Anonym skriver:
Har skrevet en fælles besked til de svar der er kommet. Vi ser ikke rigtig hinandens venner. Jeg har ikke særlig mange veninder men jeg ved at han har nogle venner han snakker ofte med og de ved godt vi er kærester. Hans familie ved også godt vi er kærester og hans arbejde ved det også godt tror jeg. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han ikke har lyst til at stå i et forhold med mig på Facebook. Jeg er egentlig lidt ligeglad og alligevel ikke synes det bare virker mærkeligt. Han følger mig nu på Instagram fordi jeg har gjort min profil privat og skrev til ham at det havde jeg gjort nu så kunne han jo godt følge mig. Men hvad er forskellen på han ikke gider at følge mig men jeg vil gerne følge andre kvinder som ikke har en privat profil? Hvad er forskellen i det jeg kan bare ikke helt forstå så måske nogen her kan forklare mig det? Jeg ved ikke om jeg bliver lidt usikker men jeg kan egentlig godt tænke i mit hoved at han holder nogle broer åbne for andre kvinder for some, det kan også være helt forkert, jeg synes bare at det virker mærkeligt. jeg forstår det ikke. Hvad er forskellen på at følge mig og følge andre kvinder? Ja han følger mig nu men hvorfor skulle der så meget til før han kunne gøre det? Og hvorfor skal jeg nærmest presse ham til det på en eller anden måde? Jeg føler også selv jeg presser på ved at sige nu kan du godt følge mig jeg gør den profil privat. Jeg ved ikke engang om jeg har lyst til at spørge om vi skal være et forhold på Facebook. Det er første gang jeg har oplevet en mand som ikke rigtig gider at kende mig på some. Min veninde sagde i dag til mig at hun tilfældigvis har snakket med hendes nye fyr som hun er begyndt at se meget, og så har hun nævnt det her. Fordi dine netop følger hinanden. Alle forskellige det forstår jeg godt. Hendes nye fyr havde spurgt om han måtte se min Instagram profil og så har hun sagt ja og så havde han svaret at det kunne han slet ikke forstå fordi det var bare helt almindelig hverdagsting jeg havde lagt op det var ikke noget vildt spændende. Så jeg føler lidt at det er fordi at han ikke vil have andre skal se at vi er et forhold. Ja det er jo nemt nok at sige og bliv sikker på den måde..
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over forskellen på, at han gerne vil følge andre kvinder, men ikke ønskede at følge dig. Men jeg tror også, du kommer til at lede efter en forklaring, som kun han kan give dig – og måske tillægge sociale medier en betydning, som de ikke nødvendigvis har for ham.
Det, jeg især hæfter mig ved, er, at du selv skriver: “Hvorfor skal jeg nærmest presse ham til det?” Det synes jeg faktisk er et rigtig godt spørgsmål. For hvis han kun følger dig, fordi du gjorde din profil privat og fortalte ham, at nu kunne han godt, har du jo ikke nødvendigvis fået den bekræftelse, du søgte. Du har fået ham til at gøre det – men du sidder stadig tilbage med præcis den samme usikkerhed.
Og det er lidt min pointe fra før. Hvis han ikke ønsker at stå i et forhold på Facebook, synes jeg ikke, du skal presse ham til det. Ikke fordi dit ønske er forkert, men fordi hans grænse heller ikke er forkert. Du ville næppe selv synes, det var rimeligt, hvis han pressede dig til noget på sociale medier, du ikke havde lyst til.
Det, jeg synes er mere interessant, er, at hans familie, venner og tilsyneladende også hans arbejde ved, at I er kærester. Det harmonerer ikke helt med tanken om, at han forsøger at holde selve dig hemmelig. Han holder måske bare sit forhold væk fra sociale medier.
Hvis du reelt er bange for, at han holder døren åben for andre kvinder, så ville jeg tage dén samtale med ham i stedet for at bruge Facebook-status og Instagram-følgere som bevis på det. For efter et år sammen skal du helst kunne spørge ham direkte: “Hvorfor er det vigtigt for dig ikke at vise vores forhold på sociale medier?” – og så tage stilling til hans svar.
For jeg tror ikke, en Facebook-status kommer til at give dig den tryghed, du leder efter. Den skal komme fra jeres forhold og hans adfærd over for dig – også når telefonen er lagt væk.