Kosttilskud for at øge chance for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2023

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Synes du da ikke, at jeg gør det? Altså lader andre dele deres synspunkter? Det synes jeg faktisk, at jeg gør - men jeg nævner selvfølgelig også når synspunkterne er forfejlede. Det ville jo være ret skørt at give nogen ret, når de tager fejl.

Og vi tager jo alle sammen fejl i ny og næ - og så er det da meget godt, når nogen så korrigerer os. Hvis nu du spurgte, om det var en god idé at begynde at ryge, og en anden sagde “gør bare det, min moster røg og har ikke taget skade, men det er jo bare min mening”, så kunne jeg da også godt finde på at lige nævne, at der egentlig var mange tungtvejende tegn på, at det var en skidt idé …

Det er jo netop derfor viden og holdninger er to forskellige ting. Som ikke kan eller bør sidestilles i spørgsmål, som der findes svar på. I bund og grund har hver enkelt af os vel et ansvar for, ikke at komme til at dele misinformation mere end højst nødvendigt…

Der er mange selvudnævnte eksperter, handler heldigvis ikke om dig

TS du gør hvad du føler for, tydeligvis delte meninger og nogle meget pålidelig Google brugere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2023

24 år

Profilbillede for 24 år
StortOgSmåt skriver:

Synes du da ikke, at jeg gør det? Altså lader andre dele deres synspunkter? Det synes jeg faktisk, at jeg gør - men jeg nævner selvfølgelig også når synspunkterne er forfejlede. Det ville jo være ret skørt at give nogen ret, når de tager fejl.

Og vi tager jo alle sammen fejl i ny og næ - og så er det da meget godt, når nogen så korrigerer os. Hvis nu du spurgte, om det var en god idé at begynde at ryge, og en anden sagde “gør bare det, min moster røg og har ikke taget skade, men det er jo bare min mening”, så kunne jeg da også godt finde på at lige nævne, at der egentlig var mange tungtvejende tegn på, at det var en skidt idé …

Det er jo netop derfor viden og holdninger er to forskellige ting. Som ikke kan eller bør sidestilles i spørgsmål, som der findes svar på. I bund og grund har hver enkelt af os vel et ansvar for, ikke at komme til at dele misinformation mere end højst nødvendigt…

Agh, synes bare du fremhæver andres erfaringer som forkerte, fordi du måske selv har haft en dårlig oplevelse? Alternativt har du hørt noget og har derfor ikke selv erfaringer at dele rygning er ret dårlig sammenligning, da det kun har skadelig effekt, er jo intet skadeligt i de nævnte produkter her

Anmeld Citér

16. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
24 år skriver:

Agh, synes bare du fremhæver andres erfaringer som forkerte, fordi du måske selv har haft en dårlig oplevelse? Alternativt har du hørt noget og har derfor ikke selv erfaringer at dele rygning er ret dårlig sammenligning, da det kun har skadelig effekt, er jo intet skadeligt i de nævnte produkter her

Ingen dårlige erfaringer herfra, jeg er for tæt på feltet rent fagligt til at afprøve de mange produkter som findes på markedet, uden ret mange gode argumenter andet end at tjene en god sum penge på folk, især kvinder, som ofte er i sårbare situationer. Så det er rigtigt, som også skrevet tidligere, at jeg ingen personlige anekdoter har at dele. Men jeg tænker da ikke, at et nogenlunde vidensgrundlag er et fuldstændig tosset alternativ til løsere mavefornemmelser?

Det er desværre også forkert at der intet skadeligt findes i nævnte produkter. Mest af alt ved vi meget lidt om de utilsigtede virkningerne. Blødningsforstyrrelser er fx ikke ukendt som utilsigtet resultat, men der er jo ikke systematisk indsamlet data, idet der netop ikke er tale om godkendte lægemidler … 

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men hvordan kan du bevise det er kosttilskuddet der er årsag til opnået graviditet? Du kunne potentielt være blevet gravid samme måned selvom du ikke havde taget det. 

Hvordan kan du bevise, at det ikke er? 

Det tager 3 mdr for kroppen at modne et æg, og i den periode kan du påvirke æggets tilstand. 

Jeg tager forskellige kosttilskud; Bidro PMS, D-vitamin Omnimin multivitamin Q10 og Omnimin fiskeolie. Derudover laver jeg akupressur på mig selv, og får akupunktur. 

Alt dette for at gøre noget aktivt for at forbedre, og klargøre kroppen til en graviditet

Det er helt fint at din holdning er, at det er spild af penge, men har du selv erfaringer med det, eller har du aldrig selv haft behov for at gøre noget ekstra, udover at krydse fingre?

For nogen kommer det nemt, for andre gør det altså ikke. 

Anmeld Citér

17. januar 2023

Anonym

Hvordan kan du bevise, at det ikke er? 

Det tager 3 mdr for kroppen at modne et æg, og i den periode kan du påvirke æggets tilstand. 

Jeg tager forskellige kosttilskud; Bidro PMS, D-vitamin Omnimin multivitamin Q10 og Omnimin fiskeolie. Derudover laver jeg akupressur på mig selv, og får akupunktur. 

Alt dette for at gøre noget aktivt for at forbedre, og klargøre kroppen til en graviditet

Det er helt fint at din holdning er, at det er spild af penge, men har du selv erfaringer med det, eller har du aldrig selv haft behov for at gøre noget ekstra, udover at krydse fingre?

For nogen kommer det nemt, for andre gør det altså ikke. 

Det kan jeg ikke, og du kan ikke bevise det modsatte. Men hvis det var så simpelt at man bare skal  tage kosttilskud for at blive gravid, ville der jo ikke findes fertilitetsbehandlinger eller folk der kæmper for at få børn. Der er ingen videnskabelige beviser på at kosttilskuddene øger chancen for at blive gravid. Og man kan ikke blive gravid med tankens kraft. 

Folk må bruge deres penge på det de vil. 

Det her Forum er ved at blive alt for træls for mig efterhånden. over and out 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.