Anonym skriver:
Min mand var utro med en kollega for flere år siden. Ikke seksuelt, men følelsmæsdig utroskab. Hvor hun fik hans opmærksom 100 procent døgnet rundt og de udveksler intime beskeder. Men han siger der aldrig foregik noget andet.
Jeg opdagede det med det samme , og kæmpede med næb og kløer .
Efter 1 år hvor jrg måtte stå i venteposition valgte han mig og vores børn...
Jrg har i årene efter kæmper med at finde tillid til ham tilbage. Er stadig bange for gentagelser . Og på vagt ...
Og så er der en del der har naget mig hele tiden. At han ikke vil fortælle mig hvad de skrev om hele tiden og talte i tlf om i nogengange halve timer.
Han siger det er ligemeget nu. Og at han ikke kan huske det .
Og nu er jeg kørt træt. Træt af at min usikkerhed vinder i perioder. At jeg stadig bliver ked af det og nærmest fantasere om at jeg havde sagt stop fra starten . Og ikke fundet mig i den ydmygende adfærd fraderes side.
Så nu overvejer jeg skilsmisse...
Meget endda. Så meget at jrg kigger efter lejlighed.
Det skal siges jeg er gravid. Og har selv tænkt det er hormoner der får mig herud nu selv om det er sket jævnligt i.årene siden
Jeg er ked af det og forvirret. Og ville bare så gerne have vished om de åndssvage smser og samtaler. Hvad de handlede om osv.
Men han siger bare at han ikke kan huske det.
Først: Du piner dig selv, når du ønsker vished om sms’er og samtaler fra dengang. For selv hvis du fandt ud af, hvad de handlede om, ville det jo ikke give dig fred; ikke stoppe dér. Det er tanker, du for din egen skyld er nødt til at lære at slippe. Og det kan en psykolog hjælpe dig til at lære. Det vil jeg råde dig kraftigt til, uanset udfaldet af jeres ægteskab.
Det næste er, at du skriver om “perioder”, og at det sker “jævnligt”, at du kommer derud, hvor du er nu. Hvad med resten af tiden? Har I også perioder, hvor det træder i baggrunden? Hvor I har det godt sammen, og hvor du tror på jeres fælles fremtid? Din graviditet er forhåbentlig udtryk for dette - ?
Din mand valgte dig og børnene til dengang. Men har du også valgt ham til igen? For uanset, at det var ham, der svigtede dengang, så er det dig, der svigter nu. Ved han overhovedet, at du ser på lejlighed, og at du ikke ser for dig, at I har en fremtid sammen? Det er jo også en slags utroskab, hvis han ikke ved det.
Det er på ingen måde fair, at du står med “regningen” efter hans svigt dengang, men sådan er det desværre. Og du er nødt til for din egen, hans og allermest børnenes skyld at finde ud af, hvad der skal ske med jer. Også til den afklaring vil jeg opfordre dig til at få psykologhjælp, så du på et afklaret grundlag kan træffe valget om, hvorvidt I skal videre sammen eller hver for sig.