Læste lige en artikel på tv3 ang. danskernes kost.
Der stod bl.a.. :
Danskerne mangler ikke information om, hvad der er sund kost. Alligevel foretager mange det usunde valg. Hver dag. Igen og igen. Mod bedre vidende og muligvis endda stik imod sund fornuft.
Det fik mig til at tænke på mine valg i supermarkedet.
Vi er rigtig glade for frugt og grønt i vores familie, specielt mig
Meeen hver gang jeg møder op i Rema1000, netto whatsoever, og bliver jeg skuffet.
Om så kl er 7.00, eller 18.30 så møder jeg op til en lille køledisk med halvrådne hindbær(som det eneste i bær afd.), en HELT grøn ananas som kan spises om 1 måned, umodne frugter og meget andet som ikke kan spises
Jeg købte her forleden en pose appelsiner til 32 kr, og de var simpelthen så dårlige dagen efter at jeg måtte smide dem ud…
Æblerne var helt “melede”, det eneste ud af de 6-7 forskellige frugter jeg havde købt som var friskt var mine bananer
…
Jeg synes i jeg har det samme problem med grønt, der kan være en dårlig agurk i ny og næ og en tomat som ikke smager, en peberfrugt der ikke smagte af noget idag. Men frugten er virkelig slem.
Pr. automatik tror jeg at det er meget nemmere for mange danskere at købe en pose chips til 8kr istedet for en bakke hindbær på 125g til 23kr som ikke kan spises alligevel?
Oplever i det samme?
Ps. jeg har forsøgt med nemlig.com(det var næsten værre), Bilka er dog lidt bedre med grønt og frugt synes jeg.
Anmeld
Citér