Drikke cola til spisning ude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2023

Mor2.0

Jeg kender folk, der ikke drikker.  Nogle er skide sjove at være sammen med, andre er kedelige. Jeg kender også folk, der drikker. Nogle af dem er sjove at være sammen med, andre er virkelig ikke. Uanset hvad synes jeg ikke man skal dømmes på, om man drikker eller ej. Jeg synes dog alligevel der er et par fordømmende kommentarer omkring folk der drikker i denne tråd. 

Til trådstarter : jeg tror der var ment som en dum joke, men vedkommende vidste nok ikke at du ville blive ked af det. Personligt ville det ikke røre mig, hvis nogen sagde sådan omkring mig. Jeg ville grine med, men der skal altså være plads til os alle sammen. Hvis der bliver ved med at gå sig på, synes jeg du skal tage en venlig snak med vedkommende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2023

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg var til et større arrangement i lørdags. 

God stemning osv.

Jeg drikker ikke . Og drak derfor cola hele aften.

Sidst på aften kommer en person ned til vores ende med 2 glas og 1 flaske hvidvin. 

Siger til hende der sidder overfor.  

" Nu kommer jeg lige og holder dig med selskab, nu du  sidder med en der  kun drikker cola"

Er det ilde set / asocialt og lignende at drikke cola til en hyggemiddag hvor alle andre drikker øl vin og drinks? 

Jeg blev lidt forbavset.  Og troede egentlig ikke at det kunne opfattes som særligt kedeligt? 

Og synes også kommentaren var noget spids....

Hvad tænker I ? 

Hvis der overhovedet ikke var nogen der drak til festen, så ville folk jo gå før hjem og “fest” niveauet ville være på et mere dæmpet niveau.
Og du morer dig jo til festen fordi folk drikker og bliver mere snaksagelige.

stemningen bliver jo også mere løssluppen af at folk drikker. 

og folk der ikke drikker har jo desværre også en  træls fordom om dem der drikker. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Janey

Profilbillede for Janey
321 skriver:

Hvis der overhovedet ikke var nogen der drak til festen, så ville folk jo gå før hjem og “fest” niveauet ville være på et mere dæmpet niveau.

og folk der ikke drikker har jo desværre også en  træls fordom om dem der drikker. 

Der er da ret meget fordom i dit indlæg. 

Jeg kender flere, der ikke drikker, og de har bestemt ikke nogen trælse fordomme, om folk der drikker. Of du kan da ikke vide, om TS morer sig, fordi andre drikker. 

Umiddelbart morer jeg mig lige godt i et selskab uden alkohol som i et med og oplever ikke, at der i min omgangskreds er forskel på, hvornår festen slutter afhængig af, om der er alkohol med eller ej. Det bliver altid meget sent. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
321 skriver:

Så man kan kun more dig til en fest, hvis der bliver drukket? Så man kan ikke være snaksagelig uden alkohol?

Mere løssluppen?  

Hvilke fordomme? 

Anmeld Citér

30. marts 2023

321

Profilbillede for 321
Janey skriver:

Der er da ret meget fordom i dit indlæg. 

Jeg kender flere, der ikke drikker, og de har bestemt ikke nogen trælse fordomme, om folk der drikker. Of du kan da ikke vide, om TS morer sig, fordi andre drikker. 

Umiddelbart morer jeg mig lige godt i et selskab uden alkohol som i et med og oplever ikke, at der i min omgangskreds er forskel på, hvornår festen slutter afhængig af, om der er alkohol med eller ej. Det bliver altid meget sent. 

De har da ikke set ud som om de morede sig siden der kom en hen og kom med den bemærkning. 
Jeg kender da også folk der heller ikke drikker og dem der ser ud til at more sig uden alkohol får da aldrig kommentarer. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym trådstarter

De har da ikke set ud som om de morede sig siden der kom en hen og kom med den bemærkning. 
Jeg kender da også folk der heller ikke drikker og dem der ser ud til at more sig uden alkohol får da aldrig kommentarer. 

Tja... jeg fik da hele bordet til at grine flere gange.

Så et eller  andet fungerede da. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
321 skriver:

Og du ved at de ikke havde det sjovt fordi EN person kom hen, sidst på aftenen og kom med en kommentar. Du ved jo ikke om personen der sad ved siden af TS morede sig...  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.