Wampires skriver:
Så har han jo også selv været med i at der var en risiko..
man kan blive gravid af præsæd.. og en fortrydelsespille virker kun hvis ikke ægget er befrugtet da den udskiller ægget hvis det ikke har sat sig fast så det er på ingen måde en sikker prævention...
Det ved han utvivlsomt udmærket. Men får barnet en bedre start på livet af, at faren og moren burde have passet bedre på?
Jeg har aldrig forstået, at nogle opfatter det som et argument for at få et barn, der ikke er ønsket, at “de/han kendte jo risikoen og må tage konsekvensen”. At folk sløser med præventionen gør dem da ikke nødvendigvis til potentielle superforældre med overskud, og det er vel barnets tarv, der kommer først?
Jeg bryder mig bestemt ikke om tanken om, at en kvinde føler sig presset til en abort. I sidste ende bliver det nødvendigvis hendes valg, da alternativet, tvangsabort, er en uhyrlig tanke. Men fokus må være på familien som helhed, ikke mindst de to børn, som allerede er der, og hvis konsekvensen af at få barnet er skilsmisse og/eller en far, der ikke kan hænge sammen, så er der tunge argumenter for en abort.
Anmeld
Citér