Er jeg forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå at det nager dig. Helt ærlig - hvad skal en voksen mand - (som er i et forhold), pludselig til at ha' samtlige kvinder på snapchat? Det er underligt. Jeg ville da heller ikke gå dagen lang og 'snappe' med samtlige nye mænd. Skal man så bare stå der overfor sin mand eller kæreste og snappe med andre? "Nå skat, jeg sender lige et flot selfie til både Brian, Karl og Ole". 

Amen .... 

Det er præcis samme mening jeg har, men min kæreste mener det er ganske normalt. Derfor bliver jeg også lidt i tvivl, om det er overhovedet noget som skal nage mig. Jeg ved de er gifte og har børn, efter jeg også selv snagede efter jeg fik navnene, så det er ikke fordi jeg er truet af dem, men jeg er usikker på hans gøren og stilhed omkring det.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej du er selvfølgelig ikke forkert på den. 

Jeg føler slet ikke det er nødvendigt at sige andet. 

I bedste tilfælde er I bare vidt forskellige - han nyder opmærksomhed og social omgang med det modsatte køn, og du er måske lidt mere reserveret i den retning, hvilket jeg absolut også selv er. Men hvis det er tilfældet, skal du jo gå på kompromis med dine egne følelser dagligt, for han virker til at synes det er en helt passende måde at opføre sig på.

Jeg tænker dog at der er en ret høj risiko for at han flirter mere end du ønsker siden du ikke må se hans telefon. Hvis I er ved at hele som par efter et tillidsbrud er det vel lige præcis den slags gennemsigtighed det kræver? Om ikke andet så bare i en periode indtil I igen er på rette vej? 

Det lyder i mine ører ikke som om han er interesseret i at opgive nok for at fixe forholdet. 

Jeg forstår også godt hvad du mener med hensyn til arbejde. Jeg har heller ikke den store kontakt med min mand i løbet af dagen, men det er da fordi vi arbejder. Ikke fordi vi sidder og snapper til andre. Hvis jeg havde den slags tid på mit job, så havde jeg da i det mindste lige sendt min mand en SMS. Det er absolut en rimelig forespørgsel i min bog.

Vi er ret forskellige på det punkt, det er helt rigtigt. Han er vild med opmærksomhed, og jeg er mere tilbagetrukket, Men dette har ikke været et problem for mig, før episoden sidste år, men han har så heller ikke nogensinde fået nogle kvinders kontakter, udover venskaber på facebook før nu. Så det er ret ny opførsel, oveni min allerede eksisterede usikkerhed. 

Dette er nemlig det jeg lidt selv “konkludere” Min kæreste er meget udadvendt, drillende, flirtende og joker en del, så jeg ved også han sagtens kunne flirte mere end jeg lige føler mig tilpas med, men dette kan jeg jo ikke få et svar på, uden at begynde at sidde og tjekke hans telefon bag hans ryg, og så langt vil jeg ikke gå! 

Det er også det jeg har nævnt for ham. Gennemsigtighed er hvad jeg har brug for, og da jeg også har ADHD, kører min hjerne jo desværre i højeste gear non stop, hvilket jo også for mig til at overtænke hele siturationen, intentioner og mønstre. 
Det gør ikke det her bedre, og bliver jo endnu mere i tvivl om det er normalt, eller min hjerne bare laver katastrofe terorier. 
Jeg tænker du faktisk har ret, og god formulering. Har manglet at kunne udtrykke hvad jeg mener til ham, og dette kunne bruget. “Opgive nok til at fixe forholdet” for det er netop den attitude jeg føler jeg får i tiden. 

Det er netop dette jeg tænker. At han arbejder forstår jeg, men han sidder jo åbenbart med sin telefon meget af dagen alligevel, så en besked ville jeg mene ikke var alt for meget at be om, som han jo også altid normalt har gjort. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi er ret forskellige på det punkt, det er helt rigtigt. Han er vild med opmærksomhed, og jeg er mere tilbagetrukket, Men dette har ikke været et problem for mig, før episoden sidste år, men han har så heller ikke nogensinde fået nogle kvinders kontakter, udover venskaber på facebook før nu. Så det er ret ny opførsel, oveni min allerede eksisterede usikkerhed. 

Dette er nemlig det jeg lidt selv “konkludere” Min kæreste er meget udadvendt, drillende, flirtende og joker en del, så jeg ved også han sagtens kunne flirte mere end jeg lige føler mig tilpas med, men dette kan jeg jo ikke få et svar på, uden at begynde at sidde og tjekke hans telefon bag hans ryg, og så langt vil jeg ikke gå! 

Det er også det jeg har nævnt for ham. Gennemsigtighed er hvad jeg har brug for, og da jeg også har ADHD, kører min hjerne jo desværre i højeste gear non stop, hvilket jo også for mig til at overtænke hele siturationen, intentioner og mønstre. 
Det gør ikke det her bedre, og bliver jo endnu mere i tvivl om det er normalt, eller min hjerne bare laver katastrofe terorier. 
Jeg tænker du faktisk har ret, og god formulering. Har manglet at kunne udtrykke hvad jeg mener til ham, og dette kunne bruget. “Opgive nok til at fixe forholdet” for det er netop den attitude jeg føler jeg får i tiden. 

Det er netop dette jeg tænker. At han arbejder forstår jeg, men han sidder jo åbenbart med sin telefon meget af dagen alligevel, så en besked ville jeg mene ikke var alt for meget at be om, som han jo også altid normalt har gjort. 

Pas på ikke at hive den over på dig selv. "Din allerede eksisterende usikkerhed", din ADHD osv. Du har ikke gjort noget forkert her, det er en legitim usikkerhed fordi han har dummet sig. Det kan aldrig blive din skyld - hvis han var utilfreds i jeres forhold kunne han åbne munden eller gå. 

Jeg har selv svær ADHD og tankemylder, men jeg er bestemt ikke usikker. Hvis min mand dummer sig, så skal han ikke forsøge at lægge den over på mig og mine udfordringer. Det er umodent, og så har du allerede givet for meget af dig selv. 

Han må enten acceptere at der er en konsekvens af at såre et andet menneske, der havde tillid til ham, eller også synes jeg du skal  videre, for din egen skyld. Helt ærligt - han er over 30. Hvis han ikke kan opgive sine hygge-snaps til sine nye veninder for at redde sit forhold, så er han simpelthen ikke klar til at binde sig. Og det er jo fair nok, men det skal du ikke vente på i min optik.

Anmeld Citér

11. maj 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har er selv i uddannelse, så jeg har da en del at se til, men det har jo ikke været et problem ved ham, før dette job. 

Før skrev han altid eller ringede i sine pauser, spurgte ind til aftensmad mm, men nu er eer bare stilhed  

Det er jo ikke fordi jeg mener vi skal have en kontakt 24/7, eller tænke på hinanden altid, men når man reelt ikke hører noget fra en person man bor og deler liv med over halvdelen af dagen, men ved nu at han kan skrive, FaceTime og opkald til alle andre i den tid, hvorfor hører jeg så ikke noget? 
han har også med at sende en “fælles” snap ud til hans venner på snap, som jeg også fik. Dette ser jeg heller intet af længere. 
Det er slet ingen kontakt hver dag, fra kl 7 om morgen, til 15-16 (nogle dage længere, da han tager hjem til en kammerat efter arbejde) om eftermiddagen og får begrænset afvide hvad han hvordan hans dag har forløbet. 
Det er så det jeg fandt ud af i weekenden, at hans dage forløber sig med en “klikke” på atbejdet, af 3 kvinder og 3 mænd inkl ham. Og de tager ud og spiser frokost sammen, er ude og ryge sammen, handler sammen i pauser osv. 

Det er disse 3 kvinder som er på hans snap. Jeg havde hørt om mændene, men ikke kvinderne. 

Jeg må bare sige, at det ikke virker spor unormalt på mig. Min mand og jeg har ingen kontakt fra 7-16-17 stykker, og jeg taler da også med mine kolleger i pauserne og spiser sammen med dem. Om det gør dem, jeg er mest sammen med - mænd og kvinder - til en “klike”, ved jeg ikke - men jeg ser nu slet ikke nogen af mine kolleger sidde og skrive, facetime etc. med nogen som helst i pauserne. 

Jeg er helt med på, at der er andre problemer i jeres forhold, og at du måske har god grund til at føle mistillid til din mand. Blot ville jeg, hvis jeg var dig, begrænse mig til rimelige forventninger og “krav” og ikke brede det ud til noget á la “vi skal have kontakt i løbet af arbejdstiden”. Jeg ville blive kvalt, hvis min mand forventede dét og gjorde det til noget mistænkeligt, hvis jeg ikke skrev. Nogle gange er jeg væk på kurser og konferencer i flere dage - hér kan det også gå så stærkt, at jeg ikke skriver eller ringer før på anden/tredjedagen. 

Det  kan jo også være en faktor, at I har været sammen i mange år og ikke er 20 år - så kan behovet for løbende kontakt og bekræftelse i løbet af en arbejdsdag altså godt neutraliseres. Jeg har nok ikke fantasi til at forestille mig, at ret mange mennesker i en moden alder “skal” skrive til manden eller konen på en helt almindelig arbejdsdag. Og endnu en faktor kan være, at din mand i sit nye job er så glad for og opslugt af dét, inklusiv det kollegiale, at han hviler fint i at vide, at I jo ses, når I hver især kommer hjem. 

Derimod kan du så med rimelighed både forvente og forlange, at det er jer to, der er sammen - uden mobilen i hånden - i hvert fald en del af tiden på hjemmebane. At I taler uforstyrret sammen, går en tur hver aften, har hinandens fulde opmærksomhed. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Kæmpe ��������

Jeg havde flejnet fuldstændigt, hvis det var min mand !!!!! 

Jeg har aldrig brudt mig om Snapchat, synes det er meget nemt at skjule, hvad man laver derinde….

Herhjemme har vi en regel om at man gerne må have det modsatte køn på sociale medier, men vi skriver/snapper ikke med dem, medmindre der er en grund - ellers er det et kæmpe tillidsbrud.

Har i børn sammen? For jeg havde godt nok overvejet om han var værd at spilde tid på. 

Anmeld Citér

11. maj 2023

RB90

Jeg ville ikke mene der er ok - og jeg ville have det som dig! Jeg synes det lyder underligt at han har sådan et stort behov for det og at du tilmed ikke måtte se hans tlf. for mig ringer alle alarmklokker.

og ja mig og min mand kan sagtens også skrive sammen i løbet af en dag det ville jeg også synes var underligt hvis jeg aldrig hørte fra ham  

Anmeld Citér

11. maj 2023

Anonym

Pu ha, alle alarmklokker ringer.

Jeg gør det kort. Alt, du nævner, får det til at bimle og bamle.

Jeg har ikke haft snap i 8+ år eller deromkring. Det er simpelthen en utro-app i mine øjne. Og ja, vil man ikke være utro, kan man lade være, men den indbyder til det, og alle som vil være det, har den, da den sletter alle spor. Så når alle mænd altid ville have min snap, så ved man, de vil sende billeder frem og tilbage. Jeg endte med ikke at ville have den, for det var lettere at sige, jeg ikke havde den, end at sige, de ikke måtte få min snap. Idag kan man jo også bare tilføje sig selv. Nå, nok om det. 

Tag en alvorlig snak med ham. Jeg håber det bedste

Anmeld Citér

13. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kæmpe ��������

Jeg havde flejnet fuldstændigt, hvis det var min mand !!!!! 

Jeg har aldrig brudt mig om Snapchat, synes det er meget nemt at skjule, hvad man laver derinde….

Herhjemme har vi en regel om at man gerne må have det modsatte køn på sociale medier, men vi skriver/snapper ikke med dem, medmindre der er en grund - ellers er det et kæmpe tillidsbrud.

Har i børn sammen? For jeg havde godt nok overvejet om han var værd at spilde tid på. 

Ingen børn nej, så vi kan rimelig nemt gå hver til sit, hvilket også er valget er kommet på. 

Anmeld Citér

14. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Ingen børn nej, så vi kan rimelig nemt gå hver til sit, hvilket også er valget er kommet på. 

Forsøgte du at tale med ham om det?  

Anmeld Citér

14. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Forsøgte du at tale med ham om det?  

Ja, men han kan intet se at der skulle være noget galt i det, og har ydeligere fået flere kontakter og nu giver mig skylden for vores forhold er dårligt, fordi “jeg er så jaloux” og giver mig nu den kolde skulder helt.
Det giver mig et ret pænt hint for, at han slet ikke vil arbejde for forholdet og jeg bare trækker tiden ved at blive her. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.