hvor "hys" er du?? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2009

LouiseNielsen

karina22 skriver:

hvor godt, så kan man se lidt godt ud selvom man er gravid...

Lige præcis... For som jeg også sagde til min Jm... Man føler sig ikke altid lige lækker under graviditeten, og da slet ikke når man så sammetid er en blegfis... Så lidt solarie ville måske hjælpe, jeg vil i hvert fald gøre et forsøg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

LouiseLarsen skriver:

Lige præcis... For som jeg også sagde til min Jm... Man føler sig ikke altid lige lækker under graviditeten, og da slet ikke når man så sammetid er en blegfis... Så lidt solarie ville måske hjælpe, jeg vil i hvert fald gøre et forsøg...

har lige været inde og tage lidt, århhh det var skønt, bare sådan en lille ting gør jo en glad.. dejligt at gøre noget for en selv.. det sker sjældent..

Anmeld

5. november 2009

Tina2

Jeg har fået et lille glas hvidvin 2-3 gange mens jeg var gravid. Ellers har jeg ikke rørt alkohol.

Jeg bruger make up, ville simpelthen ikke kunne lægge det fuldstændig på hylden... Ved nogen gør det, men jeg kan bedst li at ha' lidt på. Solarie har jeg taget i starten men har ikke kunnet holde det ud tilsidst grundet bækkenløsning, og jeg bliver bare mega bleg, så lidt make up gør underværker:-)

Parfume har jeg kun brugt ved festlige lejligheder (og kun på tøjet), ellers ikke og bruger det SLET ikke når jeg ammer....

Har fået striber i mit hår 1-2 gange men naturligvis ikke til bunden...

Køber rigtig meget økologisk (gør vi nu alligevel) og undgår passiv rygning....

Anmeld

8. november 2009

frk andreasen

jeg er holdt op med at ryge. drikker aldrig alkohol (Heller ikke før jeg blev gravid, kan ikke lide at have tømmermænd) har mindsket brug af solarie til 1 gang om ugen for ikke at få pigmentering. jeg vil helst ikke være i et røget lokale det får jeg simpelthen kvalme af. jeg spiser 6 frugt om dagen tager de anbefalet jern piller og en multivitamin. bruger stadig makeup  bruger ikke parfume, men bruger deo (bruger ikke parfume når jeg ammer og bruger kun neutral rolelon deo) og har skåret meget ned på mit cola forbrug. jeg farver ikke mit hår. Men jeg spiser alt for meget chokolade og søde sager

ta nja 21+0

Anmeld

8. november 2009

Lise

Hmm, tror jeg var mere hys første gang...

Men jeg ryger og drikker selvfølgelig ikke. Dog har jeg 2-3 gange nydt et halvt glas vin - f.eks. igår aftes, da jeg var ude og spise med min kæreste... Jeg undgår så vidt muligt passiv rygning, hvilket slet ikke er svært når man ikke må ryge indenfor nogen steder.

Bruger ikke makeup, dog igen - når jeg skal til festlige lejligheder, så gør jeg. I hverdagen bruger jeg nogle gange mascara når jeg er træt af at ligne en pose lort - også fordi jeg har et job som kræver at man ser ordentlig ud.

Bruger ikke parfume - har enkelte gange puttet lidt i håret eller på tøjet. Bruger neutral deo, neutral vaskepulver og smører mig med derma babycreme + mandelolie.

Holder mig for det allermeste fra rødt kød, carpaccio, tun... men svært da jeg elsker det.

Kunne aldrig drømme om at gå i solarie - hverken med eller uden baby i maven. Hellere blegfis end at få hudkræft

Lise 22+3

Anmeld

8. november 2009

LR85

Rosa skriver:

Jeg er ikke så forfærdelig hys egentlig...

Jeg spiser de anbefalede vitaminer + jern, stoppede med at ryge inden vi gik i gang med at prøve og vasker mig selv og mit tøj i Neutralprodukter, bruger Neutral-deo og cremer osv. og handler økologisk så meget som vi har råd til (pt ikke så meget). 

Meeen jeg bruger makeup hver dag, jeg kommer en til flere gange om måneden steder hvor der er passiv rygning og jeg tager ved meget festlige lejligheder et glas vin til maden eller til at skåle med.

Alt i alt en fin balance for mig, som jeg ikke skammer mig over selvom jeg ved der er mange som kunne leve langt mere klinisk end mig

Kh

Rosa

Jeg er egentlig meget med på vognen her.

Jeg bruger også NEUTRAL produkter (har dog altid gjort)

Er dog stoppet med at bruge parfume og make up, måske lidt 'hys' men jeg føler ikke at jeg mangler det i hverdagen, så derfor gjorde det mig intet at lægge det lidt på hylden.

Både min mand og jeg er også allergigere, så vi kan lige så godt skåne den kommende så meget som muligt for at arve.

Jeg lever sundere nu og spiser mine vitaminer som anbefalet a sundhedsstyrrelsen og holder mig væk fra rygning og alkohol.

Jeg har ændret min livsstil lidt, men kun til det bedre, så håber at kunne bevare den efter den lille er kommet ud og blir større.

Anmeld

8. november 2009

Hjaltesmor

Som gravid drak jeg ikke alkohol (og faktisk heller ikke sauce eller chokolade osv. med alkohol, selvom jeg godt ved, det er ret fjollet )
Jeg er ikke selv ryger, men holdt mig også fra andre rygere - også på gaden. Jeg kom i rygerhjem, hvis der ikke blev røget, når jeg var der, og der var luftet godt ud. Jeg var gravid henover sommeren, så jeg var til en enkelt fest, hvor der blev røget, fordi jeg kunne opholde mig i haven under sommerfesten og dermed gå væk fra rygerne.
Jeg brugte ikke parfume, eller produkter med parfume, parabener og lign. Jeg brugte make-up, men uden disse ting i (Nilens jord).
Jeg fik ikke farvet hår.

Jeg gik i solarium et par gange, fordi jeg læste på sundhedsstyrelsens hjemmeside, at det ikke er skadeligt for fosteret (kun for mig selv, som det jo altid er). Men jeg lå ikke i solen og stegede, for der ligger man jo noget længere, og varmen kan influere fosteret - fik jeg at vide. Jeg var også højgravid i sommers, hvor det jo var ret varmt.

Alle produkter (rengøring, tøjvask etc.) var under graviditet, såvel som før og efter, svanemærkede.

Derudover tog jeg lechitin og fiskeolietilskud, ligesom jeg spiste sundere og motionerede for 2 . Jeg var ret obs på at få en hel masse jern i min kost, fordi jeg læste en phd om, at det kan spores hos børnene frem til de er 10 år, når moderen har spist meget jern under graviditeten.

Jeg opfører mig stadigt på samme måde nu, hvor jeg ammer. For mig er det ikke at lave ret meget om på mit liv, da jeg levede på samme måde før. Jeg plejer dog at drikke alkohol, og før jeg blev Gravid, var jeg også meget sart med røg , men jeg kunne godt være i rygerhjem (selvom jeg nok gik lidt tidligere hjem). Jeg motionerede også en del mere under graviditeten. Dog ikke de sidste 10 dage.

Anmeld

8. november 2009

vatten

Jeg stoppede med at drikke alkohol, med undtagelse af vin til nadver om søndagen. Og så stoppede jeg med at styrketræne og nøjedes med konditionstræning. 

Og så begyndte jeg at gå mere op i uddannelsen, men ikke bevidst.

Ellers var mit liv helt det samme som før

Anmeld

8. november 2009

luckas-mor

Anonym skriver:

hej alle gravide..

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad du har gjort anderledes efter du er blevet gravid??

altså jeg har selv droppet alkohol, smøger, solarie og hårfarvning....

men jeg bruger stadig makeup og parfume (ved festlig lejligheder ).. og sikkert mange andre ting som jeg ikke burde....

Jeg synes bare godt at man kan lave FOR MEGET om på sit liv under sin graviditet....

hvad synes du????

hilsen ano

hej

jeg er helt enig i man kan lave for meget om..

men jeg har droppet alkohol, og hårfarve, solarie, den kande kaffe jeg plejer a drikke og har aldrig i mit liv røget

prøver så vidt der er muligt a spise korrekt, og spiser også morgenmad efter jeg er blevet gravid hvilket jeg aldrig har gjort før hen

men en ting vil jeg ikke droppe, mit lørdagsslik hehe det vil jeg ikke undvære.. og så længe det kun er lørdag,, eller ''weekenden,, så sys jeg også det er okay.

kan heller ikke undvære min deo/parfume da jeg arbejder som fodermester i en svinestald og selvom jeg har været i bad godt stadig kan lugte en lille bitte smule a gris, det tar min deo så det ville jeg ikk undvære, også for alle andres skyld *GG*.
(OG det er ligemeget hvor længe jeg går i bad' der er altid lidt lugt tilbage)

kram natascha

Anmeld

8. november 2009

Lærke90

Jeg er nok en af dem som er lidt hys..

gik over til neutral produkter når jeg er i bad og til at vaske mit tøj i. Jeg har kun brugt make up to gange under min graviditet. bruger ikke parfume eller lignende. 

Min eneste last er nok blevet de søde sager her til sidst i graviditeten, hvor jeg får lidt hver dag. Men sørger for at spsie godt med frugt og andre sunde alternativer. Tænker generelt meget over hvad jeg spiser. 

også har jeg ikke drukket, røget eller lignende efter jeg fandt ud af at jeg var gravid (var 3uger henne)

prøver så vidt muligt at komme uden om det man ikke "må", men gør jo også ting jeg "ikke må" 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.