aj! er kommentarerne herinde ikke lidt langt ude? det handler vel for filen ikke om, at Vinker helst ser at dyrene bor i små bure, men at hun flere gange oplever at det er et stort problem at de løber ud på vejen. HVILKET DET ER! der dør rigtig mange mennesker i trafikken hvert år udelukkende pga rådyr der løber ud på vejen. Vinker skriver, at hun ikke lige ved hvad løsningen skal være, hvorefter der er flere der kommer med nedladende kommentarer om, at dyrene skal have en fodgængeroverfelt eller at hun må begynde at tage bussen. come on!
qp: det er ikke mit forslag, det er nogle skov og naturstyrelsen mænd der har udviklet dette apparat FORDI DET ER ET STORT PROBLEM.
og det der med at tage bussen...det MÅ komme fra en bybo. jeg bor selv midt ude i skoven og der er rådyr over alt - og fasaner, men ingen busser. sjovt nok! der bliver faktisk ikke brugt ret mange ressourcer på at sørge for bustransport udenfor hovedstaden, så hernede på sydfyn, der skal jeg en tre kilometer før jeg finder et busstopsted. så nogle af os er nødt til at have en bil for at hverdagen kan hænge sammen.
- men det er jo overhovedet ikke det tråden handler om, den handler om, hvor skrækkelig en oplevelse det er, at være ved at køre et rådyr ned og om hvad man mon kunne gøre for at undgå at disse ulykker sker. det skal lige siges, at rådyr løber ud LIGE foran ens bil, når de gør det, så det handler ikke blot om, at man må køre forsigtigt, men at man, når det sker, virkelig skal stå på bremsen (også selvom man kører 50 km/t), og så er der jo altid chancen for, at en bil kan køre ind i en bagfra, fordi de også bliver overraskede.
Det er faktisk et helt reelt problem, Vinker her skriver om, så det er drønærgeligt at der kommer så mange "smarte" kommentarer og nedladende bemærkninger.
Anmeld