Deleværelse teenagere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.232 visninger
24 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2023

Anonym trådstarter

Jeg vil vildt gerne høre erfainger fra folk hvis teenagere deler værelse/selv har måtte "nøjes" med deleværelse i den alder

Vi vil gerne have et til barn, men det vil betyde at muligheden for eget værelse vil være ikke-eksisterende og at de vil skulle dele 2 og 2 indtil mindst én flytter hjemmefra.  

Vi har ikke råd til at købe noget større i vores område og ønsker ikke at flytte. Vi er lidt uenige om om man kan have et "godt ungdomsliv" ved at dele værelse. Vi snakker jo nok når de bliver så store at der kommer kærestebesøg osv. Jeg tænker man jo lærer at leve med hvad man har min mand synes mere det er synd. Vi har et let isoleret, pænt bygget skur i haven som muligvis kunne bruges som "ungdomshybel" det er ikke beboelses-standard. Men der er trukket strøm og man kunne måske sætte en lille elradiator derind, hvis det slet ikke fungerede at dele værelse..

Hvad tænker i? Og har i personlige erfaring med at dele værelse som teenagere/unge voksne (tænker 15-19 år ca)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2023

Anonym

Jeg har delt værelse i mine teenager år, det var det værste og det synes jeg ikke kan kan byde så store børn. Der har man ret til privatliv

Anmeld Citér

30. juli 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg delte værelse med min tvillingsøster til vi var 13. Indtil da havde det været skønt at dele værelse. Men fra den ene dag til den anden blev det for meget. Mine forældre kiggede efter noget større, men endte med en tilbygning der gav et ekstra værelse. 

Hvis I ikke engang er gået i gang med at lave denne søskende, er problematikken jo langt ude i fremtiden. Ingen kan sige hvordan I står rent økonomisk til den tid, og ingen kan sige hvordan boligmarkedet ser ud til den tid. Der kan ske mange ting op og ned på +10 år. Hvis I ønsker et barn mere, så få det og tag tingene som de kommer hen ad vejen

Anmeld Citér

30. juli 2023

Snorkel

Jeg ville ikke byde en teenager det. Jeg synes simpelthen ikke det er ok. MEN jeg kan godt forstå jeres ønske, kunne det være muligt at I forældre delte værelse med den mindste i nogle år i stedet? Sådan ville jeg nok have løst det i stedet. 

Anmeld Citér

30. juli 2023

Tip!

Nej, teenagere skal ha deres eget hummer. 
I må dele værelse med yngste skud på stammen i nogle år, hvis det virkelig er et ønske at få en baby mere. 

Anmeld Citér

30. juli 2023

lineog4

Mine drenge deler Værelse, de er 13 og 15 - ingen brok - tror de glæder sig til storesøster flytter hjemmefra, så de kan få hver deres Værelse, men de er okay med ordningen som den er  den ældste kan trække sig til et mindre Værelse, hvor vi har klædeskabe og tørre tøj - der har han bord og computer, og så kan de jo begge to gå i stuerne.

Det er hvad der er af muligheder, og tænker egentlig de nok skal overleve, og håber ikke de vil sige: der var det værste overhovedet når de bliver voksne. 

Anmeld Citér

30. juli 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Har ikke erfaring med at dele værelse, men min 13-årige datter er begyndt at have rigtig meget alenetid på sit værelse. Tænker hun har brug for at trække sig engang imellem + når hun har veninder på besøg lukker de også nogle gange døren og har private snakke. Ville ikke byde hende at skulle dele værelse med hendes 10-årige lillesøster, som kun engang imellem får lov at kigge ind på hendes værelse

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har delt værelse i mine teenager år, det var det værste og det synes jeg ikke kan kan byde så store børn. Der har man ret til privatliv

Vil du fortælle lidt mere om hvorfor det var det værste?

Anmeld Citér

30. juli 2023

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Mine drenge deler Værelse, de er 13 og 15 - ingen brok - tror de glæder sig til storesøster flytter hjemmefra, så de kan få hver deres Værelse, men de er okay med ordningen som den er  den ældste kan trække sig til et mindre Værelse, hvor vi har klædeskabe og tørre tøj - der har han bord og computer, og så kan de jo begge to gå i stuerne.

Det er hvad der er af muligheder, og tænker egentlig de nok skal overleve, og håber ikke de vil sige: der var det værste overhovedet når de bliver voksne. 

Har de været vant til altid at sådan er det bare? Hvor gammel er storesøster i forhold til dem?

Anmeld Citér

31. juli 2023

HapsHapsHaps

Jeg delte værelse med min lillebror til jeg var 16. Min bror og jeg er næsten lige gamle - det var ikke sjovt eller hyggeligt. Det var meget svært ikke at kunne være sikker på at kunne være alene på et værelse som bare var mit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.