Skilles pga utroskab flere år før.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2023

Anonym

Baby.mamma skriver:

Se og kom væk

Tror du helt seriøst ikke på at man kan lære af sine fejl og få er parforhold på rette spor igen, selvom man har dummet sig i den grad, som trådstarters mand har? 

Jeg forstår ikke “bare se at blive skilt i en fart - mentaliteten.” Jeg synes det er trist at det er den indstilling man har, i stedet for at gøre en indsats. Selvom det ikke er TS skyld at hendes mand har gjort som han har, kan man godt indvillige i at arbejde på at få forholdet på rette spor igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi har gode perioder.

Med kærlighed og ønsker om at blive gamle sammen. 

Men hun spøger... og især når han er fraværende og fx knap gider at svare. 

I de perioder så tænker jeg på det de havde sammen.  Noget jeg aldrig har haft med ham. 

Og så føler jeg at vores liv er en løgn .

Alle forhold har gode perioder og dårlige perioder, og i de dårlige perioder er det naturligt, at spøgelser fra fortiden kan komme op. Jeres spøgelse er måske lidt mere skræmmende end i mange forhold - men alligevel: At være i et langvarigt forhold kan godt være svært i perioder - i nogle perioder måske endda rigtig svært. Det tror jeg, mange kan genkende, hvad end spøgelserne så består i.

For mig at se handler kærligheden og vedholdenheden i lange forhold i høj grad af valg. Som en anden skriver: Det virker ikke til, at du har valgt ham til efter hans eskapade. Det virker ikke som om du har tilgivet ham. Og hvis I skal blive sammen, så er det vel det, du skal? Vælge ham og tilgive ham.

Og hvis du så gør det, så når de trælse tanker og følelser kommer igen - for det gør de, for sådan er vi jo som mennesker, tvivl og negative tanker slipper man ikke lige af med - så skal du stå fast på dit valg. Og sige til tankerne: Velkommen til, I må gerne være her. Men jeg ved, at I ikke vil mig noget vigtigt, for jeg har foretaget et valg, og det står jeg fast på, medmindre, der sker noget nyt.

Jeg synes, det lyder som om, I har noget at bygge på. I venter et lille nyt barn, du drømmer om at blive gammel med ham i de gode perioder.

Jeg synes, du skal fortælle ham, at det stadig spøger, og du vil så gerne have, at I skal have det godt sammen og bevare jeres familie, og så bede ham om at tage med i parterapi, så I kan få ryddet op i de her gamle traumer

Anmeld Citér

11. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vi har gode perioder.

Med kærlighed og ønsker om at blive gamle sammen. 

Men hun spøger... og især når han er fraværende og fx knap gider at svare. 

I de perioder så tænker jeg på det de havde sammen.  Noget jeg aldrig har haft med ham. 

Og så føler jeg at vores liv er en løgn .

Jeres liv er jo ikke en løgn, selv om han for år tilbage havde noget andet sammen med en anden. I har noget andet, end de havde - en familie og ønsket om at blive gamle sammen er ret værdifuldt og meningsfuldt.
At jeres liv er en løgn er ikke en følelse, men en tanke, du har, og det er ret væsentligt, for tanker kan man “arbejde” med og påvirke. 

Anmeld Citér

11. september 2023

Anonym

Emotionelt utroskab er nogen gange mere sårende end fysisk.

Hvis man ikke kan ligge det bag sig, er det bedst at skilles.

Anmeld Citér

11. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder lidt som mig det der.

Jeg er gift med min mand og vi har været gift i 17år. 2020 dør vores søn kort efter fødselen og hans måde at trøste sig selv var åbenbart at han valgte at være mig utro med en meget yngre pige (hun var 17år) og ikke nok med det da jeg opdagede det skred jeg hjemmefra for en kort stund og han tog hende med hjem i vores hjem bollede med hende i min seng og de fik også en unge ud af det. 

Hun kendte godt til mig og han troede ikke det hele ville gå så vidt til. Han sagde den gang at det var for at få min opmærksomhed at han tog hende med hjem osv.  Vi valgte at flytte, altså børne og jeg. Og jeg blokerede ham alle steder og søgte om skilsmisse. Han fik til sidst kontakt til os og tiggede om en chance mere. Og jeg gav mig. Men jeg fortryder det så meget for uanset hvad så kan jeg ikke komme over det og kommer aldrig til at stole på ham igen. Spørg mig hvorfor jeg er sammen med ham så det kun fordi jeg ønskede mig et barn mere og vil ikke have en ny mand ind i mit liv. Er også blevet gravid. Jeg kender ham så godt at jeg kunne få ham til at tale over sig så han fortalte mig ALT og jeg afskyre de ting han har fortalt mig. Bare de ting de har lavet sammen ting vi ikke har oplevet sammen endnu. 

For mig er det 100 procent slut og det ved han jeg har brugt Ca 2 år på alt det du nævner og ved du hvad? Det gik kun udover mig selv. Nu ved jeg alle detaljer og hun har billeder af ham på Facebook og instergram plus hun har åbnet faderskabssag mod ham fordi han nægter barnet er hans... 

Hold da ferie for en gris. Skynd dig at blive skilt

Anmeld Citér

11. september 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Det lyder lidt som mig det der.

Jeg er gift med min mand og vi har været gift i 17år. 2020 dør vores søn kort efter fødselen og hans måde at trøste sig selv var åbenbart at han valgte at være mig utro med en meget yngre pige (hun var 17år) og ikke nok med det da jeg opdagede det skred jeg hjemmefra for en kort stund og han tog hende med hjem i vores hjem bollede med hende i min seng og de fik også en unge ud af det. 

Hun kendte godt til mig og han troede ikke det hele ville gå så vidt til. Han sagde den gang at det var for at få min opmærksomhed at han tog hende med hjem osv.  Vi valgte at flytte, altså børne og jeg. Og jeg blokerede ham alle steder og søgte om skilsmisse. Han fik til sidst kontakt til os og tiggede om en chance mere. Og jeg gav mig. Men jeg fortryder det så meget for uanset hvad så kan jeg ikke komme over det og kommer aldrig til at stole på ham igen. Spørg mig hvorfor jeg er sammen med ham så det kun fordi jeg ønskede mig et barn mere og vil ikke have en ny mand ind i mit liv. Er også blevet gravid. Jeg kender ham så godt at jeg kunne få ham til at tale over sig så han fortalte mig ALT og jeg afskyre de ting han har fortalt mig. Bare de ting de har lavet sammen ting vi ikke har oplevet sammen endnu. 

For mig er det 100 procent slut og det ved han jeg har brugt Ca 2 år på alt det du nævner og ved du hvad? Det gik kun udover mig selv. Nu ved jeg alle detaljer og hun har billeder af ham på Facebook og instergram plus hun har åbnet faderskabssag mod ham fordi han nægter barnet er hans... 

Hvordan kan det være, at du ønskede dig et barn med ham? 

Anmeld Citér

11. september 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mor og meget mere skriver:

Først: Du piner dig selv, når du ønsker vished om sms’er og samtaler fra dengang. For selv hvis du fandt ud af, hvad de handlede om, ville det jo ikke give dig fred; ikke stoppe dér. Det er tanker, du for din egen skyld er nødt til at lære at slippe. Og det kan en psykolog hjælpe dig til at lære. Det vil jeg råde dig kraftigt til, uanset udfaldet af jeres ægteskab. 

Det næste er, at du skriver om “perioder”, og at det sker “jævnligt”, at du kommer derud, hvor du er nu. Hvad med resten af tiden? Har I også perioder, hvor det træder i baggrunden? Hvor I har det godt sammen, og hvor du tror på jeres fælles fremtid? Din graviditet er forhåbentlig udtryk for dette - ? 
Din mand valgte dig og børnene til dengang. Men har du også valgt ham til igen? For uanset, at det var ham, der svigtede dengang, så er det dig, der svigter nu. Ved han overhovedet, at du ser på lejlighed, og at du ikke ser for dig, at I har en fremtid sammen? Det er jo også en slags utroskab, hvis han ikke ved det.

Det er på ingen måde fair, at du står med “regningen” efter hans svigt dengang, men sådan er det desværre. Og du er nødt til for din egen, hans og allermest børnenes skyld at finde ud af, hvad der skal ske med jer. Også til den afklaring vil jeg opfordre dig til at få psykologhjælp, så du på et afklaret grundlag kan træffe valget om, hvorvidt I skal videre sammen eller hver for sig.  

Jeg er meget enig i det, du skriver. Men tror nogengange, at uvisheden kan være værre fordi man så forestiller sig alt muligt, der måske ikke har hold i virkeligheden overhovedet. Så kan godt forstå TS gerne vil vide det. Men er enig i, at det ikke nødvendigvis hjælper. Måske det gør. Men synes det er bekymrende at manden ikke vil fortælle det eller - belejligt - ikke kan huske det. 

Anmeld Citér

11. september 2023

Anonym

Kontrast skriver:

Fordi vi har 5 i forvejen sammen (4 i live) og defor ønskede jeg ikke et barn med en ny mand. Og ønsker mig faktisk slet ikke et nyt forhold. Jeg har nok i mig selv og i mine børn. Og denne graviditet er meget ønsket efter min søn afgik ved døden.

Håber det giver mening

Anmeld Citér

11. september 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Fordi vi har 5 i forvejen sammen (4 i live) og defor ønskede jeg ikke et barn med en ny mand. Og ønsker mig faktisk slet ikke et nyt forhold. Jeg har nok i mig selv og i mine børn. Og denne graviditet er meget ønsket efter min søn afgik ved døden.

Håber det giver mening

Det er jeg ked af at høre. Du er gået igennem virkelig meget. Jeg er ked af, at din mand behandlede dig sådan. 

Anmeld Citér

13. september 2023

Anonym

Kontrast skriver:

Kan det ikke være ligemeget for dig at vide?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.