Drikke cola til spisning ude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
26 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg var til et større arrangement i lørdags. 

God stemning osv.

Jeg drikker ikke . Og drak derfor cola hele aften.

Sidst på aften kommer en person ned til vores ende med 2 glas og 1 flaske hvidvin. 

Siger til hende der sidder overfor.  

" Nu kommer jeg lige og holder dig med selskab, nu du  sidder med en der  kun drikker cola"

Er det ilde set / asocialt og lignende at drikke cola til en hyggemiddag hvor alle andre drikker øl vin og drinks? 

Jeg blev lidt forbavset.  Og troede egentlig ikke at det kunne opfattes som særligt kedeligt? 

Og synes også kommentaren var noget spids....

Hvad tænker I ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2023

Cerenia

Jeg drikker tit cola og jeg er så til gengæld også ret ligeglad hvad andre tænker om mine drikkevaner. Hvis de synes det er mærkeligt, er det på dem, ikke mig. Jeg vil i hvert fald ikke gøre noget jeg ikke kan lide for at passe ind. 

selv tænker jeg ikke over hvad folk drikker, så længe man hygger sig og har det godt, kan jeg ikke se problemet. Har aldrig oplevet nogle har kommenteret på det heller. 
De må iøvrigt hjertens gerne opfatte mig som kedelig, det gør mig intet. Det næsten et kompliment haha. Jeg er nok bare heller ikke særlig ydrestyret generelt. 

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym

Jeg drikker heller ikke og drikker også cola når vi er til sådan nogle ting. Jeg oplever også sådanne situationer som du beskriver. Jeg tror også det handler lidt om at folk synes man er barnlig eller tror man dømmer dem der drikker. Men jeg kan bare ikke fordrage smagen af noget med alkohol.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Jeg drikker tit cola og jeg er så til gengæld også ret ligeglad hvad andre tænker om mine drikkevaner. Hvis de synes det er mærkeligt, er det på dem, ikke mig. Jeg vil i hvert fald ikke gøre noget jeg ikke kan lide for at passe ind. 

selv tænker jeg ikke over hvad folk drikker, så længe man hygger sig og har det godt, kan jeg ikke se problemet. Har aldrig oplevet nogle har kommenteret på det heller. 
De må iøvrigt hjertens gerne opfatte mig som kedelig, det gør mig intet. Det næsten et kompliment haha. Jeg er nok bare heller ikke særlig ydrestyret generelt. 

Netop.

Jeg kunne ikke drømme om at sige noget ala " At nogen kun kan hygge sig hvis der er alkohol " Det er jo bedøvende ligegyldigt hvad folk drikker , så længe vi alle hygger os. 

Jeg undrede mig nu også over at det overhovedet var blevet registreret hvad jeg drak....

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg drikker heller ikke og drikker også cola når vi er til sådan nogle ting. Jeg oplever også sådanne situationer som du beskriver. Jeg tror også det handler lidt om at folk synes man er barnlig eller tror man dømmer dem der drikker. Men jeg kan bare ikke fordrage smagen af noget med alkohol.

Ja...

Jeg må indrømme at jeg blev noget overrasket . Og nok også lidt ked af at nogen åbenbart synes jeg var en partykiller .

Anmeld Citér

27. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg var til et større arrangement i lørdags. 

God stemning osv.

Jeg drikker ikke . Og drak derfor cola hele aften.

Sidst på aften kommer en person ned til vores ende med 2 glas og 1 flaske hvidvin. 

Siger til hende der sidder overfor.  

" Nu kommer jeg lige og holder dig med selskab, nu du  sidder med en der  kun drikker cola"

Er det ilde set / asocialt og lignende at drikke cola til en hyggemiddag hvor alle andre drikker øl vin og drinks? 

Jeg blev lidt forbavset.  Og troede egentlig ikke at det kunne opfattes som særligt kedeligt? 

Og synes også kommentaren var noget spids....

Hvad tænker I ? 

Jeg drikker meget sjældent til familie arrangementer. Og drikker derfor altid bare sodavand.
må indrømme at hvis der kom en over med sådan en kommentar. Så havde jeg direkte spurgt ham/hende hvad vedkommendes og hvorfor han/hun føler at personen skal have så stort øje på hvad jeg indtager af væsker på en aften.  

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym

Jeg drikker stort set aldrig, synes det meste alkohol smager grimt, synes mad smager bedst med vand til, og så er mit liv bare for kort til tømmermænd. Jeg morer mig fint uden alkohol, men det er ikke normalen - mit indtryk er, at drikker man ikke bliver man opfattet som kedelig. Synes rigtig mange kommenterer på eller insisterer lige lovligt meget - især hvis det fx er en julefrokost eller lignende. Dog er det blevet mindre som tiden går - ved ikke om det er mere accepteret i dag, eller folk bare har “opgivet” mig.

Jeg er jo så helt klart fordomsfuld den anden vej, jeg synes den danske druk-mentalitet er forfærdelig, jeg har ondt af dem der har behov for alkohol for at kunne more sig, synes det er direkte trist når voksne mennesker drikker sig fulde og står og brækker sig ved firmafesten, og jeg håber inderligt der sker noget indenfor få år, så mine egne børn ikke får mulighed for at starte med alkohol inden deres hjerner og kroppe er færdigt udviklede.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg drikker meget sjældent til familie arrangementer. Og drikker derfor altid bare sodavand.
må indrømme at hvis der kom en over med sådan en kommentar. Så havde jeg direkte spurgt ham/hende hvad vedkommendes og hvorfor han/hun føler at personen skal have så stort øje på hvad jeg indtager af væsker på en aften.  

Ja jeg burde have sagt noget.

Men blev lidt paf....

Og så er jeg også sådan en type , der altid spekulere over tingene bagefter .

Og har svært ved at ryste det af mig igen

.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg drikker stort set aldrig, synes det meste alkohol smager grimt, synes mad smager bedst med vand til, og så er mit liv bare for kort til tømmermænd. Jeg morer mig fint uden alkohol, men det er ikke normalen - mit indtryk er, at drikker man ikke bliver man opfattet som kedelig. Synes rigtig mange kommenterer på eller insisterer lige lovligt meget - især hvis det fx er en julefrokost eller lignende. Dog er det blevet mindre som tiden går - ved ikke om det er mere accepteret i dag, eller folk bare har “opgivet” mig.

Jeg er jo så helt klart fordomsfuld den anden vej, jeg synes den danske druk-mentalitet er forfærdelig, jeg har ondt af dem der har behov for alkohol for at kunne more sig, synes det er direkte trist når voksne mennesker drikker sig fulde og står og brækker sig ved firmafesten, og jeg håber inderligt der sker noget indenfor få år, så mine egne børn ikke får mulighed for at starte med alkohol inden deres hjerner og kroppe er færdigt udviklede.

Ja netop kedelig er ordet.

Kunne godt mærke at hun synes jeg måtte være kedelig at sidde til bords med . Og at hun reddede den anden kvinde ved at komme og drikke med hende. 

Anmeld Citér

27. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ja jeg burde have sagt noget.

Men blev lidt paf....

Og så er jeg også sådan en type , der altid spekulere over tingene bagefter .

Og har svært ved at ryste det af mig igen

.

det forstår jeg nu også godt at du blev  

men lad være at spekuler mere over det. Der er intet unormalt i at drikke sodavand til arrangementer. Folk har det virkelig bare med at blande sig i andre mennesker fordi de selv har for lidt indhold i deres eget liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.