Hej.
Jeg er anonym fordi jeg ikke ved hvem der er herinde.
Så idag på mit studie (ja jeg er voksen
) har vi gruppe arbejde hele dagen.
Lad os kalde hende k. K har stort set været fraværende fra kl. 8-12. K har noget stress noget og har det generelt ikke særlig godt.
Da klokken bliver 12. Sidder K nu ved en anden gruppe og sludre derudaf. Det skal siges at K ikke har bidraget til noget i gruppe arbejdet, den sidste måned. Hun går tidligt hver dag, kræver at vi deler vores egne opgaver med hende, laver alt arbejdet, giver hende alle de pauser hun har behov for, støtter hende og lytter til hende i 30 min 1,5 time hver dag.
Jeg går så over til K og spørger om hun kommer og er med snart. Jeg bliver skarpt afbrudt af to andre at de altså snakker om noget vigtigt. Jeg små smiler og siger så at det må hun selvom, men at vi er igang.
Efter yderligere 30 min kommer K over, vi fyre en joke af om at hun er sat af holdet. Denne joke har K selv lavet mindst 5 gange. Hun bliver vred og siger at så kan det være lige meget og hun laver det bare selv. Vi skynder os at sige at det selvfølgelig er en joke. Hun tramper væk fra bordet. vi er noget forvirret, men forsætter vores arbejde.
Kort tid efter råber de to andre fra deres bord om vi har sagt K ikke må være med? Jeg griner og siger slap af, det var en joke. Det her er ikke børnehaven, selvfølgelig er hun med! De to kræfter så op om at K græder og at jeg er ond ved hende og skal gå hen til lige med det samme..
Jeg svare ikke, men går ikke nogen steder. En anden fra gruppen går så derhen. K vræler de næste 30 min. Vi er nu håbløs bagefter og har kun 20 min. Til præsentation. Jeg går ned til de to, k og den anden fra gruppen.
Fortæller K igen at det var en joke og hun da har lavet lign. Før. Hun bliver vred og siger at det overhovedet ikke er det samme og hun er ked af det og kan ikke overskue det osv osv. Læren kommer og jeg siger til K at når hun er klar er hun velkommen til at komme op og deltage.
Vi når til præsentation i klassen og opdager at K er taget hjem. De to fra tidligere, har nu udnævnt mig som "the bitch" og jeg bliver nu pænt igoneret i klassen..
Var, hvad jeg gjorde virkelig så slemt? Jeg synes jo at når man er så syg af stress og så sårbar. Så bør man fuldtid sygemeldes. Men det vil K ikke. For hun vil ikke skifte klasse..