Drikke cola til spisning ude.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

det forstår jeg nu også godt at du blev  

men lad være at spekuler mere over det. Der er intet unormalt i at drikke sodavand til arrangementer. Folk har det virkelig bare med at blande sig i andre mennesker fordi de selv har for lidt indhold i deres eget liv 

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2023

Anonym

Jeg drikker stort set aldrig, synes det meste alkohol smager grimt, synes mad smager bedst med vand til, og så er mit liv bare for kort til tømmermænd. Jeg morer mig fint uden alkohol, men det er ikke normalen - mit indtryk er, at drikker man ikke bliver man opfattet som kedelig. Synes rigtig mange kommenterer på eller insisterer lige lovligt meget - især hvis det fx er en julefrokost eller lignende. Dog er det blevet mindre som tiden går - ved ikke om det er mere accepteret i dag, eller folk bare har “opgivet” mig.

Jeg er jo så helt klart fordomsfuld den anden vej, jeg synes den danske druk-mentalitet er forfærdelig, jeg har ondt af dem der har behov for alkohol for at kunne more sig, synes det er direkte trist når voksne mennesker drikker sig fulde og står og brækker sig ved firmafesten, og jeg håber inderligt der sker noget indenfor få år, så mine egne børn ikke får mulighed for at starte med alkohol inden deres hjerner og kroppe er færdigt udviklede.

Heldigvis er der jo nuancer. Man kan jo godt dele en flaske vin til en firmafest og ikke derefter stå og brække sig .

Derudover ville jeg da være ligeglad med, hvad er bliver sagt. Og er jo nok heller ikke sagt i en ond mening. Måske et forsøg på at være sjov

Anmeld Citér

27. marts 2023

Kontrast

Jeg var blevet ked af sådan en kommentar, og havde følt det, som om at hun mente, at jeg ikke var godt (nok) selskab. 

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg var blevet ked af sådan en kommentar, og havde følt det, som om at hun mente, at jeg ikke var godt (nok) selskab. 

Netop. 

Den ramte lige lidt hårdt. 

Måske jeg er lidt sart. Men jeg blev ked af det.

Anmeld Citér

27. marts 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er jo desværre sigende for vores alkoholkultur at vi har et udtryk som "pinlig ædru". Selv her i 2023 bliver der kigget skævt til folk der ikke drikker og det er sgu trist. Men det nok for meget op af bakke at gøre andet end at svare igen med en rap replik og ellers prøve at være ligeglad.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Soonmom

Jeg drikker næsten altid cola istedet 

Jeg kan ikke lide vin og en skal jo køre, har aldrig oplevet kommentarer til det

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er jo desværre sigende for vores alkoholkultur at vi har et udtryk som "pinlig ædru". Selv her i 2023 bliver der kigget skævt til folk der ikke drikker og det er sgu trist. Men det nok for meget op af bakke at gøre andet end at svare igen med en rap replik og ellers prøve at være ligeglad.

Ja .

Jeg er enig . 

Har aldrig oplevet det før . 

Men kan mærke at lysten til at deltage i noget med de samme mennesker igen. Ligger på et meget lille sted. 

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg drikker næsten altid cola istedet 

Jeg kan ikke lide vin og en skal jo køre, har aldrig oplevet kommentarer til det

Det har jeg heller ikke.

Men kan mærke at jeg vil tænke en del over det næste gang jeg sidder i et selskab. 

Jeg tænker aldrig over hvad og hvor meget folk drikker. Men så fik jeg prøvet det...

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym

Det kan være skide fedt og sjovt at drikke, men jeg gør det yderst sjældent. HVIS jeg gør, så er det ikke for hyggen (der kan jeg nøjes med cola), så er det fordi jeg GÅR EFTER at blive rigtig fuld (hvilket også er sjovt). Men eftersom jeg ikke gider det særlig ofte, og jeg ikke tåler særlig meget, og bliver møg dårlig i 3 døgn efter, så er det ikke det værd. Jeg blev ung mor (17), så jeg lagde det på hylden før det overhoved var startet, og det siger mig ikke rigtig noget. Jeg havde på et tidspunkt ikke drukket i et par år, og ej heller til flere nytår i træk, som ellers for mange er en dag, man giver den gas på alkohol. 

Jeg synes derimod det er synd og skam, det skal ses som en selvfølge eller nødvendighed, at man drikker. Jef kan ofte nærmest få ondt af folk, som har det på den måde. For hvor må det være øv, at have det sådan. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg har en kollega der kun drikker cola til de sociale arrangementer. Hun drikker ikke alkohol. Hun er altså sjov at være sammen med, uanset hvad

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.