Som gravid drak jeg ikke alkohol (og faktisk heller ikke sauce eller chokolade osv. med alkohol, selvom jeg godt ved, det er ret fjollet

)
Jeg er ikke selv ryger, men holdt mig også fra andre rygere - også på gaden. Jeg kom i rygerhjem, hvis der ikke blev røget, når jeg var der, og der var luftet godt ud. Jeg var gravid henover sommeren, så jeg var til en enkelt fest, hvor der blev røget, fordi jeg kunne opholde mig i haven under sommerfesten og dermed gå væk fra rygerne.
Jeg brugte ikke parfume, eller produkter med parfume, parabener og lign. Jeg brugte make-up, men uden disse ting i (Nilens jord).
Jeg fik ikke farvet hår.
Jeg gik i solarium et par gange, fordi jeg læste på sundhedsstyrelsens hjemmeside, at det ikke er skadeligt for fosteret (kun for mig selv, som det jo altid er). Men jeg lå ikke i solen og stegede, for der ligger man jo noget længere, og varmen kan influere fosteret - fik jeg at vide. Jeg var også højgravid i sommers, hvor det jo var ret varmt.
Alle produkter (rengøring, tøjvask etc.) var under graviditet, såvel som før og efter, svanemærkede.
Derudover tog jeg lechitin og fiskeolietilskud, ligesom jeg spiste sundere og motionerede for 2
. Jeg var ret obs på at få en hel masse jern i min kost, fordi jeg læste en phd om, at det kan spores hos børnene frem til de er 10 år, når moderen har spist meget jern under graviditeten.
Jeg opfører mig stadigt på samme måde nu, hvor jeg ammer. For mig er det ikke at lave ret meget om på mit liv, da jeg levede på samme måde før. Jeg plejer dog at drikke alkohol, og før jeg blev Gravid, var jeg også meget sart med røg
, men jeg kunne godt være i rygerhjem (selvom jeg nok gik lidt tidligere hjem). Jeg motionerede også en del mere under graviditeten. Dog ikke de sidste 10 dage.