Hyggesexisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Helt ærligt så er det så plat, umodent og respektløst som overhovedet muligt..

Kvinder vil gerne respekteres og behandles som ligeværdige i samfundet, og vil ikke ses som sexobjekter.. Så skulle de/vi måske gøre det samme med mænd.. Og det er squ ikke i orden, at man, i ligestillingens navn, behandler mænd som et stykke kød, når man ikke selv vil behandles som et stykke kød.. 

Hvis kvinder var blevet sat på en models letpåklædte krop, så havde de måske sagsøgt de mænd, der havde gjort det, og mændene havde måske også mistet deres job.. Hvad er forskellen med kvinderne så?

Derudover er det da mega nedgørende at mændene åbenbart ikke er gode nok sådan som de ser ud.. Havde man nu spurgt om de ville posere som de var, så var det noget andet.. Men at deres kroppe bliver gjort bedre, viser jo, at de skal skamme sig over deres kroppe.. Og det er heller ikke i orden 

Og så er det bare kun noget 12 årige gør ..

Hvis jeg var dig, TS, så ville jeg tage dem ned og rive dem i stykker og smide dem ud eller noget lignende ligeså snart jeg var alene derinde næste gang.. Og hvis jeg ikke var så konfliktsky, så ville jeg gøre det imens alle var derinde inde 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Hvis jeg kommer ind i en 8. klasse og ser, at nogle af eleverne har hængt tilsvarende billeder op af deres klassekammerater, synes du så, jeg skal trække på skuldrene af det og lade dem hænge? Vil alle dem i klassen, hvis billeder er blevet brugt sådan, have det helt fint med det, tror du? 
Hvis ikke, du synes dét er ok - og det håber jeg ikke, du gør - hvordan kan du så forsvare, at eleverne kan se præcis den slags billeder på lærerværelset? Udført af deres lærere, som bør være professionelle, forbilleder, autoriteter? 

Jeg er ikke krænket. Jeg synes, det er plat, pinligt og bøvet, og jeg synes ikke, at det er i orden at udstille sine kolleger på den måde. Måske har lærer Anders på 28 det ikke fedt med, at hans noget ældre kvindelige kolleger fremstiller ham som sexobjekt, når han egentlig gerne vil tages seriøst og respekteres. Måske synes lærer Svend på 62, at det er upassende, at han bliver udstillet som hot og sexet på sin arbejdsplads. Og at elever og forældre kan se det - virker det professionelt? 

Eleverne er ikke på lærerværelset. Det er en voksen-joke. Mange ting er kun for voksne - hvilket joken her er. 
jeg overtænker ikke så meget lige om situationen - men interessant jeg er alene om min tanke. Det tager jeg selvfølgelig til efterretning. 
generel set har jeg nok også en plat humor når alt kommer til alt….. 

Anmeld Citér

4. december 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
StortOgSmåt skriver:

Men … man kan jo sagtens synes at noget er udtryk for dårlig smag/humor og manglende professionalisme …. uden at man er krænket? Det er jo egentligt helt legitimt at mene, at nogen har gjort noget lavpandet - uden at det skal negligeres som at “alle da også bare er så krænkelsesparate”…

Synes du, at det sådan ægte, at det er en velgennemført joke? Jeg synes mest af alt at det lyder super kikset … og jeg ville blive skide flov hvis nogle af de mennesker vi har ansvar for på mit arbejde, så at vi havde den slags hængende … men krænket, det ville jeg ikke føle mig. 

Som jeg skrev ved en anden kommentar / jeg overtænker det ikke så meget, men finder det bare umiddelbart sjovt og at det ikke er en joke for børn. Derfor er den i lærerværelset. 
men jeg tager muligvis fejl og er plat som den der har lavet joken  og det vil jeg da helt sikkert tænke over 

Anmeld Citér

4. december 2022

fehår

CKJ skriver:

Eleverne er ikke på lærerværelset. Det er en voksen-joke. Mange ting er kun for voksne - hvilket joken her er. 
jeg overtænker ikke så meget lige om situationen - men interessant jeg er alene om min tanke. Det tager jeg selvfølgelig til efterretning. 

Der er da jævnligt elever på et lærerværelse af den ene eller anden grund.

Anmeld Citér

4. december 2022

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Som jeg skrev, har elever og forældre også ærinder på lærerværelset. Men det er egentlig ikke det udslagsgivende for min holdning. Det gør bare sagen mere pinlig i mine øjne, at andre også kan se det. 

Anmeld Citér

4. december 2022

lineog4

CKJ skriver:

Der er forskellige lærerværelser/personalerum. Hos os kommer der jævnligt elever, forældre og eksterne samarbejdspartnere fordi vi har flere møderum i tilknytning til. 

Jeg synes så personligt ikke det er en joke jeg ville grine af - ikke krænket, men kan som sådan bare ikke se det sjove i det og det til trods for, at min humor som oftest er under bæltestedet. 

Anmeld Citér

4. december 2022

Cerenia

Haha, kæft det er plat. Det påvirker mig dog ikke, antaget at alle er med på joken og ingen har det dårligt med det fordi så er det tydeligvis ikke ok. 

jeg ville nok selv grine lidt og synes det var fjollet men værre er det ikke (for mig, jeg anerkender andre ikke har den samme mening)

min humor er dog også virkelig sort og der skal virkelig meget til før jeg kan blive ophidset over sådan noget. 

men tag den op hvis du føler for det, som du kan læse i tråden her ville mange have det som dig. 

Anmeld Citér

4. december 2022

fehår

Mit største problem er, at vi ville stejle, hvis mænd gjorde det samme mod kvindelige kollegaer. Jeg er træt af denne her forfejlede idé om ligestilling, hvor det pludselig er sejt og sjovt, hvis kvinder udsætter mænd for ting, de selv ville finde ubehageligt.

Anmeld Citér

4. december 2022

Cerenia

fehår skriver:

Mit største problem er, at vi ville stejle, hvis mænd gjorde det samme mod kvindelige kollegaer. Jeg er træt af denne her forfejlede idé om ligestilling, hvor det pludselig er sejt og sjovt, hvis kvinder udsætter mænd for ting, de selv ville finde ubehageligt.

Jeg er en af dem som har svaret at det ikke rigtig påvirker mig, selvom jeg synes det er plat. Og sådan har jeg det også hvis kønnene var byttet om ☺️

Men kun med det forbehold at alle er med på den, ellers er det bare dårlig stil, da det ikke er alle som bryder sig om det.

sådan er vi så forskellige og det skal respekteres uanset hvor vores grænse går. 

Anmeld Citér

4. december 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker det er fint nok - hvis man er sikker på sine kollegaers humor og grænser… men det lyder ikke til at det er tilfældet. 
det er generelt dårlig stil at lave jokes på andres bekostning - og det er det, hvis der er mandlige kollegaer som ikke synes det er sjovt at hænge dér.. 

jeg synes også det er over grænsen og enormt plat, at skulle understrege joken med tekster?? Wtf altså. Som om folk ikke forstår joken i sig selv. 

på min arbejdsplads (byggebranchen) havde vi en kalender med damer hængende. For at skabe lidt balance hængte jeg én op med mænd jeg er den eneste kvinde ansat. Herefter var det mændene selv der lavede joken med at klistre kollegaers ansigter på. Altså på mande kalenderen - de vidste godt at jeg ikke ville bryde mig om det.. 
Da min ene kollega stoppede, havde han fået lavet en kalender til os, med ham der var fotoshoppet ind på diverse lækre mænd - dét var sjovt men hele forskellen er jo, at dem det “går ud over” er med på joken. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.