Er det mig, der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2023

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Hun laver joken mod andre, ikke mod sig selv. Så præcis samme joke, bare med omvendte fortegn. 

Jeg tænker at jeg ringer til uddannelse koordinator i morgen. Jeg orker det simpelthen ikke, alt det her ballade og ekstra arbejde. 

Uanset så er der nok stadigvæk forskel, når joken laves på nogen som deltager aktiv og på den som godt selv ved i andre kun lader hende være med af medlidenhed, og nok konstant frygter i ikke gider mere.

men når det er sagt, så er situationen ikke holdbar og hvis hun ikke selv går videre med sine problemer, så må i gå til læreren. Det er svært at holde overblikket omkring om alle løfter deres i gruppearbejder, og uanset grunden til at nogen melder sig ud, så snak med underviseren for ellers ender det ofte i en stor konflikt, når gruppen ikke orker mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hun joker om vi andre er sat af holdet. Så præcis samme joke. Bare med omvendte fortegn.. 

Jeg tænker at jeg tager den med studie koordinatoren.. det holder ikke for hverken hende eller os.. 

Ok. Men er der en reel risiko for, at I andre sættes af holdet? Det er jo hendes store frygt at blive det. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Ok. Men er der en reel risiko for, at I andre sættes af holdet? Det er jo hendes store frygt at blive det. 

Der er vel altid en risiko for at gruppe arbejdet ikke fungere? Så ja, den risiko har man når man går på en uddannelse uanset hvem man er. 

Hvor læser du at det er hendes store frygt? 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Uanset så er der nok stadigvæk forskel, når joken laves på nogen som deltager aktiv og på den som godt selv ved i andre kun lader hende være med af medlidenhed, og nok konstant frygter i ikke gider mere.

men når det er sagt, så er situationen ikke holdbar og hvis hun ikke selv går videre med sine problemer, så må i gå til læreren. Det er svært at holde overblikket omkring om alle løfter deres i gruppearbejder, og uanset grunden til at nogen melder sig ud, så snak med underviseren for ellers ender det ofte i en stor konflikt, når gruppen ikke orker mere.

Der er jeg nok super firkantet. Hvad man giver andre, må man selv kunne tage.  

Ja, det er ud af medlidenhed. Som hun kræver at få dagligt.. 

Jeg snakker med koordinatoren idag

Anmeld Citér

16. marts 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er anonym fordi jeg ikke ved hvem der er herinde. 

Så idag på mit studie (ja jeg er voksen )  har vi gruppe arbejde hele dagen. 

Lad os kalde hende k. K har stort set været fraværende fra kl. 8-12. K har noget stress noget og har det generelt ikke særlig godt. 

Da klokken bliver 12. Sidder K nu ved en anden gruppe og sludre derudaf. Det skal siges at K ikke har bidraget til noget i gruppe arbejdet, den sidste måned. Hun går tidligt hver dag, kræver at vi deler vores egne opgaver med hende, laver alt arbejdet, giver hende alle de pauser hun har behov for, støtter hende og lytter til hende i 30 min 1,5 time hver dag. 

Jeg går så over til K og spørger om hun kommer og er med snart. Jeg bliver skarpt afbrudt af to andre at de altså snakker om noget vigtigt. Jeg små smiler og siger så at det må hun selvom, men at vi er igang. 

Efter yderligere 30 min kommer K over, vi fyre en joke af om at hun er sat af holdet. Denne joke har K selv lavet mindst 5 gange. Hun bliver vred og siger at så kan det være lige meget og hun laver det bare selv. Vi skynder os at sige at det selvfølgelig er en joke. Hun tramper væk fra bordet. vi er noget forvirret, men forsætter vores arbejde.

Kort tid efter råber de to andre fra deres bord om vi har sagt K ikke må være med? Jeg griner og siger slap af, det var en joke. Det her er ikke børnehaven, selvfølgelig er hun med! De to kræfter så op om at K græder og at jeg er ond ved hende og skal gå hen til lige med det samme.. 

Jeg svare ikke, men går ikke nogen steder. En anden fra gruppen går så derhen. K vræler de næste 30 min. Vi er nu håbløs bagefter og har kun 20 min. Til præsentation. Jeg går ned til de to, k og den anden fra gruppen. 

Fortæller K igen at det var en joke og hun da har lavet lign. Før. Hun bliver vred og siger at det overhovedet ikke er det samme og hun er ked af det og kan ikke overskue det osv osv. Læren kommer og jeg siger til K at når hun er klar er hun velkommen til at komme op og deltage. 

Vi når til præsentation i klassen og opdager at K er taget hjem. De to fra tidligere, har nu udnævnt mig som "the bitch" og jeg bliver nu pænt igoneret i klassen.. 

Var, hvad jeg gjorde virkelig så slemt? Jeg synes jo at når man er så syg af stress og så sårbar. Så bør man fuldtid sygemeldes. Men det vil K ikke. For hun vil ikke skifte klasse.. 

Stress er noget pis 

Pauser synes jeg er ok, men ikke at i laver alt og så får hun bare opgaverne. Det lærer hun jo intet af og det er ikke jeres ansvar.

Jeg ville også tage den med lærer, et eller andet. Du er blevet sat i en bås nu(joken var ikke smart) men hun skal heller ikke bæres igennem uddannelsen, så må de finde på en anden måde til hende.. for i skal ikke lave hendes ting. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Der er vel altid en risiko for at gruppe arbejdet ikke fungere? Så ja, den risiko har man når man går på en uddannelse uanset hvem man er. 

Hvor læser du at det er hendes store frygt? 

Hendes reaktion på joken siger vel alt om, at hun frygter at blive sat af.
Du skriver også, at hun ikke vil sygemeldes, fordi hun ikke vil skifte klasse. Og risikoen for at måtte smide håndklædet i ringen - eller at blive opfordret til en sygemelding - må vel alt andet lige være markant større for én, der yder så lidt.

Måske er der noget, jeg misser, men er det din oplevelse, at hun føler sig tryg og sikker? 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Der er jeg nok super firkantet. Hvad man giver andre, må man selv kunne tage.  

Ja, det er ud af medlidenhed. Som hun kræver at få dagligt.. 

Jeg snakker med koordinatoren idag

Du spørger indledningsvist, om du er galt på den. De fleste giver udtryk for, at det er helt forståeligt, at du ikke vil/kan blive ved med at trække læsset for hende. 
Så er der lige det med joken, som mange til gengæld finder uheldig og upassende, når den rammer netop én, der hænger i tovene. Det er du uenig i - alle må kunne klare samme behandling, som de giver andre. 
Hvad er det så konkret, der får dig til at overveje, om du er forkert på den? 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hendes reaktion på joken siger vel alt om, at hun frygter at blive sat af.
Du skriver også, at hun ikke vil sygemeldes, fordi hun ikke vil skifte klasse. Og risikoen for at måtte smide håndklædet i ringen - eller at blive opfordret til en sygemelding - må vel alt andet lige være markant større for én, der yder så lidt.

Måske er der noget, jeg misser, men er det din oplevelse, at hun føler sig tryg og sikker? 

Det synes jeg ikke at den gør. 

Om jeg er galt på den for endnu en gang ikke at løbe efter hende.. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Stress er noget pis 

Pauser synes jeg er ok, men ikke at i laver alt og så får hun bare opgaverne. Det lærer hun jo intet af og det er ikke jeres ansvar.

Jeg ville også tage den med lærer, et eller andet. Du er blevet sat i en bås nu(joken var ikke smart) men hun skal heller ikke bæres igennem uddannelsen, så må de finde på en anden måde til hende.. for i skal ikke lave hendes ting. 

At jeg bliver sat i bås, synes jeg er mega ubehageligt. Men tager det ret roligt.. 

Præcis, har skrevet til koordinatoren, så må vi se hvad hun siger.. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Soonmom

Jeg havde 100% afleverer uden hendes navn på 

Hvis hun ikke kan deltage i gruppearbejde pga stress, så må underviser afgører om hun skal lave den alene, hun skal ikke køre frihjul i en gruppe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.