Deleværelse teenagere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2023

lineog4

Anonym skriver:

Har de været vant til altid at sådan er det bare? Hvor gammel er storesøster i forhold til dem?

Ja de har altid været vant til det - lillebror flyttede ind, da han var lidt over 1 år - vores soveværelse er det mindste her hjemme, så der er kun plads til en dobbeltseng og en vugge der hang fra loftet. Lillebror kom så ind hver nat og mange gange startede han også i vores seng.

Da de alle tre var små blev de også ofte inviteret ind til storesøster for at sove, så ofte sov de alle tre sammen. 

Storesøster er 20 år og lige blevet færdig som student, hum varsler at hun vil flytte inden for et år, men nu må vi se - hun er velkommen til at blive. Den store på 15 rejser på efterskole, men den mindste håber han kommer hjem hver weekend

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2023

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

Vi har en dreng og pige på 15/17 år, de har hver deres værelse. 
Vores datter har tit veninder med hjemme, jeg ville ikke byde dem at skulle dele værelse og ikke have mulighed for at have privat liv med venner. Jeg ville være bange for at de så ikke ville tage venner med hjem til os, og at vi af den vej så ikke lærte vennerne at kende.

Vores børn er vidt forskellige i forhold til orden på værelserne og alene af den grund ville det være synd at de skulle dele. 
Så måtte vi sove på sovesofa i stuen, hvis ikke der er andre muligheder…

Anmeld Citér

31. juli 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vil du fortælle lidt mere om hvorfor det var det værste?

Vi var godt nok 3 tøser om et værelse, vi var samme alder. Der var bare aldrig noget privatliv, eller alenetid, hvilket jeg vægter meget højt. Også den dag i dag jeg er 29 nu der kan sikkert fungere for nogle, men det kan det bestemt ikke for alle. Og kan det ikke det så må der jo findes en løsning på det, det er bare min holdning

Anmeld Citér

31. juli 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg vil vildt gerne høre erfainger fra folk hvis teenagere deler værelse/selv har måtte "nøjes" med deleværelse i den alder

Vi vil gerne have et til barn, men det vil betyde at muligheden for eget værelse vil være ikke-eksisterende og at de vil skulle dele 2 og 2 indtil mindst én flytter hjemmefra.  

Vi har ikke råd til at købe noget større i vores område og ønsker ikke at flytte. Vi er lidt uenige om om man kan have et "godt ungdomsliv" ved at dele værelse. Vi snakker jo nok når de bliver så store at der kommer kærestebesøg osv. Jeg tænker man jo lærer at leve med hvad man har min mand synes mere det er synd. Vi har et let isoleret, pænt bygget skur i haven som muligvis kunne bruges som "ungdomshybel" det er ikke beboelses-standard. Men der er trukket strøm og man kunne måske sætte en lille elradiator derind, hvis det slet ikke fungerede at dele værelse..

Hvad tænker i? Og har i personlige erfaring med at dele værelse som teenagere/unge voksne (tænker 15-19 år ca)

Jeg ville hade at skulle dele værelse med min bror som teenager. Den alder har brug for privatliv. 

Anmeld Citér

31. juli 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg vil vildt gerne høre erfainger fra folk hvis teenagere deler værelse/selv har måtte "nøjes" med deleværelse i den alder

Vi vil gerne have et til barn, men det vil betyde at muligheden for eget værelse vil være ikke-eksisterende og at de vil skulle dele 2 og 2 indtil mindst én flytter hjemmefra.  

Vi har ikke råd til at købe noget større i vores område og ønsker ikke at flytte. Vi er lidt uenige om om man kan have et "godt ungdomsliv" ved at dele værelse. Vi snakker jo nok når de bliver så store at der kommer kærestebesøg osv. Jeg tænker man jo lærer at leve med hvad man har min mand synes mere det er synd. Vi har et let isoleret, pænt bygget skur i haven som muligvis kunne bruges som "ungdomshybel" det er ikke beboelses-standard. Men der er trukket strøm og man kunne måske sætte en lille elradiator derind, hvis det slet ikke fungerede at dele værelse..

Hvad tænker i? Og har i personlige erfaring med at dele værelse som teenagere/unge voksne (tænker 15-19 år ca)

Jeg siger nej. 

De skal kunne have venner/veninder med hjem, have overnattende gæster, kunne lukke døren og være sig selv/privatliv. At deres værelse er deres. 

Så hvis I vil have en baby, må baby bo hos jer, indtil der er et værelse. 

Anmeld Citér

31. juli 2023

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Jeg delte værelse med min søster fra vi var omkring 9-10 klasse og til hun flyttede hjemmefra som 18 årig. Hun havde også hendes kæreste boende hjemme ved os, så vi sov lige så tit 3 mand på værelset. Det fungerede med fester og besøg, men shit det var fedt da hun rykkede ud. Man undgår ikke konflikter men der var også meget hygge i det. 

Anmeld Citér

31. juli 2023

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal baby sove med os i mange år. Det er bare ikke sikkert at der når at blive ledige værelser før baby selv er teenager. Hvis vi gør det vil alderen på børnene være 0, 2 , 6 og 8. Så tænker at "babyen" vil være pænt træt af at sove hos mor og far til den er over 10 år

Vi har tre værelser i alt. Pt et soveværelse hvor vi sover med nuværende baby. Et kontor og så et børneværelse som børnene på 5 og 7 deler. De to små skulle sove inde hos os til de var omkring 4 og 2 forestiller vi os (det gjorde de to ældste i hvert fald) og så rykke på værelse sammen. Kontoret kunne vi så rykke i soveværelset da vil de to ældste jo så være 11 og 9. Vi havde selv snakket om at fra 13-14 års alderen ville det give mening med eget værelse og så kunne vi rykke i stuen når vi delte de to store op. Men de to mindste ville skulle dele indtil en så flyttede hjemmefra. Så hvis det først sker når ældste er 21 år så vil de små være 13 og 15. Det er jo lidt det samme som lineog4 skriver.

Jeg forestiller mig også at der er forskel på om man altid har haft børn på eget værelse eller de er vokset op med at muligheden bare ikke er der. Vi håber uanset om vi skal have flere børn at kunne bygge et par værelser til inden for 10 år og så løser det jo sig selv, men lige præcis en barsel mere vil tage et rigtig godt indhug i vores opsparing så det er ikke sikkert vi kan nå at spare nok op.. men tjah vi er i hvert fald ikke i tvivl om at hvis vi skulle lade følelserne styre og glemme al praktik, så blev vi forældre til 4

Anmeld Citér

31. juli 2023

Anonym trådstarter

Gæsten1984 skriver:

Jeg delte værelse med min søster fra vi var omkring 9-10 klasse og til hun flyttede hjemmefra som 18 årig. Hun havde også hendes kæreste boende hjemme ved os, så vi sov lige så tit 3 mand på værelset. Det fungerede med fester og besøg, men shit det var fedt da hun rykkede ud. Man undgår ikke konflikter men der var også meget hygge i det. 

Tak fordi du skriver -hvor stor aldersforskel er der og var det nyt at i måtte dele værelse i den alder? Og hvordan fik i det til at fungere (jeg tænker at de med den alder vel gerne har ville have sex ind i mellem, og du måske også har haft sådanne besøg?)

Anmeld Citér

1. august 2023

Anonym

Vi har 3 værelser og 4 børn. Vi voksne sover i stuen på sovesofaer, sammen med de to yngste. De ældste har hver deres værelse og det sidste er legeværelse, da det ikke er stort nok til at have både seng/senge og legetøj. Det fungerer fint, vil faktisk sige fantastisk kunne slet ikke forestille mig det anderledes. Min mand har eget firma, men "kontoret" er pakket i et skab og så finder vi bare bærbar og printer frem når de skal bruges. 

Anmeld Citér

1. august 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har 3 værelser og 4 børn. Vi voksne sover i stuen på sovesofaer, sammen med de to yngste. De ældste har hver deres værelse og det sidste er legeværelse, da det ikke er stort nok til at have både seng/senge og legetøj. Det fungerer fint, vil faktisk sige fantastisk kunne slet ikke forestille mig det anderledes. Min mand har eget firma, men "kontoret" er pakket i et skab og så finder vi bare bærbar og printer frem når de skal bruges. 

Må jeg spørge hvor gamle de er? Jeres værelsesmuligheder er de samme som vores

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.