Frugt og grønt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2023

Anonym

Jeg handler i Kvickly. I Kvickly og Meny i Kalundborg er det lææækert. Der er også andre butikker, med rigtig fine varer. Men niks, jeg ville aldrig gå i Rema 1000 efter frugt f.eks. Det er da det sørgeligste. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Du nævner også en masse varer, der på ingen måde er i sæson. Og frugt er vel ikke det eneste alternativ til slik?

Det er ikke mit indtryk generelt, at frugt er af dårlig kvalitet, men det kommer nok også an på, hvor man handler.

Er æbler ikke i sæson?
har prøvet Føtex, Netto, Rema1000, Bilka, nemlig.com, Fakta

Anmeld Citér

10. november 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Syns altid der er frisk frugt og grønt i mine lokale butikker. Har både meny, netto og rema1000 i nærheden og prisen er noget højere i meny end netto/Rema. 
men jeg oplever kun at handle frisk frugt og grønt.. måske du skulle kigge i en anden butik end Rema. 

Måske jeg skulle prøve Kvickley eller Meny, har prøvet Netto, Fakta mm.

Anmeld Citér

10. november 2023

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Du nævner også en masse varer, der på ingen måde er i sæson. Og frugt er vel ikke det eneste alternativ til slik?

Det er ikke mit indtryk generelt, at frugt er af dårlig kvalitet, men det kommer nok også an på, hvor man handler.

Nævnte også appelsiner som det første, så tak for en nedladende kommentar som er unødvendig.

Anmeld Citér

10. november 2023

Anonym trådstarter

Også oplever jeg ikke det samme fra mine svenske og tyske familiemedlemmer….

Fik en video af de største hindbær og jordbær fra sverige, jeg har selv handlet der og udvalget er så meget større end her i danmarn.

Anmeld Citér

10. november 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Nævnte også appelsiner som det første, så tak for en nedladende kommentar som er unødvendig.

Appelsiner er vel også først på vej i sæson. Men jeg svarer da bare ikke mere, hvis du synes, jeg er nedladende.

Anmeld Citér

10. november 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Er æbler ikke i sæson?
har prøvet Føtex, Netto, Rema1000, Bilka, nemlig.com, Fakta

Vores Rema1000 har haft danske æbler og pærer de sidste par måneder, så det er bestemt nu man skal sørge for at købe dansk frugt. Faktisk synes jeg det er trist at der er så få danske sorter i butikkerne selvom det er højsæson, så vi tog ud til en plantage med selv-pluk og fik næsten 10 kg æbler med hjem. Appelsinerne er vist først rigtig i sæson omkring jul.

Men derudover er jeg enig i at udvalget til tider er sløjt og priserne er ofte virkelig høje i forhold til de usunde alternativer. Vi går ofte efter de grove grøntsager som rød- og hvidkål, blomkål mm for der synes vi faktisk ofte man får en del for pengene. Men det er klart at børn ikke synes det er særlig spændende i forhold til agurk, peberfrugt og frugt i det hele taget.

Anmeld Citér

10. november 2023

B&J

Hvis jeg vil have ananas put den på bordet i køkkenet også er den klar på under en uge handler om hvor grøn den er men så er der lækker ananas til næste uge 

Alle. Æbler er jo forskellige og sorten i dem prøv smagnde forskellige sorter og find ud af din ynglings 

Det er jo ikke altid tit tidlig om morgen de har nåede at ryde op dagen før og fået nyt ind i butikken. 

Jeg handler i forskellige butikker fordi det er ikke altid jeg syntes kvaliteten af Agurk er god i Rema men god i Netto osv. 

Tit handler det også om opbevaring og håndteringen når man handler. 

Agurk kan man mærke om den er god og dårlig.

Tomater i føtex danske smager bedst men igen det er jo også forskelligt fra årstid og sort

Anmeld Citér

10. november 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Også oplever jeg ikke det samme fra mine svenske og tyske familiemedlemmer….

Fik en video af de største hindbær og jordbær fra sverige, jeg har selv handlet der og udvalget er så meget større end her i danmarn.

Men jordbær og hindbær i november er jo importeret fra bl.a. Nordafrika - og har været undervejs en tid. Det er da muligt, at visse svenske og tyske kæder har held med at ramme importører, som leverer bær af en vis kvalitet, men det vil altid være en satsning. Bær importeret fra Afrika kan selvfølgelig aldrig komme i nærheden af sommerens nyplukkede danske jordbær i smag og friskhed. Der er desuden givet godt med sprøjtegift og andre sager for at sikre længere holdbarhed - og så er det så som så med sundheden. 
Og så er der bæredygtigheden - eller manglen på samme - når man insisterer på at spise frugter og bær uden for sæson.

Jeg vil ikke undvære appelsiner og klementiner om vinteren, men frugter og bær, som vi kan dyrke i Danmark, ville jeg aldrig binde an med på helt skæve tidspunkter. 

Anmeld Citér

10. november 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg vil give dig tildels ret. Det er sørgeligt at man købe usunde utraforarbejdet mad til ingen penge hvorimod økologisk frugt/grønt og nødder koster kassen. Jeg syntes nu at der er meget godt frugt at få efter sæson. Jeg køber kun økologisk, hvis jeg have bær køber jeg kun på Frost udenfor den danske sæson

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.