Hvis I ikke allerede har valgt navnet endnu, ville jeg lige give mit besyv med. Jeg synes navnet er smukt, og tænker at folk hurtigt lærer det, hvis de er i tvivl, da CH som K-lyd flugter rigtig fint med danske udtaleformer til mange andre navne. Der er heller ikke nogen tvivl ift. hvor man skal lægge trykket i navnet, som der f.eks. er i mit eget navn (Zinaida). Her er lyden af mit navn hurtigt ret forskelligt om du lægger trykket Zina-ida eller Zi-nai-da. Her bliver det en hel anden melodi i navnet. Man glemmer hurtigere kognitivt, hvor man skal lægge trykket, når man har hørt et navn.
Men lyden som navnet starter med, husker man tilgengæld hurtigere, så jeg tror ikke at navnet Chiara vil bringe store vanskeligheder ift. at huske det. Så jeg vil mene folk hurtigt kommer til at lære navnet, og faktisk huske det.
Og som andre siger, så er der så mange navne man alligevel ender med at stave, men f.eks. at stave mit eget navn for folk, har aldrig været særlig irriterende/krævende, så det tænker jeg ikke skal afholde jer for sådan et smukt navn.
Med venlig hilsen,
Zinaida Riisfeldt
https://www.psykologzinaida.dk/
Anmeld
Citér