Dumme dyr!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.679 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Vinker

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor de rådyr får lov at leve på så åbne områder....

Jeg kører til hverdag mellem Esbjerg og Blåvand og på hele den strækning er der stort set fare for at der kommer rådyr over vejen. Det er dog kun få kilometer der er mærket med skilte om dette (faktisk først helt ude ved Blåvand) men jeg ved de er over det hele. Faktisk er de set ude på stierne tæt på vores hus.

Hvert år ser eller hører jeg og flere ulykker pga de rådyr. De findes jo i alle størrelser. Fra de helt små søde bambier til de store kronhjorter med kæmpe gegir.

I februar 2007 rammer jeg selv et rådyr (en stor bambi eller hva de nu hedder..) Der kommer to løbende over vejen og jeg rammer den ene. Vi var 3 piger i bilen og vi begyndte at græde fordi vi blev så forskrækkede og så at vi skulle ud og kigge på det her stakkels dyr. Heldigvis var den død og lå ikke og led. Vores bil var skadet for 14.000 kr

For et år siden ramte min chef og hans kæreste en helt flok. Deres bil lignede noget der var løgn!

Og så sent som for 1 uge siden da Mortens forældre kører hjem fra os kl otte om aftenen påkører de en kæmpe kronhjort som pludselig bare står der på vejen. Hans far ser den ikke før de rammer den! Deres bil er helt smadret på hele den ene side og lidt foran. De havde lige købt spritny bil for ca 2 mdr siden!

Og nu skriver min veninde/butiksbesyrer at der lige løb 6 rådyr over vejen da hun kørte på arbejde. Heldigvis var der ingen der ramte dem!

Morten har også fortalt mig om en venindes eks kæreste som ramte en kronhjort på motorvejen. Den fløj hele vejen ind gennem bilen!

Ja jeg kan blive ved med at fortælle om ulykker med rådyr... Har set flere gange frem og tilbage fra arbejde hvor folk har holdt i sin pga skader fra rådyr!

SÅ er det jeg ikke forstår hvorfor de får lov at rende frit rundt?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

wamse

Jeg kender også flere der har været i uhald pga disse dyr, men jeg tænker nu mere hvad skulle alternativet være til at de kan færdes frit? At vi indhegnede samtlige veje i Danmark? Eller at disse dyr ikke længere måtte leve frit i danmark? Synes godt nok det ville være sørgeligt, hvis vi ikke længere kunne have fritlevende dyr her hjemme.

Anmeld

6. november 2009

pipsen

øøøh undskyld, ja altså vi må hellere sætte nogle skilte op, så de kan læse, det er forbudt at krydse vejen og så sætte dyrepolitiet ind...

Anmeld

6. november 2009

Vinker

pipsen skriver:

øøøh undskyld, ja altså vi må hellere sætte nogle skilte op, så de kan læse, det er forbudt at krydse vejen og så sætte dyrepolitiet ind...

Skiltene er jo IKKE for dyrerne men for bilisterne - Hva havde du regnet med!?

Er skuffet over sådanne kommentarer som din! Ville ha fortrukket du ikke skrev så.....

Anmeld

6. november 2009

Gaya

Jeg kan godt se at det er en rigtig grim oplevelse at ramme et dyr (lige meget hvilket det er) både fordi man bliver chokket og ked af det, men også fordi det er dyrt at få lavet bilen igen.....

......men på den anden side er det så ikke naturen i al sin pragt og charme.......er det ikke os menneskene der har lavet disse veje midt i skove osv.......... Der tales så meget om miljøet i disse år.....og hvis vi begynder at fjerne dyr, eller bruge energi på at sætte flere hegn op rundt omkring, er jeg bange for at vi langsomt kvæler vores liv og miljø........

Bare min mening ;o)

Anmeld

6. november 2009

Vinker

Jeg kender også flere der har været i uhald pga disse dyr, men jeg tænker nu mere hvad skulle alternativet være til at de kan færdes frit? At vi indhegnede samtlige veje i Danmark? Eller at disse dyr ikke længere måtte leve frit i danmark? Synes godt nok det ville være sørgeligt, hvis vi ikke længere kunne have fritlevende dyr her hjemme.

Jeg mener bare at de da burde kunne lave en form for resevater for de dyr istedet for de er til fare for både dem selv og trafikanterne ellers skulle de ikke have valgt at ligge en motortrafikvej der

Anmeld

6. november 2009

Vinker

Gaya skriver:

Jeg kan godt se at det er en rigtig grim oplevelse at ramme et dyr (lige meget hvilket det er) både fordi man bliver chokket og ked af det, men også fordi det er dyrt at få lavet bilen igen.....

......men på den anden side er det så ikke naturen i al sin pragt og charme.......er det ikke os menneskene der har lavet disse veje midt i skove osv.......... Der tales så meget om miljøet i disse år.....og hvis vi begynder at fjerne dyr, eller bruge energi på at sætte flere hegn op rundt omkring, er jeg bange for at vi langsomt kvæler vores liv og miljø........

Bare min mening ;o)

Jo det er da det smukke ved naturen. Det vil jeg give dig ret i og ja det er os der har lavet vejene, men synes bare det virker forkert at ligge motortrafikveje gennem deres områder...

Anmeld

6. november 2009

oo

jeg bor jo inde midt i en skov, og her er dådyr alle vegne, og lige nu hvor jagtsæsonen er startet igen, der har vi altid nogle stykker i haven (samen med cirka 50 fasaner). Vi har selv kørt ned ad skovvejen og været ved at ramme dem flere gange, men det er heldigvis altid lykkedes os at undgå det. min venindes bil har en kolossal bule ved det ene baghjul, hun holdt stille en dag hvor der kom et dådyr springende direkte ind i hendes bil. Det er faktisk sket to gange med den bil!

jeg så regional nyheder for en månedstid siden og der fortalte nogle skovmænd at de havde udviklet det her dådyr skilt, hvor det var et helt normalt dådyr skilt med en rød lampe i toppen. så skulle den lampe forbindes til infrarøde halløjsaer ude i skoven, og så ville lampen blinke hvis der var dådyr i nærheden, så bilisterne kunne sænke farten og være ypperopmærksomme. de skulle til at have den op på testplan et eller andet sted i danmark, men jeg kan ikke huske hvor. jeg syntes bare det lød megasmart

Anmeld

6. november 2009

wamse

Vinker skriver:

Jeg mener bare at de da burde kunne lave en form for resevater for de dyr istedet for de er til fare for både dem selv og trafikanterne.

Dyrene lever jo stort set over alt i danmark, og uden at være professor inden for disse dyr, tror jeg da at de har noget med territoriumer, og x antal dyr på bestemte områder. Det ville så betyde indavl, reducering i antal af dyr osv. Det ville kræve store områder, hvis man skulle sætte dem i bur, hvilket jeg synes ville være meget trist for Danmark, at man ikke mere kunne se disse dyr leve i det fri.

Anmeld

6. november 2009

Vinker

Tjuhl skriver:

jeg bor jo inde midt i en skov, og her er dådyr alle vegne, og lige nu hvor jagtsæsonen er startet igen, der har vi altid nogle stykker i haven (samen med cirka 50 fasaner). Vi har selv kørt ned ad skovvejen og været ved at ramme dem flere gange, men det er heldigvis altid lykkedes os at undgå det. min venindes bil har en kolossal bule ved det ene baghjul, hun holdt stille en dag hvor der kom et dådyr springende direkte ind i hendes bil. Det er faktisk sket to gange med den bil!

jeg så regional nyheder for en månedstid siden og der fortalte nogle skovmænd at de havde udviklet det her dådyr skilt, hvor det var et helt normalt dådyr skilt med en rød lampe i toppen. så skulle den lampe forbindes til infrarøde halløjsaer ude i skoven, og så ville lampen blinke hvis der var dådyr i nærheden, så bilisterne kunne sænke farten og være ypperopmærksomme. de skulle til at have den op på testplan et eller andet sted i danmark, men jeg kan ikke huske hvor. jeg syntes bare det lød megasmart

Det lyder skide smart Trine - Kunne være en stor hjælp! Problemet er jo at folk begynder at køre meget usikkert fordi de holder øje med skoven og er bange for at der kommer et rådyr springene. Det duer jo ikke at folk kører på den måde når fartgrænsen er enten 80 eller 90. Når først folk kører sådan sker der af og til også uheld fordi folk er uopmærksomme....

Så ja de skilte ville være mega smarte at få op i de områder hvor der er ekstra mange rådyr

Hyggeligt med rådyr i haven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.