Hvor meget vejede jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.371 visninger
24 svar
0 synes godt om
6. november 2009

matryoshka

Hej smukke kvinder  

Jeg er 31+2 uger henne og tænker meget over min vægt og hvordan den vil udvikle sig de kommende 9 uger +/-  Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer!

Jeg synes ikke at man kan sammenligne graviditeter og vægt, da der tit er stor forskel fra person til person og graviditet til graviditet. Nogle tager 30 kg på og taber det hele igen efter meget kort tid (uden at lave noget som helst!) imens nogle "kun" tager 10 kilo på, og må arbejde på at komme ned på normalvægten igen.

De "kloge" siger jo at en graviditet vejer x antal kg, at det hele er fordelt på baby, moderkage, forstervand, osv. Men jeg har svært ved at tro, at det er så firekantet, da der jo er nogle som tager mindre på end de rekomenderede antal kilo, og stadigvæk vejer mere end deres normalvægt efter de har født.  Så kan man jo ikke sige, at graviditeten vejer x kilo. Jeg har bare fået det indtryk, at der er alt for mange graviditeter som siger det modsatte!

Jeg er altså ikke en af dem der tror på, at man bare skal spise løs når man er gravid og så gå ud fra at det hele rasler af efter fødslen. Det sker måske for nogle, men langt fra alle.

Så spørgsmålet er: Hvor meget vejede jeres graviditet/er? Altså, hvad sagde vægten efter fødslen i forhold til startvægten?

Jeg har selv taget 8 kg på indtil videre, og babyen blev i sidste uge skønnet til 1700 gr., derudover burde fostervand, moderkage, ekstra blod, bryst o.s.v også have "skyld" i vægtøgningen, har nok også fået ekstra fedtdepoter, har ikke vand i kroppen.. Er spændt på at se hvor meget min graviditet vil veje..  

God weekend!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Da jeg ventede min datter tog jeg præcis 10 kilo på.

DA jeg kom hjem fra sygehuset, altså 5 dage efter havde jeg smidt det hele, mener faktisk at der var vægten 11 kilo mindre:0)

Så min graviditet vejede det jeg tog på:0)

Så må vi se hvad resultatet ved denne graviditet bliver:0) Er idag 21+4 og har tabt mig 4 kilo:0)

Christina

21+4

Anmeld

6. november 2009

Hjaltesmor

Jeg tog 9,5 kg på. Jeg tabte 3 kg ved at føde.

Hjalte vejede 3400, moderkagen 600 g. og så var der selvfølgeligt alt resten (livmoder, fostervand mv.) så jeg ved ikke lige, hvorfor jeg kun tabte 3 kg ved at føde. 12 dage efter fødslen vejede jeg det samme som før og 3 uger efter fødslen vejede jeg 2 kg mindre end før. Det har jeg så gjort i 5 uger nu.  Ville gerne tabe 1,6 kg mere. Håber det kommer nu, hvor jeg må motionere igen.

Anmeld

6. november 2009

qp

Jeg tog kun 2,5 kg på....!!

Jeg tabte mig en del under graviditeten... så baby vejede hvad han skulle - mens mor her smed et pr kg

Anmeld

6. november 2009

luckas-mor

ej hvor er i alle sammen heldige

jeg er idag i 25+4 blev vejet hos lægen i onsdags og havde ''kun'' taget 4 kg på på 3 mrd.

ialt har jeg taget 19,1 kg på men fik a vide a unge førstegangsfødende tit tog meget på den første gang.
det meste er dog på maven og så i mita ansigt ikke så meget nogen andre steder.

håber det går af igen gerne med nogle fler kg oveni
kram natascha

Anmeld

6. november 2009

Berg

1. gang jeg var gravid tog jeg 25 kg. på. Havde dog tabt de 14 kg da jeg kom hjem fra sygehuset. Havde rigtig meget vand i kroppen pga svangerskabsforgiftning. De resterende kilo var tabt efter 3 måneder og herefter tabte jeg yderligere 8 kg. Tog ca de 6 kg. på igen.

2. gang tog jeg "kun" 19 kilo på trods en ihærdig indsats for ikke at tage på. Da jeg kom hjem samme dag havde jeg tabt 6 kg. Og de resterende kilo var tabt efter 2 1/2 måned.

Alt i alt vejer jeg idag godt 2 kilo mindre end da jeg blev gravid første gang for 6 år siden

Anmeld

6. november 2009

Leneur

Jeg tog 10 kg på. Ugen efter fødslen havde jeg smidt 12 kg og nu hun snart er 10 uger er der røget 2 kg mere, så altså 10 kg fødselsvægt og 4 kg oveni.

Anmeld

6. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg tog 14kg på, jeg tabte 10kg ved at føde, resten  tabte jeg aldrig,tog mere på da jeg ammede.. tror 4kg, nu er jeg gravid igen i uge 27 og har taget 9kg på så er spændt på hvor meget mere der kommer på.. forhåbentlig ikke meget mere..

Anmeld

6. november 2009

1977

Profilbillede for 1977

Jeg tog i alt 20 kg på og tabte 10 ved fødslen. I løbet af de første 12 uger tog jeg 10 kg på, og de 7 sad nok på min bagdel  Jeg har desværre ikke tabt de 10 kg siden jeg fik den første for snart 4 år siden Nu er jeg 5+noget og har taget 0,5 kg på (men det er nok mere min forstoppelse )

Anmeld

6. november 2009

quity

Ved min første graviditet tog jeg 6 kg på og tabte 12 ved fødslen.

Indtil videre ved denne graviditet har jeg taget 4 kg på, det har lagt stabilt de sidste 4 uger, så regner ik med at tage mere på.

Jeg har ik nogen af gangene gjort ret meget for ik at tage på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.