Tilbage til start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.261 visninger
28 svar
28 synes godt om
12. oktober 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

åh jeg kan godt mærke at jeg har haft gemt det væk inden i..

jeg kommer tilbage på kontanthjælp.. hvis jeg altså kan få det..

jeg synes det er hårdt mentalt at have kæmpet i 5 år med uddannelse og ledighed for at prøve at komme videre og så ende tilbage igen hvor jeg startede..

jeg har virkelig kæmpet mig igennem uddannelsen og er endt med angst og en ubehandlet stress og så uden resultat der kan hjælpe vores situation positivt overhovedet..

jeg tror med 90% sikkerhed at jeg kan få kontanthjælp...

jeg kan ikke lige se hvorfor andet end at de mener det er mistænkeligt at jeg har flyttet penge rundt for at kunne afdrage noget gæld til min svigerfar.. men det er kun en enkelt gang det er sket...

åh altså det er noget møg..

jeg søger alt muligt jeg overhovedet kan.. men jeg er begrænset i forhold til arbejdstid da det skal passe med børn..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Håber VIRKELIG ikke du misforstår det her jeg skriver nu. Men kan det være du skal arbejde mere med årsagen til hvorfor det er så svært at finde job? Du er velkomme til at sende dit cv hvis du vil have et par ekstra øjne på det.

og så skal du måske sætte nogle scenarier op for hvad det er for kompetencer du har og hvilke jobs du vil passe ind i. 

og det at søge som en gal er ikke en strategi. Man skal være meget målrettet, ringe inden man søger etc. Men det ved du godt. Nogle gange skal man bare lige re-tænke den måde man griber det an på og måske finde nye måder at sælge sig selv på som en fantastisk medarbejder. 

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Wampires

Minime2018 skriver:

Håber VIRKELIG ikke du misforstår det her jeg skriver nu. Men kan det være du skal arbejde mere med årsagen til hvorfor det er så svært at finde job? Du er velkomme til at sende dit cv hvis du vil have et par ekstra øjne på det.

og så skal du måske sætte nogle scenarier op for hvad det er for kompetencer du har og hvilke jobs du vil passe ind i. 

og det at søge som en gal er ikke en strategi. Man skal være meget målrettet, ringe inden man søger etc. Men det ved du godt. Nogle gange skal man bare lige re-tænke den måde man griber det an på og måske finde nye måder at sælge sig selv på som en fantastisk medarbejder. 

Ingen problem..

Jeg ved godt årsagen til at det er svært..

Det jeg gerne vil arbejde med har arbejdstid der passer dårligt i forhold til det jeg kan..

Og ellers er det for få timer så jeg ikke kan betale regninger.

Men jeg kender ikke nogen arbejdsområder hvor arbejdstid og lønniveau kan passe sammen så det kan hænge sammen herhjemme.

Jeg læser og redigerer mit c.v. og ansøgning rigtig meget. Hver eneste gang der er noget jeg gerne vil undersøger jeg virksomheden og ser hvad jeg kan finde som ikke kun står på forsiden af deres hjemmeside eller i jobannoncen.

Jeg passer ikke rigtig ind nogen steder.

Jeg er uddannet indenfor både administration og slagter så søger i alt der imellem.

Jeg føler at jeg er til besvær ved at ringe medmindre jeg har spørgsmål til stillingen, det er da spild af deres tid for bare at sige at jeg sender en ansøgning? De har rigeligt at lave det er jo derfor de søger efter mere hjælp?

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Minime2018

Okay, man er ikke til besvær, relevante spørgsmål kan være, uanset hvor du søger:

1. Hvad er det for en type person I tænker passer godt til stillingen? Er der nogle træk eller evner I kigger efter?

2. Hvordan er teamet jeg potentielt skal arbejde i? 

3. hvordan ser en typisk hverdag ud hos jer?

4. Er der nogle kompetencer i stillingsopslaget i lægger mere vægt på end andet?  

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg kan virkelig godt forstå du er slået helt ud, det lyder virkelig hårdt.

Har du stadig angst og stress, og får du i så fald behandling for det?
Ellers kan det være du skal sygemeldes indtil du er ovenpå.

Har du fornemmelsen af, at grunden til du ikke får jobs tilbud skyldes at du kun kan arbejde i bestemte tidsrum eller er det fordi de fleste steder har skæve arbejdstider (i forhold til familielivet) - og du derfor ikke søger dem?

Er der mulighed for, at du i en periode kan varetage et job med andre arbejdstider end de mest optimale, for at få erfaring og lettere kunne komme i betragtning til jobs med bedre arbejdstider?

Det er helt ok hvis du ikke ønsker at svare, men det er måske noget du kan overveje

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Wampires

Minime2018 skriver:

Okay, man er ikke til besvær, relevante spørgsmål kan være, uanset hvor du søger:

1. Hvad er det for en type person I tænker passer godt til stillingen? Er der nogle træk eller evner I kigger efter?

2. Hvordan er teamet jeg potentielt skal arbejde i? 

3. hvordan ser en typisk hverdag ud hos jer?

4. Er der nogle kompetencer i stillingsopslaget i lægger mere vægt på end andet?  

men det du skriver er jo noget der allerede står i stillingsopslaget?

eller i hvert fald i dem jeg kigger på..

der er altid vanvittig meget tekst i deres opslag om hvordan man skal være, hvad man skal lave, hvem de er og hvad deres historie er..

dem der sidder med telefonen har jo også andet at lave end at besvare spørgsmål der allerede står i opslaget så jeg følger virkelig det er spild af tid..

de steder der ikke står alt jeg føler jeg har brug for i forhold til at vide om det er noget jeg skal søge så ringer jeg og spørger ind til det der mangler.. men ellers nej så ringer jeg ikke uden grund..

jeg har haft ringet til nogle virksomheder f.eks. indenfor transport hvor de søgte chauffører da jeg tænkte at hvis de havde brug for flere chauffører kunne det være de også manglede et par ekstra hænder på kontoret.. dog uden held indtil videre men ja jeg prøver hvad som helst lige nu...

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Wampires

Jixy skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå du er slået helt ud, det lyder virkelig hårdt.

Har du stadig angst og stress, og får du i så fald behandling for det?
Ellers kan det være du skal sygemeldes indtil du er ovenpå.

Har du fornemmelsen af, at grunden til du ikke får jobs tilbud skyldes at du kun kan arbejde i bestemte tidsrum eller er det fordi de fleste steder har skæve arbejdstider (i forhold til familielivet) - og du derfor ikke søger dem?

Er der mulighed for, at du i en periode kan varetage et job med andre arbejdstider end de mest optimale, for at få erfaring og lettere kunne komme i betragtning til jobs med bedre arbejdstider?

Det er helt ok hvis du ikke ønsker at svare, men det er måske noget du kan overveje

jeg har ikke fået behandling for det nej.. hverken stress eller angst..

jeg har stadig angstanfald, dog ikke så voldsomme men de kommer når der har været mange ting i træk eller hvis jeg skal noget der kan tricke minderne fra mit arbejde dengang det kom..

stressen kan jeg også mærke lurer lige under overfladen.. derfor er jeg meget opmærksom på at mærke efter når jeg læser stillingsopslag om jeg virkelig ville kunne håndtere på en af de dumme dage hvor ungerne alle er uvenner om morgenen og jeg ingen søvn har fået om natten... jeg skal ikke ned i det hul igen for så er jeg ikke sikker på at jeg kommer op igen.. sidste tur var virkelig svær for mig...

jeg føler at jeg ikke får chancen fordi jeg ikke kan arbejde de skæve tider.. jeg søger dem faktisk stadig ind i mellem fordi jeg har et håb om at hvis jeg kom til samtale så kan man måske alligevel forhandle lidt med arbejdstiden.. men det svinger om jeg fornemmer der er rummeligheden til det i deres stillingsopslag..

jeg kan ikke arbejde medmindre de kan komme i institution da min mand ikke kan være alene med de små... så nej kan ikke arbejde andre tider i en periode medmindre jeg så samtidig med 3 børn skal samle manden op mentalt... der har jeg været og det holder jeg ikke til..

jeg søger vikariater så jeg kan få erfaring og jeg sørger for at nævne muligheden for erhvervspraktik...

Anmeld Citér

12. oktober 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Ud fra dit seneste svar, hvor det både lyder til du selv kæmper med flere ting, der ikke er blevet behandlet eller du har haft tid til at have fokus på og hvor det lyder til, at din mand også har noget han bøvler med, så vil mit råd til dig være at snakke med lægen om det (evt. igen hvis du har prøvet), for det lyder, for mig, ikke til at du er klar til at varetage et job som du har det lige nu. 
Du har brug for tid til at komme dig, og måske medicins og/eller psykologisk hjælp. 

Anmeld Citér

13. oktober 2023

Minime2018

men det du skriver er jo noget der allerede står i stillingsopslaget?

eller i hvert fald i dem jeg kigger på..

der er altid vanvittig meget tekst i deres opslag om hvordan man skal være, hvad man skal lave, hvem de er og hvad deres historie er..

dem der sidder med telefonen har jo også andet at lave end at besvare spørgsmål der allerede står i opslaget så jeg følger virkelig det er spild af tid..

de steder der ikke står alt jeg føler jeg har brug for i forhold til at vide om det er noget jeg skal søge så ringer jeg og spørger ind til det der mangler.. men ellers nej så ringer jeg ikke uden grund..

jeg har haft ringet til nogle virksomheder f.eks. indenfor transport hvor de søgte chauffører da jeg tænkte at hvis de havde brug for flere chauffører kunne det være de også manglede et par ekstra hænder på kontoret.. dog uden held indtil videre men ja jeg prøver hvad som helst lige nu...

Du skal ikke spørge ind til det der mangler.. Du kan spørge dem om nogle af de ting jeg fx har skrevet. Et stillingsopslag er en ønskeliste med det ultimative de man vil have. Men virkeligheden er ofte en anden og det perfekte menneske findes ikke,  derfor kan der være en fordel at spørge. De kan heller ikke skrive sig ud af den kemi man (måske)  kan fornemme når man snakker sammen.  Og skabe en relation, et opkald kan gøre at de måske husker en. 

Kan godt forstå man bliver brugt op og mister modet men det skinner selvf igennem når man søger job og så er det svært at overbevise nogen om at man er et scoop. du kan søge hjælp til din depression. Det er en forstærkende effekt at gå og føle sig utilstrækkelig.

nu svarer jeg ikke mere i denne tråd. Håber det lykkes for dig at få det bedre og finde energi til at få et job

Anmeld Citér

13. oktober 2023

AnoMor

Wampires skriver:

åh jeg kan godt mærke at jeg har haft gemt det væk inden i..

jeg kommer tilbage på kontanthjælp.. hvis jeg altså kan få det..

jeg synes det er hårdt mentalt at have kæmpet i 5 år med uddannelse og ledighed for at prøve at komme videre og så ende tilbage igen hvor jeg startede..

jeg har virkelig kæmpet mig igennem uddannelsen og er endt med angst og en ubehandlet stress og så uden resultat der kan hjælpe vores situation positivt overhovedet..

jeg tror med 90% sikkerhed at jeg kan få kontanthjælp...

jeg kan ikke lige se hvorfor andet end at de mener det er mistænkeligt at jeg har flyttet penge rundt for at kunne afdrage noget gæld til min svigerfar.. men det er kun en enkelt gang det er sket...

åh altså det er noget møg..

jeg søger alt muligt jeg overhovedet kan.. men jeg er begrænset i forhold til arbejdstid da det skal passe med børn..

Det er min største frygt du fortæller om. Jeg har selv været ledig længe, gået i gang med uddannelse og er fortsat i gang med den. Frygter sådan at det hårde arbejde ender ud i at jeg ikk kan få job bagefter og ender tilbage i ledighed bagefter. For det er jo ikke planen med uddannelsen.  

håber du finder et job der passer dig snarest så du ikk behøver kh for længe. Krydser fingre for dig. Men sejt at du trods angst og stress har gennemført alligevel. Det skal du tage med dig som en sejr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.