Opsagt under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg kan sagtens omplaceres det blev jeg under corona rykket rundt i afdelingerne og har hjulpet flere steder hvor der har manglet hænder. Jeg er ikke den eneste med denne stilling vi er flere i afdelingen. To af de nye skal lave præcis de samme opgaver som jeg skal, men med en anden titel. De har bare ændret navnet på stillingen men opgaverne er de samme. Jeg er i chok over at blive fyret. Da jeg kort inden var til møde med dem og aftalte opstart mm. Men tror virkelig st det har noget med at jeg nu har en baby og måske flere sygedage. Folk i virksomheden har ikke små børn, de fleste er ældre mennesker og har børnebørn. Det er den første tanke jeg fik mig da jeg fik opsigelsen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens omplaceres det blev jeg under corona rykket rundt i afdelingerne og har hjulpet flere steder hvor der har manglet hænder. Jeg er ikke den eneste med denne stilling vi er flere i afdelingen. To af de nye skal lave præcis de samme opgaver som jeg skal, men med en anden titel. De har bare ændret navnet på stillingen men opgaverne er de samme. Jeg er i chok over at blive fyret. Da jeg kort inden var til møde med dem og aftalte opstart mm. Men tror virkelig st det har noget med at jeg nu har en baby og måske flere sygedage. Folk i virksomheden har ikke små børn, de fleste er ældre mennesker og har børnebørn. Det er den første tanke jeg fik mig da jeg fik opsigelsen

Det de to andre skal lave, har jeg også siddet delvist med, og kan sagtens udføre også

Anmeld Citér

31. marts 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Uden at være jusrist, så tænker jeg du står enormt stærk her. Det skriger da til himlen at det lige er dig der fyres når andre skal lave dit arbejde under en anden stillingsbetegnelse. Det må man ikke (har en veninde der blev fyret fordi hendes stilling ikke skulle bruges mere i firmaet. De ansatte så bare måneden efter nogle flere til andre stillinger, som så overtog hendes opgaver, hendes stillingsbetegnelse blev bare ikke brugt. Hun gik godtgørelse for ikke-saglig fyring efter fagforening kom ind over. Der var ikke engang noget med barsel involveret.

Hold nu op hvor er det tarverligt gjort af dit arbejde altså! Håber din fagforening virkelig kan vride armen om på dem så du kan få en undskyldning (måske for meget forlangt) eller en god erstatning. Vil du give en update efter mødet?

Anmeld Citér

1. april 2023

Anonym

Husk ikke at skriv under på noget før du har talt med din fagforening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.