Overvejer skilsmisse - fundet ud af jeg er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

At føle skam fordi andre ikke kan blive gravide, og lade det være grunden til, at få er barn der kommer til, at leve i det der kaos er ikke en god grund. Du skal ud af det forhold der  og barnet skal slet ikke ind i det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker som alle andre få en abort og bliv skilt.

din mand kommer til at blive mega sur, men det forhold er ikke god for nogen af jer. Faktisk virker det til ingen af jer var ved jeres fulde fem, da i fik inden om at blive gift. For i passer ikke sammen og forstår ikke hinanden. Det kan sagtens være i var forelskede, men i har ikke fået snakket de vigtige ting igennem først.

han forstår ikke din vestlige livsstil og du kan ikke sætte dig ind i hans religiøse holdninger og hvad de betyder for hans måde at leve på. Så jeg tror ikke nogen af jer bliver lykkelige i de kompromisser i bliver nød til at lave.

og jeg tænker ikke at få et barn ind i det vil ikke gøre noget godt, så afslut det hele kom videre og se dig ikke tilbage.

Anmeld Citér

22. december 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg ville 100 % få en abort og blive skilt.

Hvis du er bange for han bliver sur, kan du jo bare sige du har mistet det. Du behøver jo ikke fortælle at du selv har valgt det.

Anmeld Citér

22. december 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Je har sjældent en mening om hvorvidt andre skal vælge abort/beholde. Men alt hvad du skriver her, lyder giftigt. Det er ikke kun et barn du får -faren følger med i købet. Kan du forestille dig at i kan samarbejde overhovedet? Hvis jeg var i din situation, ville jeg opsøge abort. Og så vil jeg fortælle ham at du er ked af det, men du har aborteret (de fleste bliver kede af det for en periode selvom det er selvvalgt) jeg ville ikke sige du aktivt havde opsøgt en abort, men heller ikke lyve og bruge ordet spontan abort. Det sker jo alligevel relativt hyppigt at kvinder aborterer, og så vil han nok konkludere at det skete af sig selv. Og jeg vil simpelthen bruge den formulering af bekymring for at han ser sig sur på dig hvis du -i hans øjne- "dræber" jeres baby. Hvis du allerede nu er bange for børnebortførelse, tænker jeg at han måske også kan være farlig over for dig. Og så få den skilsmisse du har tænkt på. Ud og væk! Pas på dig selv og find en som du rent faktisk vil kunne leve sammen med

Anmeld Citér

22. december 2022

KoFy

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg er gift med en tyrkisk mand, som bor i Tyrkiet pga job. Dvs. han kan ikke liiiige komme til Danmark da han først skal søge visum osv.

Anyway.. Jeg har overvejet skilsmisse i et par måneder nu, da vores ægteskab ikke fungerer. Jeg flyttede til Tyskland for at vi kunne få familiesammenføring med ham. Da han kom til Tyskland fik han dog et kultur chok så det sagde spar to, og allerede på 2. Dagen sagde han, at hvorfor skulle han tage en mindre godt betalt job når han kunne arbejde i Tyrkiet for en god løn som sømand. Jeg forklarede ham igen og igen processen med hans visum og hvorfor vi var nødt til at bo i Tyskland for en stund. Jeg fandt lejlighed, flyttede alting osv for at vi kunne gøre det.
han havde rigtig svært ved at tilpasse sig. Når mine venner, familie eller forældres venner invitere os på mad, ville han ofte ikke spise noget, selvom der også var andet en svin. på restaurant i Tyskland ville han næsten ikke bestille noget og opførte sig som et forkælet barn, fordi han ikke vidste hvordan maden var tilberedt (haram). Jeg forklarede ham, at han var nødt til at lære at være tilfreds med at bare undgå svinekød, det gjorde masser af muslimer nu og før han kom til Europa. 
Han interesserede sig ikke for min familie, venner eller i mit liv, og ikke en gang ville han med ud og gå tur i den by jeg kommer fra. Mine forældre var meget overraskede, fordi det ikke er sådan han plejer at være. 

det endte med at han rejste tilbage til Tyrkiet for at arbejde som sømand på skib, hvor han er nu. Jeg må indrømme jeg blev lettet da han tog afsted. 

Jeg har dog lige fundet ud af, at jeg er gravid. Det ved jeg ikke lige hvordan jeg var det med, fordi jeg overvejer skilsmisse. Derfor har jeg nogle spørgsmål

Barnet bliver født i Danmark, og kommer til at bo hos mig. Planen var, at han så skulle komme herop som turist omkring fødselstidspunktet og derefter blive 1-2 måneder. Dog er vi ikke på god fod med hinanden, så lige nu er jeg i tvivl, om han er tilstede ved fødslen.

Nu har han så meldt ud, at han gerne vil bo i Tyrkiet og at han vil have mig og barnet med derned. Det er jeg ikke interesseret i, og vi har altid aftalt at vi skulle bo her. Det har åbenbart ændret sig for ham, nu hvor jeg er gravid. Jeg har meldt ud til ham, at jeg ikke er interesseret i at bo i Tyrkiet, men han vil ikke høre det. 

1: Når han ikke er borger i hverken Danmark eller EU, får vi så stadig fælles forældremyndighed? Han kan jo ikke skrive under på noget fx med nemid/mitid. Hvordan kan han praktisk talt benytte sin forældremyndighed?

2: Har han ret til at tage barnet med tilbage til Tyrkiet? Her tænker jeg worst case scenario - barnebortførelse.

3: Han skal jo have visum for at komme herop, og her er jeg nødt til at invitere ham, som det ser ud nu. Vi er pt. ikke på god fod med hinanden - SKAL jeg invitere ham herop? Jeg har en fornemmelse af, at det skal jeg, hvis han har krav på samvær med barnet? Men jeg vil jo ikke betale for hans ophold osv, den dag vi bliver skilt (som er et af kravene for hans visum 350kr/dag)? Det har jeg som studerende heller ikke råd til. 

3.1. Hvis vi bliver skilt, kan jeg risikere at han får lov at tage barnet med til Tyrkiet?

3.2. Hvis vi bliver skilt, skal jeg så stadig invitere ham på besøg? Barnet kan jo ikke invitere ham/sørge for hans ophold økonomisk. Jeg er nok ikke særlig interesseret i at have ham på besøg

Han arbejder fuldtid - dog er han sømand, afsted 6 måneder ad gangen, så han ville ikke kunne tage barnet med på skibet.

Alt dette får mig til at overveje abort, fordi jeg er bange for, at skulle kæmpe imod ham juridisk hvis barnet kommer til verden. Jeg er i uge 9+3, og hælder mest til at beholde barnet, men synes også samtidig det er uoverskueligt at skulle kæmpe mod ham de næste 18 år. Jeg overvejer kraftigt 6 måneders separation og derefter skilsmisse. Jeg skal snakke med en jurist, men først 2.1.

jeg er studerende, har dog allerede en videregående uddannelse, medlem af a-kasse og alt det der. I alt det her synes jeg det er svært at se mig selv som enlig mor. Det der skulle have været så godt og fungere, er endt helt galt. Jeg føler mig frustreret og skuffet.

Min mand er dog meget glad for jeg er gravid og snakker meget om det. Jeg føler næsten jeg burde skamme mig over at jeg overvejer abort. Både fordi jeg formentlig nok skal klare mig, men også fordi der er S Å mange der kæmper med at blive gravide, og så bliver jeg gravid i de få uger han besøgte mig.derudover er det jo heller ikke barnets skyld, at vi voksne ikke kan finde ud af det sammen. 

Mange julehilsner  

Det lyder godt nok som en svær situation. Jeg håber, du finder en god løsning for dig og barnet.

Jeg kan ikke hjælpe med de tekniske spørgsmål, men jeg har tre kommentarer:

1) Selvom det kan være hårdt evt. at skulle gå rettens vej, så håber jeg også, du ved, det ikke kan være en grund til at tage barnets liv i en abort.

2) Selvfølgelig skal du ikke invitere ham herop, hvis ikke du har lyst. Er han berettiget til at være tilstede ved fødslen, så er det jo bare at følge reglerne for hans vedkommende.

3) Det lyder virkelig som om, du undgår en kæmpe fejl ved at blive skilt. Han lyder ubehagelig, nedladende og barnlig. Kunne også forestille mig, at det muslimske kunne føre til, at han ville være ekstremt kontrollerende.

Held og lykke!

Anmeld Citér

22. december 2022

Anonym

Jeg havde valgt en abort for barnets skyld, jeg kan desværre heller ikke svare sig på alle dine spørgsmål. Men et kæmpe kram skal du have, øv for en situation at stå i! 

Anmeld Citér

22. december 2022

Kir

Puh, sikke en redelighed jeg er generelt også forsigtig med at fortælle folk om de skal gå en abort eller ej, da jeg synes det er en så personlig beslutning at den skal man tage selv. Men jeg kan sige, at hvis det var mig der stod i din situation, så ville jeg gå en abort og blive skilt. Tror det bliver kaotisk og benhårdt hvis du får barnet.

Lad være med at tænke på hvad andre vil synes, det er udelukkende din mening der betyder noget. Det er dig der kommer til at skulle håndtere alle udfordringerne.

Og så vil jeg lige tilføje at man altså ikke slår et barn ihjel ved at få en abort. 

Anmeld Citér

23. december 2022

Baby.mamma

Der er flere ting i det. 

1) Det lyder ikke særlig stabilt

2) Far har lige så meget ret til at se sit barn, som du. Du lyder ret egoistisk?

3) Snak med en jurist allerede nu, der er massere af jurister derude, og mange svarer gerne på spørgsmål privat- fordi, de kan.

4) Overvej abort, hav din mand med på sidelinjen, han har lige så meget, at skulle have sagt, og fortjener at være med på vejen til jeres beslutning.

Held og lykke

Anmeld Citér

23. december 2022

KoFy

Anonym skriver:

Jeg havde valgt en abort for barnets skyld, jeg kan desværre heller ikke svare sig på alle dine spørgsmål. Men et kæmpe kram skal du have, øv for en situation at stå i! 

Hvordan kan det være for barnets skyld, at det får taget dets liv?

At vokse op med en enlig mor er jo ikke verdens ende, og det barn vil stadig have det bedre end børn i mange andre lande.

Abort er udelukkende for morens/farens skyld.

Anmeld Citér

23. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
KoFy skriver:

Hvordan kan det være for barnets skyld, at det får taget dets liv?

At vokse op med en enlig mor er jo ikke verdens ende, og det barn vil stadig have det bedre end børn i mange andre lande.

Abort er udelukkende for morens/farens skyld.

Et børneliv i frygt, er ikke i barnets tarv. Og hold nu op med at præge ts til at tænke at en lille klump delte celler har følelser. 

i DK har vi fri abort indtil uge 12. Og det er 100% op til den gravide om hun ønsker at benytte sig af det. Ingen skal forsøge at overbevise nogen om noget i sådanne sager. Det er et 100% personligt valg. Hvis man føler det er etisk forkert, så lader man jo bare være. Nemt ikke? Men lad være at prædike for en kvinde i krise. Det er det sidste hun har brug for. 

og ja, en abort bliver taget på grundlag af forældrenes tanker og følelser - fuldstændig  ligesom et tilvalg af et barn. De er de eneste til at træffe beslutningen og vurdere om det liv de kan tilbyde et barn, er godt nok. Det handler ikke om udfordringen i at være enlig her, det handler om et liv i frygt for fx bortførelse.. det er altså en meget seriøs risiko, som intet barn bør udsættes for. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.