taget hårdt fat i datter i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Helt sikkert ikke iorden, og noget du skal tage med lederen. Det er nok bedst for alles bedste, også den unge vikar. 

vigtigst af alt, synes jeg faktisk at din datter skal lære respekt for andre mennesker. Bliver så irriteret over børn, der ikke kan opføre sig ordentligt overfor de voksne på skole, ligemeget hvad. Inden du tager snakken med lederen, synes jeg at du skal tage den største snak med din datter først.. 

Som jeg skriver i mit indlæg, så har vi selvfølgelig taget snakken med vores datter. 

Generelt har hun ingen problemer med respekt for andre. Hun har haft denne ene konflikt med medhjælperen. Hun har aldrig tidligere haft nogen konflikter med hverken andre lærere eller medarbejdere i børnehave eller SFO. Hun reagerede på en forkert måde i et forsøg på at hjæpe veninden i konflikten, og det har vi selvfølgelig snakket med hende om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2023

Carina:-)

Noget ala det samme skete med min søn på 10. Dog en fast lærer , der fik nok.

Jeg talte med læren- fik hans version med min søn ved siden af.

Min søn kom til at undskylde for hans opførsel. 

For jeg forstår sgu godt at de kan få nok - børn i dag et virkelig uden respekt for fx lærer . Og det burde vi forældre tage langt mere alvorligt end at en vikar tager fat i en arm. 

Vi er selv med til at skabe en generation der tror de er verdens navle - og kan opføre sig som de vil uden konsekvenser. 

Så jeg ville støtte op om vikaren - og tale med mit barn om respekt og grænser .

Jeg er selv " på" med min søn - for syntes ærligt talt det var flovt at en lærer blev presset derud af MIT barn...

Anmeld Citér

6. februar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Som jeg skriver i mit indlæg, så har vi selvfølgelig taget snakken med vores datter. 

Generelt har hun ingen problemer med respekt for andre. Hun har haft denne ene konflikt med medhjælperen. Hun har aldrig tidligere haft nogen konflikter med hverken andre lærere eller medarbejdere i børnehave eller SFO. Hun reagerede på en forkert måde i et forsøg på at hjæpe veninden i konflikten, og det har vi selvfølgelig snakket med hende om.

I forsøg på at hjælpe eller ej, er det vigtigt at vores børn lære at respektere de ældre. De mangler meget på de danske skole, fordi forældrene Altid tager børnenes parti. 

det kunne jo i princippet godt være at opførelsen ikke er ny, men reaktionen fra den voksne er ny. 

I hele din fortælling synes jeg at det allermest er synd for den 19 årlige vikar, og i det hele taget ledelsens skyld og ansvar at sætte alle de flæbende børn på plads. 
håber I finder ud af det.. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Hanspige

Sikke noget. 

Jeg synes bestemt du skal tage fat i lederen, det er aldrig okay at tage fat i andre mennesker! 

Som lærer vikar har man et ansvar og det ansvar har man uanset om man er 18, 19 eller 50 år. Denne medhjælper skal sige nej, nej til at stå i situationer han ikke kan håndtere. 

Jeg arbejder i sundhedsvæsenet, jeg har arbejdet på plejehjem og ældreplejen siden jeg var 18 år gammel. Jeg er blevet spyttet på, råbt af, fået kastet ting efter mig og stået i fuldstændig latterlige pressede tider. Jeg har sagt fra. Aldrig har jeg taget fat i nogen. 

Det gør man simpelthen ikke! Hvis denne vikar ikke kan klare at to piger skændtes uden at blive fysisk så skal han sige fra. 

Så ja ts. Tag fat i lederen, pas på dit barn og pas på en vikar, der ikke selv formår at sige fra. 

Anmeld Citér

6. februar 2023

Igen

Profilbillede for Igen

Er det synd for pædagogmedhjælpere? Måske, men det er et problem han må tage med hans leder, som har ansvaret for arbejdsvilkår. Uanset årsag er fastholdelse af et barn udelukkende til brug hvis barnet er til skade for sig selv eller andre, og enhver situation skal og bør løses pædagogisk. Det skal altid rapporteres efter brug, også i det tilfælde du beskriver. Uanset om dit barn har opført sig forkert, skal vi aldrig nå dertil hvor vi accepterer en autoritetsperson lægger hånd på et barn pga manglende pædagogiske værktøjer. Hvor går grænsen så?

Anmeld Citér

6. februar 2023

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

I forsøg på at hjælpe eller ej, er det vigtigt at vores børn lære at respektere de ældre. De mangler meget på de danske skole, fordi forældrene Altid tager børnenes parti. 

det kunne jo i princippet godt være at opførelsen ikke er ny, men reaktionen fra den voksne er ny. 

I hele din fortælling synes jeg at det allermest er synd for den 19 årlige vikar, og i det hele taget ledelsens skyld og ansvar at sætte alle de flæbende børn på plads. 
håber I finder ud af det.. 

Jeg ved ikke, om der er mange flæbende børn på dine børns skole, men der er generelt ikke problemer med børn, der flæber eller skaber sig eller er uopdragne på mit barns skole. Jeg oplever ikke forældre der altid tager børnenes parti på vores skole. I de få episoder der har været i klassen har forældrene taget et stort ansvar for trivslen og anerkendt deres barns rolle.

Det her skoleår er ikke gået ret godt, men normalt er der et godt samarbejde mellem forældre og skole så vi bliver informeret hvis vores børn giver udfordringer. Vi blev informeret da vores datter nogle dage i træk kom for sent ind fra frikvarter så jeg er sikker på at vi ville blive informeret med det samme hvis der var et problem med opførslen over for medarbejderne. 

Jeg har kontaktet skolens leder, som heldigvis kender alle børn på skolen rigtig godt så han har taget episoden alvorligt og ikke afskrevet det som uopdragne flæbende børn. Han kender pigerne og ved at der ikke normalt er nogen problemer med dem. I min henvendelse til ham anerkendte jeg selvfølgelig også fuldt ud at vores datter ikke havde opført sig ordentligt i situationen.

Anmeld Citér

6. februar 2023

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om der er mange flæbende børn på dine børns skole, men der er generelt ikke problemer med børn, der flæber eller skaber sig eller er uopdragne på mit barns skole. Jeg oplever ikke forældre der altid tager børnenes parti på vores skole. I de få episoder der har været i klassen har forældrene taget et stort ansvar for trivslen og anerkendt deres barns rolle.

Det her skoleår er ikke gået ret godt, men normalt er der et godt samarbejde mellem forældre og skole så vi bliver informeret hvis vores børn giver udfordringer. Vi blev informeret da vores datter nogle dage i træk kom for sent ind fra frikvarter så jeg er sikker på at vi ville blive informeret med det samme hvis der var et problem med opførslen over for medarbejderne. 

Jeg har kontaktet skolens leder, som heldigvis kender alle børn på skolen rigtig godt så han har taget episoden alvorligt og ikke afskrevet det som uopdragne flæbende børn. Han kender pigerne og ved at der ikke normalt er nogen problemer med dem. I min henvendelse til ham anerkendte jeg selvfølgelig også fuldt ud at vores datter ikke havde opført sig ordentligt i situationen.

Udefra din beskrivelse af klassen, datterens veninde og din datter, lyder det da til at de er flæbende børn. En gang eller tiende gang ændre ikke på at det er nogle børn der mangler respekt for andre mennesker. 
Og jo, der er flæbende børn på mine børns skole, og jeg har arbejdet på skole hvor der også er flæbende og uopdragent børn.

det er virkelig træls med skolens situation og frustrerende. Vi har oplevet lignende med 4 lærerskift og vikar på kryds og tværs pga sygemeldinger og stress. Så kender til problematikken. Derfor synes jeg også at det er synd for vikaren, og stadig ikke iorden at han tager det, men helt ærligt så har alle mennesker en grænse. Og blive kaldt dårlig lære når man prøver at gøre sit bedste, og være i en rolle som ikke er ens egen det er ikke fair. Jeg prøver på ingen måde at forsvar vikarens reaktion, men prøver bare at se det fra hans side. 

Anmeld Citér

7. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved selvfølgelig intet om jeres skole, men vil helt sikkert stemme i mht hvordan børn opfører sig i dag.

I min datters klasse fik de i 3 klasse klasselærer nr 5. Hende fra 1.klasse gik ned med stress, så en langtidsvikar til de fik en ny lærer - som også gik ned med stress, så en langtidsvikar igen, og så kom hende de fortsat har nu i 4.klasse. Hun benytter sig en del af bestikkelse - slik for god opførsel, og det er åbenbart det eneste der virker.

Klassen er vild og larmende, men jeg tror faktisk det er det at forældrene nægtede at indse at deres guldklumper kunne være nogle møgunger, der var triggeren for de stakkels lærere.

Bor vi i et dårligt skoledistrikt? Nej, det er faktisk byens mest populære privatskole, hvor man skal skrive sit barn op ved fødslen for at kunne få en plads. Så forældrene er både veluddannede og velstillede. Og de synes alle sammen lige præcis deres barn ALDRIG kan have gjort noget forkert (mig selv inklusiv selvfølgelig).

Anmeld Citér

7. februar 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alonebreak skriver:

Udefra din beskrivelse af klassen, datterens veninde og din datter, lyder det da til at de er flæbende børn. En gang eller tiende gang ændre ikke på at det er nogle børn der mangler respekt for andre mennesker. 
Og jo, der er flæbende børn på mine børns skole, og jeg har arbejdet på skole hvor der også er flæbende og uopdragent børn.

det er virkelig træls med skolens situation og frustrerende. Vi har oplevet lignende med 4 lærerskift og vikar på kryds og tværs pga sygemeldinger og stress. Så kender til problematikken. Derfor synes jeg også at det er synd for vikaren, og stadig ikke iorden at han tager det, men helt ærligt så har alle mennesker en grænse. Og blive kaldt dårlig lære når man prøver at gøre sit bedste, og være i en rolle som ikke er ens egen det er ikke fair. Jeg prøver på ingen måde at forsvar vikarens reaktion, men prøver bare at se det fra hans side. 

Jeg forstår ikke, hvor det flæbende kommer fra - det melder historien ikke noget om, synes jeg. Mener du flabede? Det ville give bedre mening. 
Uanset hvad, så tager jeg afstand fra den måde at beskrive børn og forældre over en kam på. Der er børn, som i visse situationer opfører sig flabet/provokerende, men der er stor forskel på at beskrive en opførsel i en bestemt situation og på at omtale nogen som generelt flabede og uopdragne børn. Man skal godt nok være varsom - hvis man som voksen, der arbejder med og har ansvar for børn, bare sætter sådan et stempel på et barn eller en gruppe af børn i stedet for at se det som en adfærd i en isoleret situation, så er man selv en del af problemet. 

Anmeld Citér

7. februar 2023

Hanspige

Alonebreak skriver:

Om de er uopdragende, flabet eller hvad de er. Er det ikke en undskyldning (!!) For at tage fat i børn der ikke er til fare for sig selv eller andre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.