Hyggesexisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2022

Anonym trådstarter

Cerenia skriver:

Haha, kæft det er plat. Det påvirker mig dog ikke, antaget at alle er med på joken og ingen har det dårligt med det fordi så er det tydeligvis ikke ok. 

jeg ville nok selv grine lidt og synes det var fjollet men værre er det ikke (for mig, jeg anerkender andre ikke har den samme mening)

min humor er dog også virkelig sort og der skal virkelig meget til før jeg kan blive ophidset over sådan noget. 

men tag den op hvis du føler for det, som du kan læse i tråden her ville mange have det som dig. 

Det har da ikke noget med sort humor at gøre. Jeg har selv en svaghed for sort humor, men også dér skal man være forsigtig, da det ikke er alle, som synes, det er sjovt at gøre grin med død og tragiske emner. 
Jeg er faktisk slet ikke “snerpet” og kan sagtens joke om seksuelle emner og være grov i kæften, men der er kæmpe forskel på en bramfri tone til julefrokosten og på at hænge enkeltpersoner op som sexobjekter. Jeg ville nu heller aldrig, heller ikke til julefrokosten, gå direkte til en mandlig kollega eller tre og udråbe dem som sexede, hotte og stanglækre. Ligesom jeg ville krumme tæer, hvis en kollega ud af det blå sagde sådan til mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2022

Baby.mamma

Det skal bare stoppes....

Anmeld Citér

5. december 2022

Hanspige

Panther skriver:

Altså som i at jeg er kommet tilbage til din post, fordi jeg synes det er så uprofessionelt og kikset! En ting er, at andre mennesker ikke har lyst til at blive objektificeret/seksualiseret på deres arbejdsplads (særligt når man arbejder med børn og unge mennesker, som kan vade ind og se fysiklærer Finn som pin-up - wtf!?).
Men noget andet er at det taler lige ind i min fordom om +40-årige kvinder fra forstaden, der intet fedt har i deres liv, og derfor bare synes, de er så “frække” og sjove, at de dog kan finde på at være så craaaazy vilde.. urgh. (Disclaimer: #notall40yearolds)

Samme kvinder der en gang årligt flirter lidt for meget og upassende med en ung tjener/lærervikar/indsæt selv (som ikke har bedt om det) til julefrokosten, fordi de aldrig føler sig set eller attråværdige i deres kedelige monotone liv.

Dit indlæg fik mig til at grine, for ja man kender bare typen. Uha hvor var vi vilde i lørdags, det var SÅ CRAZY! og her kommer så jordens kedeligste historie, som der bliver skreget af grin over i 40 minutter

Udover det helt enig. Det er plat, dumt og uacceptabel opførsel. 

Anmeld Citér

5. december 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

På min arbejdsplads, en skole, har en håndfuld kvindelige kolleger julepyntet personalerummet. Blandt andet med fotokopier af muskuløse, sexede mandekroppe, som de så har klistret fotos af vores mandlige kollegers ansigter på. Desuden har de skrevet tekst som “You’re so sexy” og lignende. 
Jeg synes, det er plat og umodent, og jeg er flov ved tanken om, at elever eller forældre med et ærinde på lærerværelset skal se det. Jeg ved, at jeg vil blive opfattet som lyseslukker og ulideligt politisk korrekt af nogle, hvis jeg siger min mening. Men jeg ved bare også, at flere ville sige fra, hvis det var omvendt, og det var mændene, der havde hængt tilsvarende op af os, de kvindelige ansatte, med bikini, store bryster og så videre. 

Kan jeg gå til ledelsen eller TR og sige, at jeg synes, det er upassende og bør fjernes? Eller skal jeg lade det være op til mændene selv? Jeg tror ikke, de allesammen synes, det er fedt og sjovt, men ligesom jeg har de nok heller ikke lyst til at blive vendt øjne af ved at protestere. 

Hvad ville I gøre? 

Det er upassende!

ville være den kedelige og sige noget

Anmeld Citér

6. december 2022

Tinstin

Jeg ville prøve at lægge en føler ud hos nogle af mine andre kollegaer for at se, om de også synes, det var plat og små-krænkende. Så skulle man måske ikke stå alene med kritikken.
Herefter ville jeg gå til lederen og brokke mig - og så må han sgu tage ansvar herfra!

For prøv at tænk på, hvis det samme fandt sted i et klasselokale. Hvis alle drengene havde klippet babes ud og sat pigernes ansigter på. Det er lige præcis det samme - bortset fra at frontallapperne  er færdigudviklede hos dine voksne kollegaer og de burde vide bedre.

Jeg synes bestemt heller ikke, at det er i orden - mænd er jo i undertal på skoler og så er det da ikke særlig sjovt at blive udstillet som sexobjekt af sine kvindelige kollegaer - nok nærmere rigtig pinligt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.