Gastic Bypass

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2009

Honningblomst

finkedinke skriver:

Har du egentlig sat dig ind i hvad en bypass består i? Det er ikke et lille indgreb. Hele ens fordøjelse bliver ommøbleret. Indgrebet er kun lavet i en forholdsvis kort årrække, såvidt jeg ved har ingen endnu haft en bypass igennem et længere livsforløb. Og man ved derfor ikke hvad der sker når man bliver gammel med en gammel bypass.
En stor del af de overvægtige har andre tilgrundliggende problemer bl.a. psykisk. Men med en bypass følger ingen psykolog hjælp, selv om det er menneskeligt umuligt at følge med når ens krop ændrer sig i den hast som en bypass medfører.

Det er på ingen måde den lette løsning.

I min verden er den letteste løsning at lukke øjnene og lade stå til...

Jeg er selv meget overvægtig og opfylder kriterierne til at kunne få en bypass. Men jeg tør ikke og er fuld af respekt for dem der tør

Det er da bare ikke rigtigtfår disse mennesker ingen psyk. hjælp...? jeg tror virkelig på at mange kunne hjælpes af med deres vægt og negative forhold til mad ved at få åbnet ind til det der er helt inde.

Til ts, jeg synes på ingen måde der er gået mode i det...det er en løsning på et problem man ikke havde for mange år siden...det handler jo ikke om at den fede skal gå og føle sig mere eller mindre stolt af hvad andre mener...det handler om liv eller død og så er livet da værd at vælge, lige meget hvad andre mener. Det er bare ikke alle der magter at tabe sig med viljestyrke alene, men derfor skal de da have hjælp, ikke? Præcis som vi hjælper syge mennesker der har røget eller drukket sig til den sygdom de har...jeg kan ikke se forskellen. Det handler om et misbrug for koster liv på sigt.

Og så er det at tabe sig jo det nemmeste bump på vejen, der hvor det er hårdt og hvor mange ikke magter det, er at holde vægten..kun 5-10% af dem der taber sig holder det efter få år. Så på den måde er sådan en operation jo også med til at disse mennesker ikke bare tager på igen.

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2009

pussekat

Eva skriver:

Det er da bare ikke rigtigtfår disse mennesker ingen psyk. hjælp...? jeg tror virkelig på at mange kunne hjælpes af med deres vægt og negative forhold til mad ved at få åbnet ind til det der er helt inde.

Til ts, jeg synes på ingen måde der er gået mode i det...det er en løsning på et problem man ikke havde for mange år siden...det handler jo ikke om at den fede skal gå og føle sig mere eller mindre stolt af hvad andre mener...det handler om liv eller død og så er livet da værd at vælge, lige meget hvad andre mener. Det er bare ikke alle der magter at tabe sig med viljestyrke alene, men derfor skal de da have hjælp, ikke? Præcis som vi hjælper syge mennesker der har røget eller drukket sig til den sygdom de har...jeg kan ikke se forskellen. Det handler om et misbrug for koster liv på sigt.

Og så er det at tabe sig jo det nemmeste bump på vejen, der hvor det er hårdt og hvor mange ikke magter det, er at holde vægten..kun 5-10% af dem der taber sig holder det efter få år. Så på den måde er sådan en operation jo også med til at disse mennesker ikke bare tager på igen.

Knus Eva..

hejsa

jeg her få operation og jeg vil gør det igen vis jeg ikke have få den og jeg er glad for jeg gjor det jeg her være tyk hele mit liv og fik den i 2007 og vis jeg ikke have gjor det vil jeg /vi ikke kun få hjælp til at få et barn på sygehus her prøve alt også ditæ på sygehus og jeg her ikke tag på efter jeg her tabe mig og jeg spiste alt

Anmeld

6. november 2009

Honningblomst

pussekat skriver:

hejsa

jeg her få operation og jeg vil gør det igen vis jeg ikke have få den og jeg er glad for jeg gjor det jeg her være tyk hele mit liv og fik den i 2007 og vis jeg ikke have gjor det vil jeg /vi ikke kun få hjælp til at få et barn på sygehus her prøve alt også ditæ på sygehus og jeg her ikke tag på efter jeg her tabe mig og jeg spiste alt

Men det underbygger jo også helt dte jeg skrev...dejligt for dig...hvor meget tabte du?

Anmeld

6. november 2009

pussekat

Eva skriver:

Men det underbygger jo også helt dte jeg skrev...dejligt for dig...hvor meget tabte du?

hejsa

jeg her tabe 62 kg

Anmeld

6. november 2009

Honningblomst

pussekat skriver:

hejsa

jeg her tabe 62 kg

Hold da op...det er jo en hel mig... Har du så fået fjernet hud efter eller? er det ikke bare som at have fået et helt nyt liv?

Knus...

Anmeld

6. november 2009

pussekat

Eva skriver:

Hold da op...det er jo en hel mig... Har du så fået fjernet hud efter eller? er det ikke bare som at have fået et helt nyt liv?

Knus...

hejsa

jeg her ikke få fjernet hud i nu da vi skal have hjælp på sygehus til vi kan få vorse ønske barn og må ikke bliv gravid lige efter jeg her få fjernet hud så vil have det når alt det med barn er over jo et hele nyt liv elsker at kik på tøj nu er gå fra 56 til 40 /42 i tøj og kom nok ned i ca 36 /38 når hud er fjernet

Anmeld

6. november 2009

Honningblomst

hejsa

jeg her ikke få fjernet hud i nu da vi skal have hjælp på sygehus til vi kan få vorse ønske barn og må ikke bliv gravid lige efter jeg her få fjernet hud så vil have det når alt det med barn er over jo et hele nyt liv elsker at kik på tøj nu er gå fra 56 til 40 /42 i tøj og kom nok ned i ca 36 /38 når hud er fjernet

Held og lykke med det hele... det lyder super godt....sejt..

knus og god weekend..

Anmeld

6. november 2009

wamse

pussekat skriver:

hejsa

jeg her tabe 62 kg

Hvor er det flot, stort tillykke med det

Anmeld

6. november 2009

pussekat

wamse skriver:

Hvor er det flot, stort tillykke med det

hejsa

tak

Anmeld

6. november 2009

Tina2

Jeg synes det er fint meget overvægtige mennesker kan få lavet den operation.... De skal jo være MEGET overvægtige.....

Jeg har en tidligere kollega, som vejede næsten 170 kg.... Hun fik den og har tabt sig til ca 85 kg.... Det er helt vildt!

Kender en anden som også har fået den lavet og pt har tabt sig til 95-100 kg. Hun er ikke færdig.....

De har begge fortalt at det er som at slippe ud af et fængsel.... Og det tror jeg virkelig det er.... Og nogle KAN bare ikke tabe sig, fx når der spiller noget psykisk ind, og det gør der jo ved langt de fleste af de mennesker som er SÅ store.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.