Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med det her indlæg. Måske mest bare vende det hele med mig selv.
Min datter og en veninde havde torsdag en konflikt med en ung pædagogmedhjælper i deres skoleklasse. De mangler lærere, så de har en pædagogmedhjælper på 19 til at hjælpe med at undervise klassen den sidste 1½ måned og det går desværre dårligt. Klassen har ingen respekt for ham og han er ikke god til at håndtere det eller til at undervise men han er jo heller ikke hverken uddannet til det eller har nogen erfaring på området. Han har ikke selv søgt stillingen som underviser men er rykket over fra skolens SFO.
Konflikten endt med at min datters veninde råbte nogle grimme ting til pædagogmedhjælperen og min datter fulgte trop med at han var en dårlig lærere som ikke lærer dem noget som helst. Det bliver for meget for fyren, som vil slæbe min datter væk og hiver hårdt fat i hendes arm, så det gør ondt og hun får røde mærker.
Det er dog ikke hårdere end mærkerne er væk da hun 4 timer senere kommer hjem og fortæller om det. Hun taler selv episoden ned, da hun ikke vil have problemer i skolen men efter at have snakket med den anden piges forældre kan jeg forstå, at det har været lidt voldsomt og den anden pige var meget chokeret da hun fortalte forældrene om det.
Normalt ville jeg tage utilfredsheder med medarbejderen selv men her synes jeg at konflikten har været håndteret så dårligt at jeg nok vil skrive direkte til lederen. Vi har selvfølgelig snakket med vores datter om ordentligt opførsel for hun er selvfølgelig ikke uskyldig i at være med til at lave en konflikt men jeg mener ikke at den voksne part har håndteret det på en ok måde.
Ville I tage det med mehjælperen eller lederen?
Anmeld
Citér