Er jeg en dårlig mor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2009

mullesmith2

norby skriver:

Nu er de desværre ikke så store igen, eller jo min ældste er 4 år og 4 måneder.. Min yngste er lidt over 2 år og forstår langt fra at jeg ikke må løfte og bære rundt på hende, og hun blir så ulykkelig og hvad gør jeg så, jamen jeg løfter på hende for at trøste hende..

Det er det jeg mener med at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, for blir det ved så blir jeg indlagt til det de kalder aflastning, fordi jeg kan sætte det hele igang hvis jeg ikke holder mig i ro. Og blir jeg først plantet i en seng på et sygehus, så ser jeg dem jo slet ikke..

Jeg syns det er så svært, jeg får at vide jeg skal tænke på den lille i maven så hun ikke kommer fortidligt, og mine 2 andre forstår ikke at mor ikke kan fare rundt og lege som de gerne så jeg kunne..

Syns det er rigtig svært og være mig lige nu.. piv piv.

Jeg syntes bare du skal tage det helt roligt, det er kun en kort periode du er gravid og det kommer ikke til at gå ud over nogen andet end din egen samvittighed, hvilket også er unødvendigt ;-) Du skal bare acceptere det hele som det er lige nu og du skal tage det roligt og sørge for at få et barn der er rask og sundt og født til tiden og så skal dine 2 piger nok klare sig ;-) Dont worry be happy ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

lunde

det eneste jeg ikke kan forstå er :

hvorfor du ikk har alle dine børn hos dig!!!!!  

du har ligesom selv valgt at få dem..

børn i den alder har brug for jeres moar..

Anmeld

1. november 2009

qp

lunde skriver:

Jeg ville haft formuleret det mindre anklagende... men jeg forstår heller ikke hvorfor børnene ikke er hos trådstarter noget mere.

En ting er, at man har bækkenløsning og ikke må blive belastet - men så har man vel en kæreste der kan træde til mht de mere praktiske ting eller hvordan det nu end engang hænger sammen?

Anmeld

1. november 2009

wamse

lunde skriver:

Børn i den alder har også brug for deres far!

Synes det er total lavt at give hende  sådan en respons, når hun ikke spørger om vores meninger omkring det at de bor hos deres far. Der kan være masser af gode grunde til de bor der, hvilket er ligegyldigt, da de som forældre har truffet et valg omkring dette.

Anmeld

1. november 2009

Honningblomst

wamse skriver:

Børn i den alder har også brug for deres far!

Synes det er total lavt at give hende  sådan en respons, når hun ikke spørger om vores meninger omkring det at de bor hos deres far. Der kan være masser af gode grunde til de bor der, hvilket er ligegyldigt, da de som forældre har truffet et valg omkring dette.

Enig...og jeg tænker lidt om man ville stille samme spørgsmål hvis det var en far der skrev at børnene boede hos deres mor. Kan ikke forstå hvorfor det som udgangspunkt skal være moderen har børnene boende fast...hmm...

Knus Eva.

Anmeld

1. november 2009

wamse

Eva skriver:

Enig...og jeg tænker lidt om man ville stille samme spørgsmål hvis det var en far der skrev at børnene boede hos deres mor. Kan ikke forstå hvorfor det som udgangspunkt skal være moderen har børnene boende fast...hmm...

Knus Eva.

nej nemlig. Min ældste har boet ved deres far, fra han var 6, fordi vi som forældre vurderede at det var det bedste for ham, og ikke for mit ego som mor, for skulle jeg have fulgt mine egne behov, så boede han da klart hos mig, men valgte at vurdere ud fra hvad mit barn havde brug for.

Anmeld

1. november 2009

wamse

mullesmith2 skriver:

Jeg syntes bare du skal tage det helt roligt, det er kun en kort periode du er gravid og det kommer ikke til at gå ud over nogen andet end din egen samvittighed, hvilket også er unødvendigt ;-) Du skal bare acceptere det hele som det er lige nu og du skal tage det roligt og sørge for at få et barn der er rask og sundt og født til tiden og så skal dine 2 piger nok klare sig ;-) Dont worry be happy ;-)

Synes det er et godt forslag, for tingene er som det er nu, og så vil der være bedre muligheder for dejligt samvær igen når fødslen er overstået

Anmeld

1. november 2009

Honningblomst

wamse skriver:

nej nemlig. Min ældste har boet ved deres far, fra han var 6, fordi vi som forældre vurderede at det var det bedste for ham, og ikke for mit ego som mor, for skulle jeg have fulgt mine egne behov, så boede han da klart hos mig, men valgte at vurdere ud fra hvad mit barn havde brug for.

Lige præcis....synes det er synd for både mødre og fædre hvis der dømmes fordi en mor ikke har sine børn boende.

Hvis min x havde haft et arbejde hvor det var muligt at have børnene boende, så skal jeg da ikke udelukke det var tilfældet og måske der kommer en dag hvor de to små ønsker at bo hos ham og så kan de da det...han er præcis lige så god en forælder som jeg er....

Knus Eva...

Anmeld

1. november 2009

JustAnotherName

Det er vel i og for sig sagen irellevant HVORFOR trådstarter ikke har sine piger hos sig hele tiden ??

Jeg mener bestemt også at børn har brug for at være sammen med sine forældre - BÅDE sin far og sin mor.

Men som tingene bliver sagt hér, synes jeg det bliver lidt som et angreb.
Og det er der sgu ingen grund til !!
Trådstarter er jo ligesom "nede i forvejen", i dét som hun skriver i sit indlæg.
Så hvad med at formulere sig pænt, selvom man ikke er enig - eller også bare vælge at gå videre uden at kommentere på det, hvis det kun er noget spydigt man kan bidrage med ?!

.....bare lige mit syn på det.

Anmeld

1. november 2009

Mist

qp skriver:

Jeg ville haft formuleret det mindre anklagende... men jeg forstår heller ikke hvorfor børnene ikke er hos trådstarter noget mere.

En ting er, at man har bækkenløsning og ikke må blive belastet - men så har man vel en kæreste der kan træde til mht de mere praktiske ting eller hvordan det nu end engang hænger sammen?

Det hænger sammen sådan at Emma min datter på 2 år, kun kan bruge sin mor når jeg er i nærheden, dvs. min kæreste er ikke god nok og hendes far er slet ikke god nok, der mor mor mor mor mor og lidt mere moar..

Hun har altid været mor glad, hvilke os er dejligt. Men trods jeg har prøvet og gøre som sygehuset har bedt mig om ikke været alene med dem tage det med ro, ikke bære rundt på dem (hvilke er umuligt når de er hos mig) har nu gjort at jeg er meget tæt på min fødsel som først skal være om 8 uger.

En livmoderhals der er forkortet til det halve af hvad den burde være og en livmodermund som så småt er begyndt og åbne sig en lille bitte smule,

Og ja HVORFOR er pigerne fast hos deres far. Det er de fordi min kommune jeg boede i IKKE ville hjælpe mig med en bolig, og kunne ikke finde en bolig der var stor nok til 3 mennesker. Jeg ville ikke skille mine piger ad og deres far ville ikke slippe vores ældste datter, da det er fars pige, Ikke dermed sagt den yngste ikke os er fars pige men igen det er kun mor der dur.

Og jeg ville på INGEN måde skille de to piger ad, og havde jeg bare taget dem ville ha ha gået rettens vej og da jeg igen ikke kunne skaffe en bolig stor nok til 3 mennesker så ville han sikkert ha vundet det hele og jeg havde stået tilbage uden noget, det ville jeg ikke, så derfor tog jeg den beslutning og lade mine piger blive deres far i vante omgivelse børnehave og vuggestue med mere.

Men det der i bund og grund gør mig ked af det er at sygehuset beordre mig senge liggende og når man er senge liggende er det ikke fordi man ligefrem har den store tid til at have 2 børn løbende rundt og hiver i en,

Jeg ved godt det kun er en periode og at den er ved at være slut nu, men det gør stadig ondt og mit hjerte "bløder" da jeg jo savner dem omkring mig..

Selvom der kommer gode råd osv. så er det stadig ikke let syns jeg. For ville jo ønske jeg havde dem her så meget jeg havde inden jeg blev gravid. men ak. det må jo bare vente, selvom det er hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.