Besøg fra kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.309 visninger
27 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hejsa

Vi er flyttet til ny kommune for 3-4 mdrs tid hvor vi har total renoveret et hus. 
Vi har en søn på 2 år som også er startet i vuggestue og trives.

Sagen er at vi ikke var hjemme idag, men det var vores maler fordi han skulle male vores bryggers færdig. Da var der en kvinde med kommunetøj som var dukket op og banket på og spurgt om vi var hjemme og hun skulle have kontakt med os. Og spurgt hvor mange vi boede på adressen? 

På vores postkasse står stadig den ældreherre der ejede huset før os fordi vi ikke har skiftet postkasse endnu, men vires navne står ovenover. 
Hvad kan det mon være? Kan det være den ældre herre der får besøg fra hjemmeplejen 2 gange prligt som er kommet forgæves? Eller nyflytter besøg?

Skal man kontakte kommunen og spørge?

Har naboerne klaget? Over larm pga renovering? Eller min søn?

Hun sagde hun ville komme tilbage da han forklarede vi først var hjemme kl 4. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Kommune Tøj?  Hvad er det ? 

Altså hjemmepleje tøj? For så har du jo dit svar, tænker ikke socialrådgivere har noget specielt tøj på fx

Men umuligt for os at sige

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Altså hjemmepleje tøj? For så har du jo dit svar, tænker ikke socialrådgivere har noget specielt tøj på fx

Han sagde hun havde et skilt på sin jakke? Det undre mig bare hun ingenting ville sige om hvad det drejede sig om. 

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

det var mere også at jeg ikke skal gå og bekymre mig om klager måske?

om der var et regelmæssigt besøg efter sådan en renovering eller ny tilflytter?

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Han sagde hun havde et skilt på sin jakke? Det undre mig bare hun ingenting ville sige om hvad det drejede sig om. 

Tænker det er en selvfølgelighed, at hun ikke vil eller må fortælle en tilfældig håndværker/fremmede, hvad besøget drejer sig om. Det kommer jo ikke ham ved. 

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tænker det er en selvfølgelighed, at hun ikke vil eller må fortælle en tilfældig håndværker/fremmede, hvad besøget drejer sig om. Det kommer jo ikke ham ved. 

Det måske rigtigt menn alligevel ku vlre rart hvis hun havde sagt at hun kom fra hjemmeplejeren eller om hun var feks socialrådgiver?

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det måske rigtigt menn alligevel ku vlre rart hvis hun havde sagt at hun kom fra hjemmeplejeren eller om hun var feks socialrådgiver?

Igen, tænker ikke, at hun har oplysningspligt overfor en fremmede. Forstår godt I undre jer over besøget. Har I modtaget brev i e-boks efterfølgende? Hvis ikke kan I prøve at ringe til jeres kommune på mandag. Selvom det er svært, ville jeg prøve at smide tankerne langt væk omkring det. I kan alligevel ikke få svar før mandag, medmindre der selvfølgelig er sendt et brev på e-boks. 

Mht støjgener i forbindelse med renoveringen, vil det ikke være kommunen, men politiet, som retter henvendelse, hvis der kommer klager omkring det.

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Igen, tænker ikke, at hun har oplysningspligt overfor en fremmede. Forstår godt I undre jer over besøget. Har I modtaget brev i e-boks efterfølgende? Hvis ikke kan I prøve at ringe til jeres kommune på mandag. Selvom det er svært, ville jeg prøve at smide tankerne langt væk omkring det. I kan alligevel ikke få svar før mandag, medmindre der selvfølgelig er sendt et brev på e-boks. 

Mht støjgener i forbindelse med renoveringen, vil det ikke være kommunen, men politiet, som retter henvendelse, hvis der kommer klager omkring det.

Hmm, ja det meget mærkeligt. Vi har ellers nogle meeeget søde naboer på hele vejen som også renovere, så det ville undre mig.

Vi er bare sådan en pligtopfyldende familie, vi prøver virkelig være kernefamilien, og få besøg fra”kommunnen” virkede ligepludselig meget farligt 

Anmeld Citér

27. oktober 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hmm, ja det meget mærkeligt. Vi har ellers nogle meeeget søde naboer på hele vejen som også renovere, så det ville undre mig.

Vi er bare sådan en pligtopfyldende familie, vi prøver virkelig være kernefamilien, og få besøg fra”kommunnen” virkede ligepludselig meget farligt 

Og nej vi har ikke modtaget noget over eboks. Plejer man at modtage en underretning over eboks?.eller er det personlig henvendelse.?

nu ved jeg ikke hvad det er mine tanker er alle steder lige nu tænker jeg på det værste…

Min første tanke var først bedrag at nogle ville forsøge at lave indbrud…

Tror jeg skal slappe lidt af, er måske os lodt hormonel fordi jeg er gravid

Anmeld Citér

27. oktober 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hejsa

Vi er flyttet til ny kommune for 3-4 mdrs tid hvor vi har total renoveret et hus. 
Vi har en søn på 2 år som også er startet i vuggestue og trives.

Sagen er at vi ikke var hjemme idag, men det var vores maler fordi han skulle male vores bryggers færdig. Da var der en kvinde med kommunetøj som var dukket op og banket på og spurgt om vi var hjemme og hun skulle have kontakt med os. Og spurgt hvor mange vi boede på adressen? 

På vores postkasse står stadig den ældreherre der ejede huset før os fordi vi ikke har skiftet postkasse endnu, men vires navne står ovenover. 
Hvad kan det mon være? Kan det være den ældre herre der får besøg fra hjemmeplejen 2 gange prligt som er kommet forgæves? Eller nyflytter besøg?

Skal man kontakte kommunen og spørge?

Har naboerne klaget? Over larm pga renovering? Eller min søn?

Hun sagde hun ville komme tilbage da han forklarede vi først var hjemme kl 4. 

Har tidligere ejer fået flyttet adresse fra huset ? Måske er det ham de efterspørger ? 

men tænker jeg ville fjerne hans navn fra postkassen med det samme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.