Frugt og grønt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.934 visninger
28 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. november 2023

Anonym trådstarter

Læste lige en artikel på tv3 ang. danskernes kost.

Der stod bl.a.. :

Danskerne mangler ikke information om, hvad der er sund kost. Alligevel foretager mange det usunde valg. Hver dag. Igen og igen. Mod bedre vidende og muligvis endda stik imod sund fornuft.

Det fik mig til at tænke på mine valg i supermarkedet.

Vi er rigtig glade for frugt og grønt i vores familie, specielt mig

Meeen hver gang jeg møder op i Rema1000, netto whatsoever, og bliver jeg skuffet.

Om så kl er 7.00, eller 18.30 så møder jeg op til en lille køledisk med halvrådne hindbær(som det eneste i bær afd.), en HELT grøn ananas som kan spises om 1 måned, umodne frugter og meget andet som ikke kan spises

Jeg købte her forleden en pose appelsiner til 32 kr, og de var simpelthen så dårlige dagen efter at jeg måtte smide dem ud… 

Æblerne var helt “melede”, det eneste ud af de 6-7 forskellige frugter jeg havde købt som var friskt var mine bananer

Jeg synes i jeg har det samme problem med grønt, der kan være en dårlig agurk i ny og næ og en tomat som ikke smager, en peberfrugt der ikke smagte af noget idag. Men frugten er virkelig slem.

Pr. automatik tror jeg at det er meget nemmere for mange danskere at købe en pose chips til 8kr istedet for en bakke hindbær på 125g til 23kr som ikke kan spises alligevel?

Oplever i det samme?

Ps. jeg har forsøgt med nemlig.com(det var næsten værre), Bilka er dog lidt bedre med grønt og frugt synes jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Læste lige en artikel på tv3 ang. danskernes kost.

Der stod bl.a.. :

Danskerne mangler ikke information om, hvad der er sund kost. Alligevel foretager mange det usunde valg. Hver dag. Igen og igen. Mod bedre vidende og muligvis endda stik imod sund fornuft.

Det fik mig til at tænke på mine valg i supermarkedet.

Vi er rigtig glade for frugt og grønt i vores familie, specielt mig

Meeen hver gang jeg møder op i Rema1000, netto whatsoever, og bliver jeg skuffet.

Om så kl er 7.00, eller 18.30 så møder jeg op til en lille køledisk med halvrådne hindbær(som det eneste i bær afd.), en HELT grøn ananas som kan spises om 1 måned, umodne frugter og meget andet som ikke kan spises

Jeg købte her forleden en pose appelsiner til 32 kr, og de var simpelthen så dårlige dagen efter at jeg måtte smide dem ud… 

Æblerne var helt “melede”, det eneste ud af de 6-7 forskellige frugter jeg havde købt som var friskt var mine bananer

Jeg synes i jeg har det samme problem med grønt, der kan være en dårlig agurk i ny og næ og en tomat som ikke smager, en peberfrugt der ikke smagte af noget idag. Men frugten er virkelig slem.

Pr. automatik tror jeg at det er meget nemmere for mange danskere at købe en pose chips til 8kr istedet for en bakke hindbær på 125g til 23kr som ikke kan spises alligevel?

Oplever i det samme?

Ps. jeg har forsøgt med nemlig.com(det var næsten værre), Bilka er dog lidt bedre med grønt og frugt synes jeg.

Køber aldrig frugt og grønt i butikker netop fordi det er så sørgeligt udvalg og enten er det dårligt, bliver hurtigt dårligt eller smager ikke af noget. 
Jeg køber hos den lokale grønthandler, de har altid et stort udvalg og det er så godt

Anmeld Citér

9. november 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Køber aldrig frugt og grønt i butikker netop fordi det er så sørgeligt udvalg og enten er det dårligt, bliver hurtigt dårligt eller smager ikke af noget. 
Jeg køber hos den lokale grønthandler, de har altid et stort udvalg og det er så godt

Er det meget dyrere?

Anmeld Citér

9. november 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Du nævner også en masse varer, der på ingen måde er i sæson. Og frugt er vel ikke det eneste alternativ til slik?

Det er ikke mit indtryk generelt, at frugt er af dårlig kvalitet, men det kommer nok også an på, hvor man handler.

Anmeld Citér

9. november 2023

Tip!

Syns altid der er frisk frugt og grønt i mine lokale butikker. Har både meny, netto og rema1000 i nærheden og prisen er noget højere i meny end netto/Rema. 
men jeg oplever kun at handle frisk frugt og grønt.. måske du skulle kigge i en anden butik end Rema. 

Anmeld Citér

9. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Er det meget dyrere?

Det synes jeg egentlig ikke.. den smule prisforskel er det værd. + man så også støtter små lokale butikker hvilket jeg synes er vigtigt

derudover synes jeg ofte deres bær og grønt er større end i butikkerne.. 

en squash fx i grønthandleren er op til tre gange så stor som i Rema

Anmeld Citér

9. november 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Prøv at købe efter sæson og lad være med at købe varer der er sejlet ind fra den anden side af jorden. 

Om vinteren er det ikke sæson for bær og tomater. At skulle time modningen af ananas sejlet ind fra Mellemamerika er ikke let. 

Det begrænser selvfølgelig udvalget af frugt her om vinteren.

Men jeg synes der er stor forskel på de forskellige butikker. Vi har en Netto der har et mindst lige så godt udvalg som bilka, mens vores lokale Rema har et godt udvalg af grønt, men er kedelig mht frugt

Anmeld Citér

9. november 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg oplever kun et godt udvalg i vores butikker - Rema, Lidl, Kvickly. Men jeg handler også mest det som er i sæson 

Anmeld Citér

9. november 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Skal lige tilføjes at grønthandlere jo som oftest sælger sæson varer, særligt de små private/lokale. Men deres varer er gode, og nogen har også lidt udover det sædvanlige sortiment der hører til årstiden. Men man får selvfølgelig det bedste ved at gå efter hvad der er til årstiden. 
kan anbefale kaki frugt her i vinter halvåret, og den har et højt fiberindhold og i det hele taget lækker bare som den er, men også i aftensmad, fx i en grøntsags/frugt bund med fisk i ovnen

Anmeld Citér

10. november 2023

Tullebadulle

Udvalget plejer st være fint i Lidl.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.