Er det pigens forældre, der skal købe barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2009

Diana...

Den har jeg aldrig hørt om før men jeg kender flere der har fået den af sine forældre. 

Her købte vi den selv synes det er rigtig mange penge de ville skulle give og det ville jeg ikke bryde mig om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har aldrig hørt om den tradition.

Vi fik et tilskud af min svigermor som vi så valgte, at bruge til barnevognen, men kunne også godt have brugt det på andet

Anmeld

1. november 2009

lulle1985

den tradition har jeg sørme heller ikke hørt om

jeg er nok bare så heldig at efter jeg er kommet til min familie og fortalt jeg er gravid har de ligesom stået i kø for at give os noget

min mormor har 9 oldebørn i forvejen og ved alle mine kusiner og fætre har min mormor altid givet en ny seng til den første, så da hun ikke vil gøre forskel er det også sådan ved os...da min mor har en brugt odder i kælderen efter min bror var det meget nærtliggende at det skulle være den nye barnevogn, men eftersom det er min mors første barnebarn ombestemte hun sig og insistede i at give en ny barnevogn.

men det med at det ER pigen forældre der giver er jeg bange for at din svigermor prøver og bilde dig en and ind måske var det sådan i gamle dage?

Anmeld

1. november 2009

Lillefe

Svenne skriver:

Hej piger.
Min svigermor mener, det er en "tradition" at det er pigens forældre, der "skal" købe barnevognen til det kommende barnebarn.
Nu er det ikke fordi vi overhovedet forventer, at nogen skal forære os en barnevogn. Vi kan sagtens klare at købe en selv - og har allerede bestemt, hvad det skal være for en.
Men samtalen kom sig af, at hun havde sagt til min kærstes søster, at når hun får et barn engang ville de forære hende en barnevogn...
Er det en tradition, I kender?

Nej jeg har aldrig hørt om det før! dog fik jeg af mine forældre men det var mere af nød.. min mor fortalte mig også at min oldemor havde købt en rød barnevogn da jeg blev født til dem. Men ellers ikke hørt om den slags før..

Anmeld

1. november 2009

Hjaltesmor

Da vi var rundt i butikker og kigge på barnevogne, fik jeg hele tiden stukket bruchurer i hånden, "som jeg kunne vise mine svigerforældre".

Vi har nu selv købt vores, men det, at de i butikkerne hele tiden antog, at det var MINE svigerforældre, der skulle købe den, kunne da godt tyde på, at de er vant til, at det er mandens forældre, der køber barnevognen.

Jeg har ikke selv hørt om det, men det er min erfaring, fra da jeg jagtede barnevogn.

Anmeld

1. november 2009

RumlesMor

ALDRIG hørt om det...

Vi fik vores barnevogn af min kærestes far og kone, en vugge af kærestens mor og sted-far og en tremmeseng af mine forældre.

Så de fordelte sig og der er aldrig blevet spurgt eller kommenteret hvor meget de forskellige har givet. Vi har bare været super-taknemlige for alt vi har fået - og ellers havde vi selvfølgelig også købt det selv.

Anmeld

2. november 2009

Svenne

Tusind tak for alle svarede, piger. Så fik jeg ligesom bekræftet, at min svigermor prøver at bilde os noget ind.
Jeg synes det er hundrede procent i orden, at vi selv skal købe barnevognen - det har vi da også hele tiden regnet med, det er jo vores barn - men jeg synes ikke, det er fair, at hun prøver at "tørre den af" på mine forældre. Og få det til at lyde som om mine forældre gør noget forkert, hvis de ikke gør sådan og sådan....

Anmeld

2. november 2009

sarahb

Den tradition har vi i vores familie...

Anmeld

2. november 2009

CAndersen

Det med at det er kvindens forældre der køber barnevognen er fra gammel tid, men bliver også brugt en del i dag, hvis kvindens forældrene vel og mærket kan.

Vi fik også vores af mine forældre, men det var absulut ikke noget vi forventede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.