norby skriver:
Nu er de desværre ikke så store igen, eller jo min ældste er 4 år og 4 måneder.. Min yngste er lidt over 2 år og forstår langt fra at jeg ikke må løfte og bære rundt på hende, og hun blir så ulykkelig og hvad gør jeg så, jamen jeg løfter på hende for at trøste hende..
Det er det jeg mener med at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre, for blir det ved så blir jeg indlagt til det de kalder aflastning, fordi jeg kan sætte det hele igang hvis jeg ikke holder mig i ro. Og blir jeg først plantet i en seng på et sygehus, så ser jeg dem jo slet ikke..
Jeg syns det er så svært, jeg får at vide jeg skal tænke på den lille i maven så hun ikke kommer fortidligt, og mine 2 andre forstår ikke at mor ikke kan fare rundt og lege som de gerne så jeg kunne..
Syns det er rigtig svært og være mig lige nu.. piv piv.
Jeg synes det var rigtig fine forslag "nutche" kom med...
Lige nu er du også midt i det, midt i de "dystre tanker" og det dårlige øv-humør, og så kommer man nemt til at se begrænsninger fremfor muligheder, og få ondt af de store, sig selv og alle mulige andre ting som lige måtte gå een imod.
Og det er okay at have det sådan.
Og jeg forstår såmænd også godt din frustration, og synes den er begrundet.
Men se nu muligheder i stedet for begrænsninger og "øv-øv"....
Du kan sagtens have dine større børn oppe hos dig, men de må affinde sig med at du ikke slæber rundt på dem (hvilket de også efterhånden er store nok til), men at I i stedet sidder ned og de kan sidde på dit skød ...overkrævs måske, med front mod dig. Selvom maven er stor, så kan det godt lade sig gøre, og så sidder i ansigt til ansigt og kan kramme og snakke sådan 
Mange af "nutche"s forslag var gode ideer til stille aktiviteter eller måder at kompencere for, at du ikke kan være der HELT så meget for dem lige nu, som ellers...
Og selvom det er svært, så er jeg sikker på at lyset skinner lidt mere imorgen, og du nok skal klare dig igennem de sidste uger af din graviditet.
Det er helt normalt at føle dårlig samvittighed ind imellem.
Min "store" pige var også kun 11 måneder da jeg blev gravid igen. Og i slutningen af graviditeten havde jeg også bækkenløsning, og følte mig meget begrænset af smerterne. Min mand arbejder i døgnvagter, så der var mange dage, hvor jeg bare MÅTTE gøre tingene .....men så måtte jeg jo finde nye måder, hvor jeg mest muligt kunne forsøge at skåne mig selv.
Du er nødt til at tænke på alle ....alle tre børn OG DIG SELV!