Gastic Bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Vingummien

Kan man sige der er gået mode i det? Er jo ikke alle og enhver der kan få den, man skal jo gå under en masse kriterier for at kunne få den, skal så vidt jeg har forstået også være under en hvis vægt for at kunne få den osv.

Jeg ville ikke selv kunne gøre det men det er fordi jeg er bange for narkose osv. Men syntes det er sejt dem der gør det fordi er jo ikke bare en simpel operation der hedder ind mandag og opereres og ud tirsdag og så leve helt som før, er en masse man skal igennem og vænen sig  til og en af tingene er bare operationen i sig selv.

Og kan godt forstå folk praler af hvor meget de har tabt sig hvis det nu er en der har reddet sit liv ved at fåd en, det vil da bare være perfekt. Hellere få sådan en operation der gør at man taber sig på en unaturlig måde hvis man kan sige det sådan end at dø. Og så skal man også tænke på at godt ske de gør så der ikke er så meget plads, men hvis man ikke passer på så udvider den sig jo lige så langsom igen, så selvom man får operatioen skal man stadig tænke over sin mad vaner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

Betina88

Jeg vil aldrig være facineret af operationer for at tabe sig eller for at se godt ud ..

Jeg vil tabe mig normalt , hvis det er .. Jeg vil slet ikk' få mig selv til at få sådan en maveoperation ..,

Anmeld

7. november 2009

ønskebørn74

pussekat skriver:

hejsa

jeg her tabe 62 kg

Hejsa søde.

Ej hvor er du sej. Ded vidste jeg ikke!!! Hvordan går det med projekt baby?? Er i igang for tiden?? Jeg er lige blevet moster igår. Den dejligste lille dreng, er så glad og også lidt missundelig

Knus Lene

Anmeld

7. november 2009

FrkT

Jeg har en kollega, som lige har fortalt at hun skal til Belgien og have lavet den nu her. Det er billigere der end i Danmark. Og hun har ikke en bmi på mere end 40, som man vist skal have for at få den gratis her, så hun tager derned (og sparer ca. 50.000 kr i forhold til Danmark - også når al transport og ophold er modregnet). Og hun fortalte at hun meget længe har gået med tankerne om det, og virkelig overvejet det grundigt. Men nu har hun det bare rigtig godt med hendes valg, og hun glæder sig. Også selvom hun ved hun vil få det rigtig skidt i starten efter operationen.

Så jeg tror absolut ikke bare at det er noget man "lige får gjort". Det er en stor og svær beslutning.

Jeg kunne også godt selv finde på at overveje at få den på et tidspunkt. Den gør så meget godt for mange.

Synes det er sippet at have sådan en mening som din, når du tydeligvis ikke har sat dig ordentligt ind i hvor stor en ting det egentlig er.

Anmeld

7. november 2009

SHERO

Nu ved jeg ikke meget om det, andet end hvad jeg har set i marethes mave og andre programmer. På mig virker det SLET IKKE som en let løsning, tværdigmod, virker som det kræver lige så meget (hvis ikke mere) af en person, end et alm. livstilændring. Forskellen ligger jo bare i at det er sidste udvej, og ikke kan laves om (med mindre det er den med klipsen)

Jeg skal selv tabe mig 35 kg, og var godt i gang inden min graviditet. Kan huske da jeg så Merethes mave var jeg simpelthen så overrasket, hun var jo syg hver gang hun havde spist

Tror det er kræver meget mod at vælge den vej, og synes på ingen måde de mennesker der har fået fortaget en sådan oprations vægttab er mindre eller mere imponerende, end hvis det var gjort "selv". Synes altid det er imponerende når folk taber sig meget, og kan holde det af.

Man kan slet ikke kalde et et modefænonem, men end udvikling i den positive retning!

Anmeld

8. november 2009

Ansemusen

Jeg forstår generelt bare ikke disse anonyme brokke-indlæg som er til for at nedgøre andre mennesker, som man ikke lige forstår!

Jeg har da selv overvejet det, selvom jeg 'kun' vejede 95 kilo inden jeg blev gravid. Har tænkt at det måske er det eneste der kan hjælpe mig. Jeg kan simpelthen ikke holde vægten når jeg har tabt mig og kan derfor ikke finde gejsten til vægttab igen. Jeg tror ganske enkelt ikke på mig selv længere! Så er tanken om at få en klemme på mavesækken fristende, specielt fordi den kan fjernes igen (tanken om en irreversibel operation er for mig meget skræmmende!!). Men tror dog ikke det bliver en mulighed for mig. Er ikke stor nok og har ikke pengene og sikkert heller ikke modet.. Synes faktisk det kræver enormt meget mod og at disse mennesker, der vælger den udvej, er smadder modige og seje mennesker! De formår at indse, at de ikke kan tabe sig helt på egen hånd og rækker aktivt ud efter hjælp til at ændre deres liv og få en bedre livskvalitet! Så jeg synes det er rigtig fint til meget overvægtige og voksne mennesker!
Så dog i TV en pige på 18 år, som vist vejede et par og 90 som fik den sammen med sin mor. Det syntes jeg var lige lovlig tidligt og synes ikke hun vejede nok eller var moden nok til at kunne tage så afgørende en beslutning, som (hvis det er den irreversible løsning) vil gøre spisning svært for hende resten af livet!

Anmeld

8. november 2009

qp

Ansemusen skriver:

Jeg forstår generelt bare ikke disse anonyme brokke-indlæg som er til for at nedgøre andre mennesker, som man ikke lige forstår!

Jeg har da selv overvejet det, selvom jeg 'kun' vejede 95 kilo inden jeg blev gravid. Har tænkt at det måske er det eneste der kan hjælpe mig. Jeg kan simpelthen ikke holde vægten når jeg har tabt mig og kan derfor ikke finde gejsten til vægttab igen. Jeg tror ganske enkelt ikke på mig selv længere! Så er tanken om at få en klemme på mavesækken fristende, specielt fordi den kan fjernes igen (tanken om en irreversibel operation er for mig meget skræmmende!!). Men tror dog ikke det bliver en mulighed for mig. Er ikke stor nok og har ikke pengene og sikkert heller ikke modet.. Synes faktisk det kræver enormt meget mod og at disse mennesker, der vælger den udvej, er smadder modige og seje mennesker! De formår at indse, at de ikke kan tabe sig helt på egen hånd og rækker aktivt ud efter hjælp til at ændre deres liv og få en bedre livskvalitet! Så jeg synes det er rigtig fint til meget overvægtige og voksne mennesker!
Så dog i TV en pige på 18 år, som vist vejede et par og 90 som fik den sammen med sin mor. Det syntes jeg var lige lovlig tidligt og synes ikke hun vejede nok eller var moden nok til at kunne tage så afgørende en beslutning, som (hvis det er den irreversible løsning) vil gøre spisning svært for hende resten af livet!

Måske ano prøver, at forstå??? - Bare en tanke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.