Her i weekenden har vi fundet nogle forskellige tiltag, hvor vi starter med selv at køre nogle opgaver og programmer herhjemme med datteren. Fungerer det ikke for hende, så hyrer vi en hjælpelærer frem til sommerferien og giver det heller ikke resultater, så skifter hun skole efter sommerferien.
Derudover vil jeg bede deres lærer om et møde i den her uge for at høre om der er noget skolen kan/vil gøre. Han har dog kun været der i 3 uger, så jeg ved ikke, om han magter at gøre noget, men de har ikke andre lærere, så jeg kan kun gå til ham.
Fra vores perspektiv fik jeg så en lidt negativ nyhed her i morges. Fordi det ikke går så godt i skolen, har vores datter svært ved at koncentrere sig og kan godt lave lidt pjat og i dag mødte vi så ind til, at der stod en hund i klassen. En af min datters veninder har svært ved sociale relationer og har ikke villet i skole i et stykke tid. Hun har så fået lov til at tage sin hund med. Det er en virkelig sød og legesyg hund, men den er ikke trænet servicehund og er normalt ikke en hund, der bare ligger stille i et hjørne derhjemme.
Pigen skal selvfølgelig have den hjælp hun har brug for, og det skal selvfølgelig have en chance, men ser jeg det udelukkende ud fra vores synspunkt, så forventer jeg, at det bliver en hindring for vores datters koncentration på skolearbejdet, da hun normalt har fuldt fokus på dyr, når der er et til stede, men jeg håber at jeg bliver positivt overrasket.
Anmeld
Citér