Hvor mange skal jeg lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.421 visninger
26 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. december 2022

Anonym trådstarter

Min søns skole har julefrokost i morgen. Og vi skal alle har mad med til 4 personer. Der kommer ca 80 børn. 
jeg laver pølsehorn med både kylling og svine pølser. 

men hvor mange skal jeg mon lave? Tænker selv 40 i alt. Det er til mere end 4 personer. Men jo langt fra nok til 80 børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Min søns skole har julefrokost i morgen. Og vi skal alle har mad med til 4 personer. Der kommer ca 80 børn. 
jeg laver pølsehorn med både kylling og svine pølser. 

men hvor mange skal jeg mon lave? Tænker selv 40 i alt. Det er til mere end 4 personer. Men jo langt fra nok til 80 børn. 

Du skal tage med til 4 personer ikke 20-40 personer?
Prøv at tænke på hvis alle tænker sådan - hvor stort et madbjerg bliver der så. Jeg taler af erfaring… der er altid alt alt for mange rester.

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Du skal tage med til 4 personer ikke 20-40 personer?
Prøv at tænke på hvis alle tænker sådan - hvor stort et madbjerg bliver der så. Jeg taler af erfaring… der er altid alt alt for mange rester.

Det gav mig ikk rigtig noget svar 

Anmeld Citér

19. december 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

12-15 stk pølsehorn

Anmeld Citér

19. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

1 bageplade fuld.  

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

12-15 stk pølsehorn

Tak for svar. Det kunne jeg bruge til noget  

Anmeld Citér

19. december 2022

TLO

Lidt svært at give antal på, for det afhænger jo af størrelsen..selv bruger jeg cocktailpølser, når det er til sønnikes madpakke, og brunchpølser, når det er til at tage med på tur i weekender og ferier.

Med 40 har du i hvert fald nok og igså til den gode side ��

Tænk på, at du skal have med som hvis I skulle spise det hjemme som aftensmad- f.eks 3 til dig, 4 til din mand, og 2 pr barn.

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

1 bageplade fuld.  

Tak ror svar. Det kunne jeg bruge.

Anmeld Citér

19. december 2022

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Lidt svært at give antal på, for det afhænger jo af størrelsen..selv bruger jeg cocktailpølser, når det er til sønnikes madpakke, og brunchpølser, når det er til at tage med på tur i weekender og ferier.

Med 40 har du i hvert fald nok og igså til den gode side ��

Tænk på, at du skal have med som hvis I skulle spise det hjemme som aftensmad- f.eks 3 til dig, 4 til din mand, og 2 pr barn.

De er på størrelse med dem man køber i netto mintrene (de små af dem). 
synes bare det er så svært at bedømme hvor mange det skulle være med 80 børn. For synes at 40 virker som ingenting når der ikk er til alle. 
så synes jo at 20 er alt for lidt. Men kan også godt se pointen i det du siger for der er jo meget andet mad også. Ved bare ikk hvad andre tager med udover frikadeller og pastasalat. 

jeg laver 40. Vil hellere at der er for meget end for lidt  

Anmeld Citér

19. december 2022

Soonmom

Hvor meget spiser I?��

Det er jo det du skal bedømme ud fra, umuligt for os at svarer på, når vi ikke aner hvor store pølsehorn vi snakker, men umiddelbart 8-10 stk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.