Anonym skriver:
Jeg ved ikke, om der er mange flæbende børn på dine børns skole, men der er generelt ikke problemer med børn, der flæber eller skaber sig eller er uopdragne på mit barns skole. Jeg oplever ikke forældre der altid tager børnenes parti på vores skole. I de få episoder der har været i klassen har forældrene taget et stort ansvar for trivslen og anerkendt deres barns rolle.
Det her skoleår er ikke gået ret godt, men normalt er der et godt samarbejde mellem forældre og skole så vi bliver informeret hvis vores børn giver udfordringer. Vi blev informeret da vores datter nogle dage i træk kom for sent ind fra frikvarter så jeg er sikker på at vi ville blive informeret med det samme hvis der var et problem med opførslen over for medarbejderne.
Jeg har kontaktet skolens leder, som heldigvis kender alle børn på skolen rigtig godt så han har taget episoden alvorligt og ikke afskrevet det som uopdragne flæbende børn. Han kender pigerne og ved at der ikke normalt er nogen problemer med dem. I min henvendelse til ham anerkendte jeg selvfølgelig også fuldt ud at vores datter ikke havde opført sig ordentligt i situationen.
Jeg ved selvfølgelig intet om jeres skole, men vil helt sikkert stemme i mht hvordan børn opfører sig i dag.
I min datters klasse fik de i 3 klasse klasselærer nr 5. Hende fra 1.klasse gik ned med stress, så en langtidsvikar til de fik en ny lærer - som også gik ned med stress, så en langtidsvikar igen, og så kom hende de fortsat har nu i 4.klasse. Hun benytter sig en del af bestikkelse - slik for god opførsel, og det er åbenbart det eneste der virker.
Klassen er vild og larmende, men jeg tror faktisk det er det at forældrene nægtede at indse at deres guldklumper kunne være nogle møgunger, der var triggeren for de stakkels lærere.
Bor vi i et dårligt skoledistrikt? Nej, det er faktisk byens mest populære privatskole, hvor man skal skrive sit barn op ved fødslen for at kunne få en plads. Så forældrene er både veluddannede og velstillede. Og de synes alle sammen lige præcis deres barn ALDRIG kan have gjort noget forkert (mig selv inklusiv selvfølgelig).
Anmeld
Citér