Er det mig, der er galt på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
22 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er anonym fordi jeg ikke ved hvem der er herinde. 

Så idag på mit studie (ja jeg er voksen )  har vi gruppe arbejde hele dagen. 

Lad os kalde hende k. K har stort set været fraværende fra kl. 8-12. K har noget stress noget og har det generelt ikke særlig godt. 

Da klokken bliver 12. Sidder K nu ved en anden gruppe og sludre derudaf. Det skal siges at K ikke har bidraget til noget i gruppe arbejdet, den sidste måned. Hun går tidligt hver dag, kræver at vi deler vores egne opgaver med hende, laver alt arbejdet, giver hende alle de pauser hun har behov for, støtter hende og lytter til hende i 30 min 1,5 time hver dag. 

Jeg går så over til K og spørger om hun kommer og er med snart. Jeg bliver skarpt afbrudt af to andre at de altså snakker om noget vigtigt. Jeg små smiler og siger så at det må hun selvom, men at vi er igang. 

Efter yderligere 30 min kommer K over, vi fyre en joke af om at hun er sat af holdet. Denne joke har K selv lavet mindst 5 gange. Hun bliver vred og siger at så kan det være lige meget og hun laver det bare selv. Vi skynder os at sige at det selvfølgelig er en joke. Hun tramper væk fra bordet. vi er noget forvirret, men forsætter vores arbejde.

Kort tid efter råber de to andre fra deres bord om vi har sagt K ikke må være med? Jeg griner og siger slap af, det var en joke. Det her er ikke børnehaven, selvfølgelig er hun med! De to kræfter så op om at K græder og at jeg er ond ved hende og skal gå hen til lige med det samme.. 

Jeg svare ikke, men går ikke nogen steder. En anden fra gruppen går så derhen. K vræler de næste 30 min. Vi er nu håbløs bagefter og har kun 20 min. Til præsentation. Jeg går ned til de to, k og den anden fra gruppen. 

Fortæller K igen at det var en joke og hun da har lavet lign. Før. Hun bliver vred og siger at det overhovedet ikke er det samme og hun er ked af det og kan ikke overskue det osv osv. Læren kommer og jeg siger til K at når hun er klar er hun velkommen til at komme op og deltage. 

Vi når til præsentation i klassen og opdager at K er taget hjem. De to fra tidligere, har nu udnævnt mig som "the bitch" og jeg bliver nu pænt igoneret i klassen.. 

Var, hvad jeg gjorde virkelig så slemt? Jeg synes jo at når man er så syg af stress og så sårbar. Så bør man fuldtid sygemeldes. Men det vil K ikke. For hun vil ikke skifte klasse.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2023

Hjemmegaaende

Nej hun burde sættes af eller kun lave individuelle opgaver. Det er jo ikke jeres ‘problem’ at hun har stress og skal ikke ligge jer til last. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Anonym trådstarter

Hjemmegaaende skriver:

Nej hun burde sættes af eller kun lave individuelle opgaver. Det er jo ikke jeres ‘problem’ at hun har stress og skal ikke ligge jer til last. 

Præcis.. det begynder at være temmelig krævende at skulle løfte hele tiden, man må ikke lave sjov, man må ikke det her eller det her. Man skal rumme og lave alle opgaver.. overvejer om jeg skal dele det med vores uddannelses koordinator. Altså min bekymring om hvor skidt hun har det og hvor lidt hun er i stand til.. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

AnoMor

Hjemmegaaende skriver:

Enig her. 
derudover så må jeg indrømme at jeg aldrig ville bærer en anden gennem alle opgaver, knokle derudaf for at gummen anden skal høste æren for noget de ikk har deltaget i. 

Jeg har forståelse for at stress er svært. Har selv haft det. Men det lyder som en undskyldning for ikk at lave noget udfra hvad du fortæller 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det  er ikke det samme, når henholdsvis I og hun selv siger, hun er sat af holdet. Jeg “må” fx godt joke med eller beklage mig over, at jeg er blevet alt for tyk, men det gør mig ked af det, hvis andre siger det, også i sjov. Nogle emner er bare for sårbare til, at andre skal grine ad dem - og K  er jo uden tvivl bange for, at I vil af med hende. 
Men! - situationen er uholdbar, og det er helt rimeligt, hvis I i alvor går med tanker om, at hun er for stor en byrde for jer at løfte. Jeg ville godt nok også blive irriteret i situationen, hvor hun har al tid i verden til at snakke med andre, men ikke deltager i jeres arbejde. Så jeg forstår godt baggrunden for din bemærkning. 

Det kan på ingen måde være sundt for K at skulle passe studiet på normale vilkår - hvilket hun jo heller ikke gør - når hun er så sårbar. Og det sætter hende jo også i en svær situation, den dag I ikke kan holde jeres frustration inde. Det er slet ikke rimeligt, at I skal bære hende igennem. Det kan gå nogle uger, men så har I også gjort, hvad I kan forventes at gøre. 

Jeg synes, I er nødt til at bede om hjælp fra en underviser/studievejleder - hvem der nu kan træde til i en sådan situation. Det er muligt, at K og andre vil opfatte jer som nogle bitches, men det er den eneste rigtige løsning - også for K - at der bliver gjort noget, inden det hele brænder sammen. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sikke en børnehave.. 

nej jeg synes ikke du gjorde noget galt - og du forsikrede hende om at det var for sjov da du så hum blev ramt af det. End of story.. 

det er DIN uddannelse, og det nytter ikke at skulle bruge krudt på andres problemer. Går ud fra i alle er voksne. Så må hun tage ansvar for sig selv og blive sygemeldt. Jeg ville ikke tøve med at sige at jeg fra nu af arbejder med tingene, sammen med dem der deltager - men ikke deler ud af mine opgaver. Så må hun selv følge med.! 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Anonym

Vil også sige det ikke er helt det samme, som når hun Joker med det. Der imod vil jeg også sige at ingen skal bærer en anden igennem uddannelsen.

Nu har jeg selv siddet på kontor på en videreuddannelse, hvor nogle elever havde det samme dilemma, de tog snakken med læren og uddannelses koordinator og det endte faktisk med at personen blev sygemeldt. Det selvfølgelig aldrig rart at gøre men i skal ikke lave alt arbejdet 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Anonym trådstarter

Det  er ikke det samme, når henholdsvis I og hun selv siger, hun er sat af holdet. Jeg “må” fx godt joke med eller beklage mig over, at jeg er blevet alt for tyk, men det gør mig ked af det, hvis andre siger det, også i sjov. Nogle emner er bare for sårbare til, at andre skal grine ad dem - og K  er jo uden tvivl bange for, at I vil af med hende. 
Men! - situationen er uholdbar, og det er helt rimeligt, hvis I i alvor går med tanker om, at hun er for stor en byrde for jer at løfte. Jeg ville godt nok også blive irriteret i situationen, hvor hun har al tid i verden til at snakke med andre, men ikke deltager i jeres arbejde. Så jeg forstår godt baggrunden for din bemærkning. 

Det kan på ingen måde være sundt for K at skulle passe studiet på normale vilkår - hvilket hun jo heller ikke gør - når hun er så sårbar. Og det sætter hende jo også i en svær situation, den dag I ikke kan holde jeres frustration inde. Det er slet ikke rimeligt, at I skal bære hende igennem. Det kan gå nogle uger, men så har I også gjort, hvad I kan forventes at gøre. 

Jeg synes, I er nødt til at bede om hjælp fra en underviser/studievejleder - hvem der nu kan træde til i en sådan situation. Det er muligt, at K og andre vil opfatte jer som nogle bitches, men det er den eneste rigtige løsning - også for K - at der bliver gjort noget, inden det hele brænder sammen. 

Hun joker om vi andre er sat af holdet. Så præcis samme joke. Bare med omvendte fortegn.. 

Jeg tænker at jeg tager den med studie koordinatoren.. det holder ikke for hverken hende eller os.. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Sikke en børnehave.. 

nej jeg synes ikke du gjorde noget galt - og du forsikrede hende om at det var for sjov da du så hum blev ramt af det. End of story.. 

det er DIN uddannelse, og det nytter ikke at skulle bruge krudt på andres problemer. Går ud fra i alle er voksne. Så må hun tage ansvar for sig selv og blive sygemeldt. Jeg ville ikke tøve med at sige at jeg fra nu af arbejder med tingene, sammen med dem der deltager - men ikke deler ud af mine opgaver. Så må hun selv følge med.! 

Helt enig.. ja vi er voksne. K er i fyrrene og resten af gruppen i trediverne.. 

Du har helt ret, det er ikke rimeligt at mine karakterer og uddannelse bliver trukket ned fordi jeg skal bruge så meget krudt på en anden.. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vil også sige det ikke er helt det samme, som når hun Joker med det. Der imod vil jeg også sige at ingen skal bærer en anden igennem uddannelsen.

Nu har jeg selv siddet på kontor på en videreuddannelse, hvor nogle elever havde det samme dilemma, de tog snakken med læren og uddannelses koordinator og det endte faktisk med at personen blev sygemeldt. Det selvfølgelig aldrig rart at gøre men i skal ikke lave alt arbejdet 

Hun laver joken mod andre, ikke mod sig selv. Så præcis samme joke, bare med omvendte fortegn. 

Jeg tænker at jeg ringer til uddannelse koordinator i morgen. Jeg orker det simpelthen ikke, alt det her ballade og ekstra arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.