Kosttilskud for at øge chance for graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2023

Fryd10

Anonym skriver:

Det kan jo netop skade, hvis man som jeg, fik min cyklus fuckede op og jeg ikke fik mens eller kunne teste ægløsning i 4 måneder på Vitex.. SÅ der kan være en negativ effekt. 

Og hvis man oplever at det laver rod i ens cyklus, så stopper man selvfølgelig. Men som udgangspunkt skader naturprodukter ikke. Det tør jeg godt sige med ret stor sikkerhed. 
Der findes ingen garantier og ikke to kroppe reagerer ens. Har man lyst til at prøve, så synes jeg man skal gøre det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2023

Fryd10

StortOgSmåt skriver:

Altså … det helt centrale er, at det netop ikke er et holdningsspørgsmål, men et faktuelt og “empirisk” spørgsmål. Som er afprøvet. Uden virkning. Det er ikke hokus pokus. Og man bliver desuden ikke gravid ved en placebo-effekt. Det er ganske enkelt faktuelt forkert og biologisk umuligt. 

Du kan kalde det lige hvad du vil

Placebo har aldrig slået en sygdom ned eller skabt en graviditet. Det tror jeg ikke der er nogen som ikke er klar over. Faktum er dog, at jo bedre man har det og jo mere positiv man er, jo mere optimalt spiller de forskellige parametre i kroppen, og det i sig selv kan have en gavnlig effekt på mangt og meget. 
Om det virker, er der sådan set ingen af os der kan sige. Hverken du eller jeg. 
Har man lyst til at prøve lidt ekstra, så synes jeg at man skal gøre det. Du kan være uenig, det betyder ikke særlig meget for mig

Anmeld Citér

16. januar 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg er enig med dem, som skriver at det ikke har effekt. 
Jeg har tidligere været i længerevarende fertilitetsbehandling og det lægerne der siger, kan anbefales. Men ikke hvad man påduttes rundt omkring. 
Min søn fik jeg ved ICSI. Mikro-insemination, da mine æg ellers blev fejlbefrugtede. 
Jeg gjorde forinden alt muligt med vitaminer, motion osv. for at blive gravid. -Ingen effekt overhovedet. 

Nu er jeg blevet spontant gravid i en alder af 43. Vi forsøgte ikke engang, og jeg drak meget kaffe og spiste en del søde sager. Og vi havde kun sex én gang i den cyklus. 
Jeg er 11+5. 

Det er blot mine erfaringer �� 

Anmeld Citér

16. januar 2023

AnoMor

Jeg har ingen erfaringer med det. Men min tanke er at det er fis of humbuk og blot en måde at industrien kan tjene yderligere penge på. 

hvis det var så effektivt så var der ikke så stort behov for fertilitetsbehandlinger som der er.  

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Men hvordan kan du bevise det er kosttilskuddet der er årsag til opnået graviditet? Du kunne potentielt være blevet gravid samme måned selvom du ikke havde taget det. 

Kan jeg da heller ikke påvise, hun spørger til vores erfaring, det er det jeg har oplevet ved det. Kan jo på ingen måde skade at vedkommende forsøger det ad, så kan du jo selv vælge hvad du vil.

Anmeld Citér

16. januar 2023

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Men det du foretaget her, er jo en klassisk fejlslutning og misforståelse - og også en af årsagerne til, at fertilitet er omgivet af så mange misforståelser og “mystik”. Der er i din anekdote jo ingen grund til at antage en effekt (forstået kausalt som at “pillerne har ført til graviditet” ). Det er alene grund til at forstå det som korrelation (du tog piller og blev i øvrigt gravid, men fordi to ting opstår samtidig, skyldes det ikke automatisk deres sammenhæng). 

Et karikeret eksempel: Den måned jeg blev gravid, var det også overskyet og jeg løste mange sudokuer. Men jeg forbinder jo ikke disse hændelser kausalt med hinanden - det er tale om et tilfældigt sammenfald, hvor hverken skyer eller sudokuer har hjulpet min graviditet på vej. Det har til gengæld hjulpet, at jeg i mange måneder havde sex omkring tidspunktet for ægløsning - og jo flere måneder, jo større chance for en graviditet. 

Tag nu at slappe af og del dine egne erfaringer, trådstarter spørger til vores erfaringer, så jeg vel i min ret såvel som du er i din at dele mine oplevelser.

Anmeld Citér

16. januar 2023

24 år

Profilbillede for 24 år
Anonym skriver:

Nogen der har erfaring med kosttilskud for at øge fertiliteten? 
Jeg har typisk lange cykli, og søger andre der har forsøgt med kosttilskud for at regulere cyklus ned. 
Jeg har kigget på Vitex, Femifert og Bidro men ved ikke om jeg skal prøve en ad delene eller gå all in med alle, da jeg ikke tænker det kan skade noget?

Jeg havde uregelmæssig cyklus, alt imellem 32-54 dage, jeg prøvede gelé royal og oplevede efter to måneder min cyklus var 34 dage (blev gravid i 3. Cyklus, og er stadig gravid) derudover mærkede jeg ægløsning meget mere end ellers, inden var jeg aldrig helt sikker hvornår den lagde, men jeg mærkede tydelig æl smerter da jeg startede på det (kan jo både være godt og skidt)

Anmeld Citér

16. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Tag nu at slappe af og del dine egne erfaringer, trådstarter spørger til vores erfaringer, så jeg vel i min ret såvel som du er i din at dele mine oplevelser.

Jeg er ganske afslappet. Og deler mine erfaringer - i dette tilfælde videnskabelige fremfor anekdotiske - det tænker jeg hører fint ind under det som TS efterspørger. Vildledning “med modvilje mod at forholde sig faktuelt” har ingen vel særlig glæde af …

Anmeld Citér

16. januar 2023

24 år

Profilbillede for 24 år
StortOgSmåt skriver:

Jeg er ganske afslappet. Og deler mine erfaringer - i dette tilfælde videnskabelige fremfor anekdotiske - det tænker jeg hører fint ind under det som TS efterspørger. Vildledning “med modvilje mod at forholde sig faktuelt” har ingen vel særlig glæde af …

Så lad da hende dele hendes, du har delt dine  Folk kan selv slå det “videnskabelige” op 

Anmeld Citér

16. januar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
24 år skriver:

Så lad da hende dele hendes, du har delt dine  Folk kan selv slå det “videnskabelige” op 

Synes du da ikke, at jeg gør det? Altså lader andre dele deres synspunkter? Det synes jeg faktisk, at jeg gør - men jeg nævner selvfølgelig også når synspunkterne er forfejlede. Det ville jo være ret skørt at give nogen ret, når de tager fejl.

Og vi tager jo alle sammen fejl i ny og næ - og så er det da meget godt, når nogen så korrigerer os. Hvis nu du spurgte, om det var en god idé at begynde at ryge, og en anden sagde “gør bare det, min moster røg og har ikke taget skade, men det er jo bare min mening”, så kunne jeg da også godt finde på at lige nævne, at der egentlig var mange tungtvejende tegn på, at det var en skidt idé …

Det er jo netop derfor viden og holdninger er to forskellige ting. Som ikke kan eller bør sidestilles i spørgsmål, som der findes svar på. I bund og grund har hver enkelt af os vel et ansvar for, ikke at komme til at dele misinformation mere end højst nødvendigt…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.