Gastic Bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. november 2009

Anonym trådstarter

De såkaldte mave operationer..

Er det bare mig, eller er der gået lidt for meget "mode" i at få sådan en operation for at tabe sig? Jeg har rigtig rigtig svært ved at blive facineret over at en person har tabt XX antal kg efter sådan en opreation. Ja, det er jo lige som det er pointen i sådan en.

Jeg ved godt at der skal masser af viljestyrke til alligevel, men synes det er svært at være facineret over et stort vægttab, når det er pga en opreation.

Og sådan som jeg har forstået det, bliver mange rigtig syge af at spise fed mad, eller spise for meget?? Så et vægttab er eneste vej hvis man ikke vil være røvsyg..

Hilsen Ano, som har for mange kg på kroppen, men som ALDRIG kunne drømme om at blive opereret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

Bondepigen

Jeg kan da godt blive imponeret over det, da det bestemt ikke virker til at være særlig behageligt efter sådan en operation.

Så jeg synes egentlig det er meget modigt.... Og dermed mener jeg jo osse det er flot med vægttab efter sådan en operation.

Anmeld

6. november 2009

Rasmine

Tillykke med din beslutning om IKKE at ville opereres for at tabe dig!

Når det så er sagt synes jeg du er enormt snæversynet, og jeg forarges faktisk over din holdning/mening om en sådan operation til overvægtige!!!

Anmeld

6. november 2009

Tulle28

Nu er jeg slank, så jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i, hvordan det er at være så overvægtig, at man er ude i operationer for at tabe sig. Men jo, jeg synes også at det er som om det har taget overhånd. Men det afspejler vel egentlig vores samfund meget godt - hvorfor tage den hårde vej, når man kan springe over hvor gærdet er lavest? (Nu sidder der sikkert nogle og fnyser). Jeg er sikker på at operation virker for nogle, men sådan som jeg har forstået det, kan man efter en sådan ikke spise særlig meget - så selvfølgelig er det positivt at man taber sig, men for mig virker det som en forringelse af livskvaliteten, hvis man ikke længere kan nyde et godt måltid mad.

Anmeld

6. november 2009

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Jeg har en veninde der er ved at blive indstillet til sådan en operation, og jeg tager áltså hatten af for hende. Hun har altid døjet med hendes overvægt, og der er bare ikke noget der hjælper, hun har virkelig prøvet. Grunden til at hun gør det er at hun gerne vil være der for hendes søn, også om 20 år. Hun får i hvert fald et stort skulderklap fra mig, og jeg syntes at det er flot at hun selv tager skridet og går den lange vej til lægen for at snakke om det.

Anmeld

6. november 2009

Lone Jakobsen

jeg har en veninde som sparede op og tog en tur til udlandet hvor det er billigere at få det lavet.

hun har tabt sig helt ufatteligt meget...og jeg synes næsten det er skræmmende at se på.

jeg har stor forståelse for at nogen vælger den løsning hvis de har kæmpet med overvægt i mange år. jeg tror ikke det er nogen nem beslutning.,...og jeg hører om mange bivirkninger, bla. vitamin mangel...pga. mavesækkens ringe plads til mad.

et eller andet sted har jeg synes at det var den "nemme" løsning i stedet for at træne sig til en slank krop.... men hvordan kan jeg dømme....når jeg aldrig selv har været svært overvægtig.

så hatten af for dem.... de gør noget for sig selv og for deres sundhed....og de er villige til at leve med konsekvensen af deres valg.

Anmeld

6. november 2009

wamse

Jeg ville rigtig gerne have den operation. Men her i Region Syd, rammer jeg ikke ind i kriterierne for en operation.

Men helt ærligt, så vlle jeg være bedøvende ligeglad med om andre var fasineret over et vægttab på denne måde, for det var da bestemt for min egen skyld jeg gjorde det. Jeg har slidgigt i mine knæ, begyndende slidgigt i hofte og ryg, og mine fødder er meget belastede af vægt + medfødt skavank.

Anmeld

6. november 2009

wamse

Tulle28 skriver:

Nu er jeg slank, så jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i, hvordan det er at være så overvægtig, at man er ude i operationer for at tabe sig. Men jo, jeg synes også at det er som om det har taget overhånd. Men det afspejler vel egentlig vores samfund meget godt - hvorfor tage den hårde vej, når man kan springe over hvor gærdet er lavest? (Nu sidder der sikkert nogle og fnyser). Jeg er sikker på at operation virker for nogle, men sådan som jeg har forstået det, kan man efter en sådan ikke spise særlig meget - så selvfølgelig er det positivt at man taber sig, men for mig virker det som en forringelse af livskvaliteten, hvis man ikke længere kan nyde et godt måltid mad.

Man kan da sagtens nyde godt mad, men mængden af mad der indtages bliver mindre, og spørgsmålet er jo så også hvad god mad er i dine øjne. Når man er så stor at en operation er en mulighed, ja så er ens livskvalitet i forvejen meget forringet. I mit tilfælde ville det at kun kunne indtage mindre portioner mad, hjælpe mig meget.

Anmeld

6. november 2009

qp

De såkaldte mave operationer..

Er det bare mig, eller er der gået lidt for meget "mode" i at få sådan en operation for at tabe sig? Jeg har rigtig rigtig svært ved at blive facineret over at en person har tabt XX antal kg efter sådan en opreation. Ja, det er jo lige som det er pointen i sådan en.

Jeg ved godt at der skal masser af viljestyrke til alligevel, men synes det er svært at være facineret over et stort vægttab, når det er pga en opreation.

Og sådan som jeg har forstået det, bliver mange rigtig syge af at spise fed mad, eller spise for meget?? Så et vægttab er eneste vej hvis man ikke vil være røvsyg..

Hilsen Ano, som har for mange kg på kroppen, men som ALDRIG kunne drømme om at blive opereret.

Du skal hellere ikke imponeres for det handler ikke om dig men om andre mennesker der lider af overvægt!

Disse har truffet en kæmpe beslutning som resten af livet kommer til, at påvirke dem selv og dermed også deres omgivelser, det synes jeg er modigt i sig selv.

Jeg synes ikke man kan kalde det "mode" - det ville til sammenligning være, at kalde en evt kur mod HIV/ AIDS det samme, hvis medicinalindustrien fandt frem til sådan en.

Så kan man vel også sige, at personer der ville benytte sig af sådan en kur er personer der springer over hvor gærdet er lavest og ikke tager ansvar for deres levevis? Det samme er vel også gældende mht. den fri abort? - Hvis man altså vælger, at se på det med de "briller" du har taget på.

Du skal jo tænke over, at der ofte kan ligge mange årsager bag en overvægt - det kan være mennesker der ikke har fået den rådgivning eller hjælp de har haft brug for i forbindelse med evt. psykiske problemer og nu har lægevidenskaben så fundet en måde, at hjælpe disse på. Hvorfor er det ikke en god ting?

Anmeld

6. november 2009

finkedinke

Har du egentlig sat dig ind i hvad en bypass består i? Det er ikke et lille indgreb. Hele ens fordøjelse bliver ommøbleret. Indgrebet er kun lavet i en forholdsvis kort årrække, såvidt jeg ved har ingen endnu haft en bypass igennem et længere livsforløb. Og man ved derfor ikke hvad der sker når man bliver gammel med en gammel bypass.
En stor del af de overvægtige har andre tilgrundliggende problemer bl.a. psykisk. Men med en bypass følger ingen psykolog hjælp, selv om det er menneskeligt umuligt at følge med når ens krop ændrer sig i den hast som en bypass medfører.

Det er på ingen måde den lette løsning.

I min verden er den letteste løsning at lukke øjnene og lade stå til...

Jeg er selv meget overvægtig og opfylder kriterierne til at kunne få en bypass. Men jeg tør ikke og er fuld af respekt for dem der tør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.