Abort eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Wampires skriver:

Så har han jo også selv været med i at der var en risiko..

man kan blive gravid af præsæd.. og en fortrydelsespille virker kun hvis ikke ægget er befrugtet da den udskiller ægget hvis det ikke har sat sig fast så det er på ingen måde en sikker prævention...

Det ved han utvivlsomt udmærket. Men får barnet en bedre start på livet af, at faren og moren burde have passet bedre på? 
Jeg har aldrig forstået, at nogle opfatter det som et argument for at få et barn, der ikke er ønsket, at “de/han kendte jo risikoen og må tage konsekvensen”. At folk sløser med præventionen gør dem da ikke nødvendigvis til potentielle superforældre med overskud, og det  er vel barnets tarv, der kommer først? 

Jeg bryder mig bestemt ikke om tanken om, at en kvinde føler sig presset til en abort. I sidste ende bliver det nødvendigvis hendes valg, da alternativet, tvangsabort, er en uhyrlig tanke. Men fokus må være på familien som helhed, ikke mindst de to børn, som allerede er der, og hvis konsekvensen af at få barnet er skilsmisse og/eller en far, der ikke kan hænge sammen, så er der tunge argumenter for en abort. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2022

Anonym

Sprit25 skriver:

Er hun dig? 

Jeg havde fået en abort. Jeg har delebørn nu og ville ikke sætte dem i den situation "bare fordi" jeg ville have barn nummer 3. 

Men vel heller ikke dig??

det er en svær situation… men synes nu ikke kun det er et spørgsmål om at beskytte den som ikke ønsker barnet. Men har jo også et ansvar for at beskytte sig selv.

Jeg har selv engang fået en abort og hvis jeg på nogen måder havde vist hvad det gjorde ved mig… så havde jeg aldrig fået en….jeg bliver aldrig den samme igen. 
Så ens børn kan nu alligevel godt ende som delebørn… for hvis man får fortaget et indgreb som man ikke ønsker kan det have meget store og større konsekvenser for en selv og sin familie.. end at få et barn som i første omgang ikke er ønsket af en af parterne.

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Du glemmer en ting. Selv beskyttelse kan fejle. Jeg har fået 2 aborter og været gravid 3 gange. Alle gange på beskyttelse. 
skulle jeg så bare gave valgt de børn fordi andre kæmper også været en dårlig mor der ikk kunne tage sig af dem? 

At du bedømmer dig selv som dårlig mor er jo ikke problemet i dette tilfælde. 

Nej du skulle tænke dig om inden du spredte dine ben! 

Beskyttelse kan fejle ja! Men de har ikke beskyttet sig og det ikke et par teenagere der er tale om her. 

Jeg holder fast i min holdning. Vi taler om et par som har børn sammen i forvejen og som ved hvad konsekvensen er. Du kan ikke bare hoppe af i Roskilde og tro at det var ende stationen!

Kvinden ønsker barnet og hvorfor skal en mand bestemme hvad hun vil? Vil han opgive deres familie og forhold pga en graviditet? Jamen så må hun træffe sit valg udefra det.

Og holder stadig fast på at jeg havde beholdt barnet hvis det var mig. Og det kan stadigvæk ende i en abort lige meget hvor meget vi skriver. Vi ved jo ikke om fosters fejler noget.

Skæbnen vælger dig ikke for sjov skyld...

Anmeld Citér

28. november 2022

Sprit25

Anonym skriver:

Men vel heller ikke dig??

det er en svær situation… men synes nu ikke kun det er et spørgsmål om at beskytte den som ikke ønsker barnet. Men har jo også et ansvar for at beskytte sig selv.

Jeg har selv engang fået en abort og hvis jeg på nogen måder havde vist hvad det gjorde ved mig… så havde jeg aldrig fået en….jeg bliver aldrig den samme igen. 
Så ens børn kan nu alligevel godt ende som delebørn… for hvis man får fortaget et indgreb som man ikke ønsker kan det have meget store og større konsekvenser for en selv og sin familie.. end at få et barn som i første omgang ikke er ønsket af en af parterne.

Og det er helt fair at du har det sådan. 

Jeg siger bare, hvis det var mig. Ville jeg vælge min levende børn og forholdet til deres far, fremfor et muligt barn, der bliver delebarn fra dag 1. 

Hvad nu hvis manden nægter at se barnet? Så skal barnet se sine to søskende komme hen til far, men ikke den. 

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Og det er helt fair at du har det sådan. 

Jeg siger bare, hvis det var mig. Ville jeg vælge min levende børn og forholdet til deres far, fremfor et muligt barn, der bliver delebarn fra dag 1. 

Hvad nu hvis manden nægter at se barnet? Så skal barnet se sine to søskende komme hen til far, men ikke den. 

Det er så meget hvad nu hvis…hvad nu hvis moren bliver så knust og ødelagt indeni at hun mister alt for sin mand og ikke kan være i forholdet længere.

det er bare ikke så sort/hvidt. 
Hvis man får en abort mod sin vilje, så kan man ikke bare forvente at man bare kan vende tilbage til livet før aborten… det kan sætte nogle meget dybe spor som også kan have konsekvenser for resten af familien. 

Anmeld Citér

28. november 2022

Sprit25

Anonym skriver:

Det er så meget hvad nu hvis…hvad nu hvis moren bliver så knust og ødelagt indeni at hun mister alt for sin mand og ikke kan være i forholdet længere.

det er bare ikke så sort/hvidt. 
Hvis man får en abort mod sin vilje, så kan man ikke bare forvente at man bare kan vende tilbage til livet før aborten… det kan sætte nogle meget dybe spor som også kan have konsekvenser for resten af familien. 

Enig om tingene ikke er sort og hvid. Men jeg fortæller, hvad jeg vil gøre

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Sprit25 skriver:

Enig om tingene ikke er sort og hvid. Men jeg fortæller, hvad jeg vil gøre

Ja selvfølgelig… det var nu også mere for at belyse tingene fra en anden vinkel.

Anmeld Citér

28. november 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Abort. 

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Beskyttelse kan fejle ja! Men de har ikke beskyttet sig og det ikke et par teenagere der er tale om her. 

Jeg holder fast i min holdning. Vi taler om et par som har børn sammen i forvejen og som ved hvad konsekvensen er. Du kan ikke bare hoppe af i Roskilde og tro at det var ende stationen!

Kvinden ønsker barnet og hvorfor skal en mand bestemme hvad hun vil? Vil han opgive deres familie og forhold pga en graviditet? Jamen så må hun træffe sit valg udefra det.

Og holder stadig fast på at jeg havde beholdt barnet hvis det var mig. Og det kan stadigvæk ende i en abort lige meget hvor meget vi skriver. Vi ved jo ikke om fosters fejler noget.

Med den måde du debatterer på så vælger jeg at lade være at fortsætte. For det niveau gider jeg da ikk synke ned på 

Anmeld Citér

28. november 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Der er vel ingen der skriver tvangsabort nogensteder.

men at blive født som straf for en mands umodne opførsel og gennemgå en graviditet velvidende ens mand inderst inde ønsker det ender i en spontan abort er hellerikke nogen dans på roser. 

De skal finde den bedste løsning for dem. Og den kan ingen andre end dem kende.

men ingen skal føde uønskede børn fordi det bør man overfor de barnløse eller som en slags straf for ubeskyttet sex. Et barn bør være ønsket af mindst en og helst begge dets forældre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.