Dur navnet Chiara i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar

Møl

Profilbillede for Møl

Wow tak for så meget respons! Dejligt at høre jeres tanker derude - også dem, vi frygtede lidt men meget god feedback all around! Vi er selvfølgelig særligt glade for at høre fra jer, der siger at selvom hun nok må stave sit navn for folk, så behøver det ikke at være en big deal. Det har I helt sikkert ret i, og det er nok også bare mig, der overtænker. 
Så tak! Det giver os ro til at træffe en overvejet beslutning, som vi har det godt med �� Og ja vi er stadig rigtig glade for det navn, og lige nu virker det som det rigtige navn at give hende, så det kan være, den lander der.

Tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Som pædagog I både vuggestue og børnehave vil jeg sige at dem hun kommer til at være samme med lærer det hurtigt. Så spring ud i det.  Og når folk har fået navnet at vide hvordan den rigtigt skal sige så går det hurtigt og i selvfølgelig lærer hende hurtigt hvad hun hedder og udtaler den rigtigt for hende i starten så skal det nok gå 

Anmeld Citér

3. februar

Alha

Profilbillede for Alha

SmUkt navn. Kald hende Chiara. Jeg forstår det. Men jeg har også haft italiensk, så jeg forstår udtalen.

Pyt med fejl. Der er så mange "eksotiske" navne, som folk alligevel ikke kan stave til

Anmeld Citér

4. februar

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Navnet minder mig om den unge pige i "Mit hus i Toscana", og det er da en meget sød reference

Jeg læser det også med en K-lyd, men jeg ved at mange danskere automatisk udtaler "chi" som "sji/tji"

Hendes omgangskreds, børnehave, skole osv. lærer hurtigt udtalen uanset stavemåden. Så må hun finde sig i at lægen osv. måske udtaler det forkert. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.