CKJ skriver:
Ej, det er sgu da kun sjovt - jeg ville trække på smilebåndet og grine af det. Jeg er også typen der virkelig gerne vil gøre op mod krænkelseskulturen.
Og nej, jeg ville ikke blive stødt hvis mine mandlige kolleger havde haft sjov med at klostre mit ansigt på en flot bikini sild 
Hvis jeg kommer ind i en 8. klasse og ser, at nogle af eleverne har hængt tilsvarende billeder op af deres klassekammerater, synes du så, jeg skal trække på skuldrene af det og lade dem hænge? Vil alle dem i klassen, hvis billeder er blevet brugt sådan, have det helt fint med det, tror du?
Hvis ikke, du synes dét er ok - og det håber jeg ikke, du gør - hvordan kan du så forsvare, at eleverne kan se præcis den slags billeder på lærerværelset? Udført af deres lærere, som bør være professionelle, forbilleder, autoriteter?
Jeg er ikke krænket. Jeg synes, det er plat, pinligt og bøvet, og jeg synes ikke, at det er i orden at udstille sine kolleger på den måde. Måske har lærer Anders på 28 det ikke fedt med, at hans noget ældre kvindelige kolleger fremstiller ham som sexobjekt, når han egentlig gerne vil tages seriøst og respekteres. Måske synes lærer Svend på 62, at det er upassende, at han bliver udstillet som hot og sexet på sin arbejdsplads. Og at elever og forældre kan se det - virker det professionelt?
Anmeld
Citér