Syntes kvaliteten i vores lægehus er meget svingende!
Jeg har kroniske smerter, og har haft det siden 2003, pga vi blev påkørt af en spritbilist, med dertil hørende piskesmæld, føleforstyrrelser osv.
Det har givet nogen udfordringer osv, på forskellige punkter.
Jeg har fået flere lændeprolapser, hvor lægen ik har ville gøre noget, og først flere uger efter har sendt mig til skanninger, hvor de så har ku konstatere, at jeg efter 7 uger, endelig sku ha været henvist til genoptræning med det samme.
Jeg styrtede for 3 år siden og ødlage begge knæ, og først efter flere mdr'er blev jeg sendt til scanning, hvor de ku se at jeg bla havde fået en backer cyste, revner i menisken og andre bløddelsskader. Blev endelig sendt til genoptræning efter ca 6 mdr'er, hvor fysens første kommentar var, hvorfor er du ik blevet henvist til genoptræning før? Det ku jeg så ik svare på, hvorefter han fortalte, at de tit oplevede at MIN LÆGE, alt for ofte var tilbageholden med henvisninger. Efter genoptræning, er mine knæ heldigvis blevet mere stabile, men har stadig ondt 24/7.
Jeg har haft nyresten, som de overså, og først flere timer sener, blev det opdaget opdaget, fordi jeg til sidste endte på skadestuen.
Min ældste datter er blevet sendt hjem med lungebetændelse, og tårnhøje infiktionstal. Dagen efter var vi ved en anden læge, som slet ik ku forstå, hvorfor der ik var blevet taget infiktionstal dagen før, og satte hende på pencelin med det samme.
Jeg oplever at turnuslægerne er mere grundige, løsningsorinteret og har bedre tid.
Jeg har fået konstateret forstørret forstørret skjoldbrudskirtel, men ved første tjek, var lægen bare sådan lidt "ja det ka jeg godt se, men tror ik det er noget" 1 mdre efter var den blevet større, og jeg blev tjekket af en anden læge som med det samme blev sendt til scanning. Her ku de se, at jeg har områder i kirtlen som ik virker, plus nogen hævet lymfe. De blev scannet og tjekket med det samme, og det er heldigvis ik noget. Men fordi den blir ved med at vokse (den er ik kæmpe stor) men den er træls, har jeg været ved en 3 læge, som har videresendt mig til en speciallæge, som jeg ska til her i februar, med henblik på at den måske ska fjernes.
Jeg er blevet opereret for springfinger, men det tog også et par år at få en henvisning til en speciallæge. Og nu driller det igen, så det ska også tjekkes igen her i feburar, med henblik på endten en blokade eller måske noget helt andet.
Jeg har pga de kroniske smerter, og føleforstyrrelser mega dårlig søvn. Og til sidst måtte jeg bede om, at få noget at sove på. Dette blev afvist. 14 dage sener følte jeg, at jeg var ved at blive fuldstændig sindsyg. Så fik en ny tid ved lægen, hvor han igen prøvede at afvise mig. Jeg endte med at sige, at jeg nægtede at gå, før han havde fundet en løsning.. Også ku han pludselig godt hjælpe, så jeg nu i flere år, har fået nogen piller mod nervesmerter, med den "bivirkning" at man bliver døsig. Så nu sover jeg i gennemsnit ca 3-4 timer sammenhængende hver nat, fremfor at have afbrudt søvn hver nat, hvor jeg sov højest 1 time ad gangen, efterfulgt af flere vågne timer.
Vi har kigget på andre lægehuse, men de er lukket for tilgang