Anonym skriver:
Ja det kan jeg godt se. Det giver mening. Jeg vil heller ikke spørge ham mere. Jeg synes bare det er mærkeligt. Rigtig mærkeligt. At lige på nettet vil han ikke, udover presset. Jeg føler jo som sagt at han evt ikke helt er ærlig på internettet, og at han måske skriver med nogle som ikke ved han er i et forhold. Det undre mig. Det irriterer min overtænkning. Jeg har prøvet at nævne det for ham før hvor han bare siger han er privat og ik ønsker at se hvad jeg lægger op, og så tanken om andre ser det. For mig virker det igen mærkeligt. Han kan like andre og følge andre men bare ikke mig. Det giver en følelse inden i som ikke er så rar. Ville da ønske han bare stolt gad, af sig selv - og ikke fordi “jeg siger det eller presser på”
Jeg tror bare jeg ville ønske at han stolt viste frem at vi var sammen og hvor sjovt og dejligt vi har det sammen. Men ingen steder sker det. Hmm det gør mig trist.
Nå men jeg har skrevet på min Facebook nu at jeg er i forhold. Så må han jo stå som single som han ønsker, jeg kan ikke gøre mere nu og jeg kan ikke bruge så meget energi på at tænke på det, eller på at lade mit hoved overrække. Jeg må pakke det væk da jeg ved jeg ik for nået ud af at snakke med ham om det, når jeg har prøvet. Og føler egentlig bare han bliver irriteret på mig.
Jeg tror faktisk, jeg forstår dig bedre nu. For det lyder ikke længere som om, det egentlig handler om den lille “i et forhold”-tekst på Facebook. Det handler om, at du savner følelsen af, at han helt af sig selv har lyst til at vise: “Det her er min kæreste, og hende er jeg glad og stolt af.” Og den følelse kan jeg sagtens forstå.
Men jeg synes samtidig, du skal passe på med at oversætte hans modvilje mod sociale medier til, at han derfor ønsker at fremstå single eller nødvendigvis skjuler noget. Du skriver jo selv, at hans familie, venner og arbejdsplads ved, at I er sammen. Det er trods alt en ret mærkelig måde at holde en kæreste hemmelig på.
Og med Instagram kan jeg godt forstå, hvorfor det ser mærkeligt ud for dig, når han følger andre, men ikke ønskede at følge dig. Men vi andre kan simpelthen ikke vide, hvorfor han har det sådan. Det eneste, der kan give dig det svar, er ham.
Jeg ville dog ikke blive ved med at presse på omkring Facebook og Instagram. For så risikerer du netop, at han gør tingene for at få ro og ikke fordi han selv har lyst – og så får du stadig ikke det, du egentlig ønsker. Du skriver jo selv, at du ville ønske, han gjorde det af sig selv.
Til gengæld synes jeg faktisk, der er én ting, der er vigtigere end SoMe: Du skal kunne fortælle din kæreste, at noget gør dig usikker eller ked af det, uden at føle, at han bliver irriteret over, at du tager det op. Han behøver ikke være enig med dig eller ændre sin grænse, men I skal helst kunne tale om det.
Så måske ville jeg lægge Facebook helt væk og i stedet mærke efter: Føler du dig valgt, elsket og anerkendt af ham i jeres virkelige liv? Hvis ja, ville jeg personligt prøve at lade SoMe være SoMe. Hvis nej, så er problemet nok større end en forholdsstatus på Facebook.