Er det pigens forældre, der skal købe barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.830 visninger
29 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

Svenne

Hej piger.
Min svigermor mener, det er en "tradition" at det er pigens forældre, der "skal" købe barnevognen til det kommende barnebarn.
Nu er det ikke fordi vi overhovedet forventer, at nogen skal forære os en barnevogn. Vi kan sagtens klare at købe en selv - og har allerede bestemt, hvad det skal være for en.
Men samtalen kom sig af, at hun havde sagt til min kærstes søster, at når hun får et barn engang ville de forære hende en barnevogn...
Er det en tradition, I kender?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Rikkemor89

Det med at man får en barnevogn af ens forældre, om det er mandens eller kvindes forældre det er nu ligemeget, men det er nok oss bare fordi bedsteforældrene har lyst til det, fordi det enten er det første barnebarn, eller så er det fordi man noget i den familie har sagt man gerne vil. Vi har selv købt vores barnevogn (:

Anmeld

31. oktober 2009

lsvendsen

Hmmmm, den tradition har jeg ikke hørt om.. Vi bruger den ikke i vores famile og jeg har heller ikke hørt om andre der gør...

Anmeld

31. oktober 2009

Svenne

lsvendsen skriver:

Hmmmm, den tradition har jeg ikke hørt om.. Vi bruger den ikke i vores famile og jeg har heller ikke hørt om andre der gør...

Nej, vel. Jeg kunne heller ikke lade være med at grine lidt. Så forsøgte hun lige at få den "tørret af" på mine forældre. Og få det til at lyde som om, det var "fedtet" af dem, hvis de ikke ville købe en til os. Uha, jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå, når alle gerne vil blande sig i alt vedrørende den lille ny. Jeg ved godt, det kun er fordi, de også glæder sig..

Anmeld

31. oktober 2009

maria_wlt

Det lyder mere som en USA ting.....som..."far betaler for mit bryllup"... Men det er da pudsigt at det lige kommer fra din svigermor...

MEN MEN MEN... den er ikke brugt i DK

Anmeld

31. oktober 2009

Misjelle

Jeg har hørt det før ... men ikke at det er specifikt pigens forældre. Vi købte selv vores, men ved at min svigerinde får deres af hendes mands forældre. Men tror nu ikke der er nogle regler. Oplevede dog et par gange mens jeg var gravid at veninde spurgte om vi fik barnevognen af bedsteforældrene.

Anmeld

31. oktober 2009

Svenne

MisjelleMoar skriver:

Jeg har hørt det før ... men ikke at det er specifikt pigens forældre. Vi købte selv vores, men ved at min svigerinde får deres af hendes mands forældre. Men tror nu ikke der er nogle regler. Oplevede dog et par gange mens jeg var gravid at veninde spurgte om vi fik barnevognen af bedsteforældrene.

Jamen jeg har også hørt det mange gange før, at forældre får foræret barnevognen af de kommende bedsteforældre - men bare ikke, at det skal være PIGENS forældre..

Anmeld

31. oktober 2009

klmf

Mine forældre har også givet os barnevognen - jeg kender mange, hvor enten mormor/morfar eller farmor/farfar har givet barnevognen, men tror ligeså meget det er et spørgsmål om, at de synes det er rigtig dejligt at de kan hjælpe lidt med den økonomiske side af sagen

Anmeld

31. oktober 2009

Svenne

lotchen skriver:

Mine forældre har også givet os barnevognen - jeg kender mange, hvor enten mormor/morfar eller farmor/farfar har givet barnevognen, men tror ligeså meget det er et spørgsmål om, at de synes det er rigtig dejligt at de kan hjælpe lidt med den økonomiske side af sagen

Ja, det tror jeg helt sikkert også! Og det er da også dejligt og rigtig sødt af dem..

Anmeld

31. oktober 2009

Halbschön

Svenne skriver:

Hej piger.
Min svigermor mener, det er en "tradition" at det er pigens forældre, der "skal" købe barnevognen til det kommende barnebarn.
Nu er det ikke fordi vi overhovedet forventer, at nogen skal forære os en barnevogn. Vi kan sagtens klare at købe en selv - og har allerede bestemt, hvad det skal være for en.
Men samtalen kom sig af, at hun havde sagt til min kærstes søster, at når hun får et barn engang ville de forære hende en barnevogn...
Er det en tradition, I kender?

Har heller ikke hørt om den..

men da jeg fortalte min mor at jeg ventede mig sagde hun med det samme at hun ville købe barnevognen - og det samme gjorde min kærestes mor.. Så der havde vi ikke så meget at skulle ha sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.