kg på, tabte 5 ved at føde, 4 mdr senere havde jeg tabt yderlige 9 kg,

resten blev desværre siddende og langsomt endte jeg faktisk på samme vægt som da jeg var højgravid men nu er jeg 8 kg lettere igen og kæmper stadig derned af

Anmeld

8. november 2009

prettybutterfly

Jeg vejede 57 før jeg blev gravid. Nu er jeg 34+4 og vejer 72 kg, har altså taget 15 kg på men har 6 uger endnu. Mon ikke jeg når over de 20.......??

Kh Mona, som er skrækslagen for hvordan hendes mavse mon ser ud UDEN bebsen derinde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.