Kære TS
Først et kæmpe kram til dig Jeg kan godt følge dine tanker. Min mand har også været utro, både den seksuelle del men også følelsesmæssigt, han var sammen med en anden over en længere periode.
Jeg tænker nogengange som dig “Jeg skulle bare have ladet det slutte, da jeg opdagede det”. Jeg kan genkende det med at ville vide alt hvad der foregik, hvad der stod i beskederne, hvad de lavede sammen osv. Jeg har læst nogle af beskederne og det var sårende. Jeg vil ikke anbefale dig at få vished om hvad der stod i deres beskeder, for det vil ikke give dig andet end mere ydmygelse. Jeg har det ligesom dig svært i perioder, og hun har også spøgt meget for mig. Jeg ser hende ofte og får altid en lidt kedelig følelse efterfølgende.
Tilliden kommer ikke bare tilbage, hvis den nogensinde gør. Jeg arbejder på det og vil det gerne, men det kan ikke undgåes at det kommer op i en indimellem.
Jeg elsker min mand og kun derfor forsøger jeg at komme videre fra det. Jeg har selv gået i terapi efterfølgende får at få sat ord på mine tanker og følelser og dele det med en, som ikke dømmer dig. Jeg havde en følelse af ydmygelse, skam og flovhed over jeg valgte at blive ved ham, og ved at gå i terapi fik jeg sat nogle ord på alt det der nagede mig og for at “forstå” situationen.
Du skal gøre hvad der gør dig glad og du kan gøre dig nogle tanker, som fx disse:
Gør han dig glad? Kan han rumme din sorg, og interesserer hans sig for at gøre det godt igen? Virker han fuldt investeret i jer to? Gør han noget for at det lykkedes?
Anmeld
Citér