Dumme dyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

wamse

pipsen skriver:

Jesus der er godt nok nogle totalt humorforladte mennesker her - god weekend til jer også

od weekend til dig også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Ni-ko-li-ne

pipsen skriver:

Jesus der er godt nok nogle totalt humorforladte mennesker her - god weekend til jer også

husk at man ikke kan læse et tonefald...

Anmeld

6. november 2009

Vinker

Anna-jonas skriver:

Synes det er en helt unødig kommentar........................som vel kun er smidt herind for at nedgøre trådstarter. Du skulle sgu' skamme dig!!

Anmeld

6. november 2009

Vinker

Tjuhl skriver:

aj! er kommentarerne herinde ikke lidt langt ude? det handler vel for filen ikke om, at Vinker helst ser at dyrene bor i små bure, men at hun flere gange oplever at det er et stort problem at de løber ud på vejen. HVILKET DET ER! der dør rigtig mange mennesker i trafikken hvert år udelukkende pga rådyr der løber ud på vejen. Vinker skriver, at hun ikke lige ved hvad løsningen skal være, hvorefter der er flere der kommer med nedladende kommentarer om, at dyrene skal have en fodgængeroverfelt eller at hun må begynde at tage bussen. come on!

qp: det er ikke mit forslag, det er nogle skov og naturstyrelsen mænd der har udviklet dette apparat FORDI DET ER ET STORT PROBLEM.

og det der med at tage bussen...det MÅ komme fra en bybo. jeg bor selv midt ude i skoven og der er rådyr over alt - og fasaner, men ingen busser. sjovt nok! der bliver faktisk ikke brugt ret mange ressourcer på at sørge for bustransport udenfor hovedstaden, så hernede på sydfyn, der skal jeg en tre kilometer før jeg finder et busstopsted. så nogle af os er nødt til at have en bil for at hverdagen kan hænge sammen.

- men det er jo overhovedet ikke det tråden handler om, den handler om, hvor skrækkelig en oplevelse det er, at være ved at køre et rådyr ned og om hvad man mon kunne gøre for at undgå at disse ulykker sker. det skal lige siges, at rådyr løber ud LIGE foran ens bil, når de gør det, så det handler ikke blot om, at man må køre forsigtigt, men at man, når det sker, virkelig skal stå på bremsen (også selvom man kører 50 km/t), og så er der jo altid chancen for, at en bil kan køre ind i en bagfra, fordi de også bliver overraskede.

Det er faktisk et helt reelt problem, Vinker her skriver om, så det er drønærgeligt at der kommer så mange "smarte" kommentarer og nedladende bemærkninger.

Tak for støtten

Anmeld

6. november 2009

Vinker

ka-ri-na skriver:

husk at man ikke kan læse et tonefald...

Anmeld

6. november 2009

Vingummien

Oki, chok her

Nåh men jeg kan godt følge dig fuldt ud, men tror det vil blive svært at få gjort sådan at  de har bestemte områder de er på, er nok flere end dig der kunne tænke sig det, f.eks landmænd som tit får ødelagt deres marker pga af dem.

men mange af dem der løber ud på vejen om dagen er fordi de er blevet bange for noget f.eks en jæger.

Tror faktisk det vil være bedre at sætte meget fokus på problemet, også for dyrenes skyld for er jo ikke en værdig måde att dø på, men virkelig sætte fokus så folk tænker over det og sætter farten ned ved skov osv, f.eks ligesom det med at huske selen.

Jeg har selv kørt et ned oveni købet et kid, og det er bare ikke sjovt og man får bare et mega chok og jeg kørte kun 70, nåede lige at regristre dem ude på marken og så ramtte jeg den, men var dens skyld som jeg siger, for den var faktisk nået at komme forbi min bil men valgte at vende om igen og så var det jeg ramte den, og man er bare i chok fordi det sker så hurtigt og så er man også lykkelig over at dyret ikke fløj ind i forruden.

Jeg forstår dig, og syntes at kommentarene herinde er fuldstændig langt ude, sig sin egen mening er ok, men gøre grin med andre imens, det kan jeg virkelig ikke se meningen med.

Anmeld

6. november 2009

pipsen

Synes sørme også tonen her er langt ude.. har brugt siden her en del og haft glæde af den.. men altså det er for langt ude for mig så ciao, det var det, jeg er ikke på siden mere.

Anmeld

7. november 2009

qp

Tjuhl skriver:

aj! er kommentarerne herinde ikke lidt langt ude? det handler vel for filen ikke om, at Vinker helst ser at dyrene bor i små bure, men at hun flere gange oplever at det er et stort problem at de løber ud på vejen. HVILKET DET ER! der dør rigtig mange mennesker i trafikken hvert år udelukkende pga rådyr der løber ud på vejen. Vinker skriver, at hun ikke lige ved hvad løsningen skal være, hvorefter der er flere der kommer med nedladende kommentarer om, at dyrene skal have en fodgængeroverfelt eller at hun må begynde at tage bussen. come on!

qp: det er ikke mit forslag, det er nogle skov og naturstyrelsen mænd der har udviklet dette apparat FORDI DET ER ET STORT PROBLEM.

og det der med at tage bussen...det MÅ komme fra en bybo. jeg bor selv midt ude i skoven og der er rådyr over alt - og fasaner, men ingen busser. sjovt nok! der bliver faktisk ikke brugt ret mange ressourcer på at sørge for bustransport udenfor hovedstaden, så hernede på sydfyn, der skal jeg en tre kilometer før jeg finder et busstopsted. så nogle af os er nødt til at have en bil for at hverdagen kan hænge sammen.

- men det er jo overhovedet ikke det tråden handler om, den handler om, hvor skrækkelig en oplevelse det er, at være ved at køre et rådyr ned og om hvad man mon kunne gøre for at undgå at disse ulykker sker. det skal lige siges, at rådyr løber ud LIGE foran ens bil, når de gør det, så det handler ikke blot om, at man må køre forsigtigt, men at man, når det sker, virkelig skal stå på bremsen (også selvom man kører 50 km/t), og så er der jo altid chancen for, at en bil kan køre ind i en bagfra, fordi de også bliver overraskede.

Det er faktisk et helt reelt problem, Vinker her skriver om, så det er drønærgeligt at der kommer så mange "smarte" kommentarer og nedladende bemærkninger.

Jeg ved godt, at det ikke var dit forslag - men du skrev det og derfor refererede jeg til dig.

Ja sorry altså, ved godt dette er en alvorlig debat men jeg kunne ikke lade være med, at se det komiske i den...  Den med buskortet var bare en sjov bemærkning - ikke andet!

Anmeld

7. november 2009

qp

Synes sørme også tonen her er langt ude.. har brugt siden her en del og haft glæde af den.. men altså det er for langt ude for mig så ciao, det var det, jeg er ikke på siden mere.

Åhh hold da op... du skal da ikke tage tingene så skide seriøst - fuck da hvad de andre siger, det skal da ikke ødelægge din dag....

Mange af os her inde kender jo ikke hinanden og har derfor ikke noget personligt forhold til hinanden.... - Jeg er da blevet svinet til mange gange pga. min måde at debatere på og jeg er ikke just en af de mest populære herinde - og ved du hvad, jeg er skiiiide ligeglad....  I love it anyway !!

Anmeld

7. november 2009

KWL

Vinker skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de rådyr får lov at leve på så åbne områder....

Jeg kører til hverdag mellem Esbjerg og Blåvand og på hele den strækning er der stort set fare for at der kommer rådyr over vejen. Det er dog kun få kilometer der er mærket med skilte om dette (faktisk først helt ude ved Blåvand) men jeg ved de er over det hele. Faktisk er de set ude på stierne tæt på vores hus.

Hvert år ser eller hører jeg og flere ulykker pga de rådyr. De findes jo i alle størrelser. Fra de helt små søde bambier til de store kronhjorter med kæmpe gegir.

I februar 2007 rammer jeg selv et rådyr (en stor bambi eller hva de nu hedder..) Der kommer to løbende over vejen og jeg rammer den ene. Vi var 3 piger i bilen og vi begyndte at græde fordi vi blev så forskrækkede og så at vi skulle ud og kigge på det her stakkels dyr. Heldigvis var den død og lå ikke og led. Vores bil var skadet for 14.000 kr

For et år siden ramte min chef og hans kæreste en helt flok. Deres bil lignede noget der var løgn!

Og så sent som for 1 uge siden da Mortens forældre kører hjem fra os kl otte om aftenen påkører de en kæmpe kronhjort som pludselig bare står der på vejen. Hans far ser den ikke før de rammer den! Deres bil er helt smadret på hele den ene side og lidt foran. De havde lige købt spritny bil for ca 2 mdr siden!

Og nu skriver min veninde/butiksbesyrer at der lige løb 6 rådyr over vejen da hun kørte på arbejde. Heldigvis var der ingen der ramte dem!

Morten har også fortalt mig om en venindes eks kæreste som ramte en kronhjort på motorvejen. Den fløj hele vejen ind gennem bilen!

Ja jeg kan blive ved med at fortælle om ulykker med rådyr... Har set flere gange frem og tilbage fra arbejde hvor folk har holdt i sin pga skader fra rådyr!

SÅ er det jeg ikke forstår hvorfor de får lov at rende frit rundt?????

Jamen hold da op

Hold dig bare til vores side søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.